نگاهی به تورهای مسافرتی داخلی

به گزارش  خبرگزاری فارس ، امروزه با آسان شدن حمل و نقل، سفر به اقصی نقاط کشور و حتی دنیا به امری مرسوم تبدیل شده است. در این بین سفرهای هوایی بیشترین طرفدار را دارند و افرایش این نوع سفرها زمینه را برای چارتر نمودن پروازهای داخلی و خارجی و گارانتی کردن  هتل ها و بوجود آمدن تورهای مسافرتی فراهم آورده است. در این بخش اشاره ای به تورهای داخلی پرمخاطب شامل: تور کیش، قشم و مشهد خواهیم داشت.
تور کیش
کیش جزیره ایی بیضی شکل در دل خلیج فارس است که دارای طول ساحلی (محیط) 44 کیلومتر و مساحت 90 کیلومترمربع است. این جزیره واقع شده در استان هرمزگان و از توابع شهرستان بندر لنگه است و دارای فاصله هوایی 1052 کیلومتر از تهران است.
جزیره کیش همیشه رونق داشته است، از زمان هخامنشیان و اشکانیان و همچنین ورود اسلام  تا سفر اولین هیئت ایرانی و آمریکایی که در سال 1349 هیئتی از مشاوران ایرانی و آمریکایی، این جزیره را مورد بازدید قرار داده و با توجه به ویژگی‌های طبیعی، سواحل زیبای مرجانی و آب‌های زلال اطراف آن، به عنوان مرکز توریستی بین‌المللی انتخاب شد.
بعد از اینکه این جزیره در سال 1361 به عنوان اولین منطقه آزاد کشور برگزیده شد، بر اهمیت و رونق آن نیز افزوده شد. موقعیت جغرافیایی خاص جزیره کیش باعث شده است تا عمده سفره ها به این جزیره از طریق هوایی صورت پذیرد. جاذبه های گردشگری و سواحل زیبای کیش باعث شد بر آمار گردشگرانی که به آن سفر می کنند افزوده شود و آژانس های مسافرتی را ترغیب به اجاره پرواز ها و هتل­ها نمود که به اجاره پرواز، چارتر کردن پرواز  و اجاره هتل را گارانتی هتل نامیده­اند.
با توجه به چارتر شدن پرواز ها و گارانتی هتل ها و افزایش مسافرت به جزیره، تور کیش بسیار مورد توجه قرار گرفت و هر روز نیز بر مخاطبان آن افزوده میشود. ساده ترین راه اقدام نیز جستجو در اینترنت و مراجعه به سایت های مرجع مانند: http://تورکیش-تورمشهد.com/ می­باشد.  تور کیش  در کل شامل: بلیط رفت و برگشت هواپیما، اقامت هتل به همراه عموما  صبحانه و استقبال فرودگاهی می­باشد. از جاذبه های گردشگری و تفریحات آن میتوان به: غواصی،جت اسکی، کیبل اسکی، شاتل سواری، چتر پاراسل، کشتی یونانی، شهر زیرزمینی ، سافاری و.... اشاره کرد. 
 
تور قشم
قشم بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس واقع در تنگه هرمز است.  در گزارش توجیهی اجرای قانون تعاریف، طول سراسری جزیره قشم را 120 کیلومتر ذکر کرده‌اند. عرض جزیره، در نقاط مختلف متفاوت بوده و به‌طور متوسط دارای سه عرض: کم (بین طبل و سلخ)، زیاد (بین لافت کهنه و شیب دراز) و متوسط (در منطقه اسکان) است. با این وجود، عرض متوسط جزیره قشم را 11 کیلومتر می‌توان محسوب داشت.
تور قشم  همانند تور کیش مخاطب ندارد دلیل آن هم نداشتن امکانات و بافت شهری مناسب  است. در حالی که با داشتن طبیعت بکر و سواحل بسیار زیبا برای عاشقان طبیعت و دریا بسیار خوشایندتر است. از جاذبه ای گردشگری آن میتوان به : جنگل های حرا، چاه های لفت، غار نمکدان، دره ستاره ها، دلفین ها و... اشاره کرد.
 
تور مشهد
مشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. با 328 کیلومتر مربع مساحت، دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران است. باخاطر وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم به جرأت میتوان گفت این شهر بیشترین مسافر را در بین کل شهرها و نقاط کشور داراست.  تور مشهد  نیز بعد از کیش پرمخاطب ترین تور داخلی محسوب میشود. عمده تورهای  مشهد هوایی صورت میگیرد اما تورهای زمینی و خصوصا با قطار نیز مخاطبان خود را داراست و در تور مشهد عمدتا هتل به همراه صبحانه، ناهار و شام می باشد. از جاذبه گردشگری میتوان به شاندیز، طرقبه، کوهستان پارک، پارک ملت، کوهسنگی، آرامگاه فردوسی و آرامگاه نادرشاه اشاره کرد.
منبع: خبرگذاری فارس