معرفی سایت یوزر اپل

اپل بازی نام گذاری محصولات را می‌بازد

اپل روز گذشته یک  آیفون ۴ اینچی جدید با نام iPhone SE  و  را معرفی کرد. با این اقدامِ اپل، حالا مشتریان برای انتخاب تبلت یا گوشی هوشمند این شرکت ممکن است حسابی سردرگم شوند؛ چرا که حالا چندین مدل تبلت و چند مدل آیفون برای انتخاب دارند. 
در نگاه اول تقریبا غیرممکن است که بتوانید متوجه‌ تفاوت بین سایز آیپد ایر ۲ و آیپد پرو ۹.۷ اینچی شوید. این موضوع در باره‌ی آیپد مینی ۲ و آیپد مینی ۴ نیز صدق می‌کند. وقتی نوبت به ساعت‌های هوشمند اپل می‌رسد، آنقدر مدل‌ها و تنوع آن‌ها زیاد است که حتما خوره‌های تکنولوژی نیز نمی‌دانند دقیقا تفاوت بین این مدل ساعت‌ها چیست و هر کدام چقدر قیمت دارند و اصلا کدامیک را باید انتخاب کرد و دلیل آن انتخاب چه باید باشد!
آینده از این هم بدتر می‌شود چرا که اگر قرار باشد آیفون ا‌س‌ای در آینده جایگزینی داشته باشد آن وقت احتمالا باید شاهد معرفی iPhone SE۲ باشیم. شرایط برای آیپد ایر بعدی نیز به همین صورت است و احتمالا جایگزین آن آیپد ایر ۳ خواهد بود و همزمان آپید پرو جدید نیز باید نام گذاری مشابهی داشته باشد. احتمالا می‌توانید تصور کنید که اپل واچ بعدی در فروشگاه‌ها چطور نام گذاری خواهد شد: Apple Watch Sport ۲ ۳۸mm Silver with Yellow Sport Band
در حال حاضر ما خودمان دقیقا نمی‌دانیم که چطور باید آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی را از آیپد پرو ۹.۷ اینچی مجزا کنیم و فعلا سایز آن‌ها در مقابل عبارت iPad Pro قرار می‌دهیم. برخی نیز آیپد پرو ۹.۷ اینچی را آیپد پرو کوچک و آپید پرو ۱۲.۹ اینچی را آیپد پرو بزرگ می‌نامند.
همه این سوال‌ها از این‌جا شکل گرفتند که زمان استیو جابز، اپل یک سایز آیپد و یک سایز آیفون داشت و حالا پنج مدل آیفون، پنج مدل آیپد و صدها مدل ترکیبی اپل واچ دارد. به این ترتیب و بدون شک، اپل از سادگی فاصله گرفته است. بعید نیست که اپل با مسیری که در پیش گرفته، در آینده شاهد نام‌گذاری غیر اصولی همچون Samsung Galaxy S II Epic ۴G Touch در محصولات این شرکت باشیم!
شب گذشته و


در نهایت به نظر می‌رسد اگر اپل همین رویه را برای نام‌گذاری و تنوع بخشیدن به محصولات خود در پیش بگیرد تنها باعث سردرگمی مشتریان خود خواهد شد و از اصل سادگی فاصله خواهد گرفت.
 
منبع