آموزش غیر فعال کردن نوتیفیکیشن (اعلان‌ها) در اندروید

به راحتی میتوان گفت سیستم اطلاع رسانی (نوتفیکیشن) اندروید یکی از مهم ترین قابلیت های اندروید می باشد . حال اگر شما نمی خواهد از اطلاع رسانی یک برنامه خاص در تلفن هوشمند خود مطلع باشید در اینجا ما  به شما می آموزیم که چگونه اطلاع رسانی یک برنامه یا همون نوتفیکشن را غیر فعال کنیم .


برخی از برنامه ها در داخل تنظیمات خود این قابلیت را دارند که شما اطلاع رسانی  وهشدار ها را غیر فعال کنید برای نمونه شما از داخل خود پیام رسان تلگرام میتوانید این عمل را انجام بدهید ولی برخی برنامه ها فرا تر از  این نیز رفته و باید برای غیر فعال کردن آن ها نیاز است به بخش تنظیمات تلفن هوشمند خود مراجعه کنید. ما قصد داریم راه حل غیر فعال کردن اطلاع رسانی برنامه ها در اندروید ۵ (lollipop)  را به شما به صورت تصویری آموزش دهیم اگر نسخه اندروید تلفن همراه شما کمتر از ۵ می باشد شیوه آموزش اندروید ۵ را دنبال کنید تفاوت بسیاری با سایر نسخه های اندروید ندارد.

نحوه غیر فعال کردن اعلان ها در اندروید ۵ (lollipop)
۱- وارد قسمت تنظیمات تلفن هوشمند خود بشوید. (settings)


۲- گزینه برنامه ها را انتخاب کنید . (apps)


۳- در این قسمت به سر برگ all یا downloaded بروید و برنامه مورد نظر خود که قصد دارید اعلان و نوتفیکشن های آن را غیر فعال کنید پیدا کنید و سپس بر روی آن کلیک کنید .


۴-سپس در صفحه باز شده یعنی قسمت app info  که شما در آنجا قرار دارید یک گزینه به نام (show notification) که در تصویر با فلش قرمز مشخص شده است مشاهده خواهید کرد برای غیر فعال کردن اعلان های فقط این برنامه مورد نظر تیک این گزینه را غیر فعال کنید .


۵-سپس برای شما یک پیغام هشدار ظاهر میشود که  : (آیا مطمعن هستید میخواهید اعلان های این برنامه را برای همیشه غیر فعال کنید ؟)  گزینه OK انتخاب کنید .

  تبریک شما موفق شدید به همین راحتی اطلاع رسانی و اعلان های برنامه مورد نظر خود را غیر فعال کنید .
نکته: حال اگر شما میخواهید تمامی اعلان های مربوط به همه برنامه هارا غیر فعال کنید باید طبق دستور زیر عمل کنید .
۱-به تنظیمات تلفن همراه خود بروید. (seeings) ۲- وارد بخش صدا و اعلانات بشوید. (sound and notification) ۳-  گزینه when device is locked انتخاب کنید. ۴- گزینه don't show notifications at all انتخاب کنید.
تبریک میگویم حالا شما به طور کامل از دست اعلان ها و هشدار ها و همچنین اطلاع رسانی تمامی برنامه ها راحت شدید و دیگر هیچ اطلاعیه در تلفن همراه هوشمند خود دریافت نخواهید کرد.





Let's block ads! (Why?)