راهنمایی خرید بهترین پمپ آب برای چاه های کم عمق

پمپ آب چاه کم عمق، آب را با استفاده از یک یا چند لوله به بیرون پمپ می‌کند. این پمپ مناسب چاه‌هایی است که فاصله آنها تا دهانه چاه زیر 7 متر و یا عمق آب کم است. برخی از این پمپ‌ها بر روی زمین قرار می‌گیرند و در تامین آب شیرین به کابین‌ها، مزارع و خانه‌های روستایی به کار برده می‌شوند.نصب پمپ آب خانگی آسان و سریع بوده و به دانش و مهارت خاصی نیاز ندارد، حتی خود فرد می‌تواند به راحتی آن را نصب کند.
 
ویژگی‌های یک پمپ آب چاه کم‌عمق
یک پمپ مناسب باید از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد، از جمله: برای چاه‌هایی که فاصله دهانه تا سطح آب زیر 7 متر است مناسب باشد، سبک وزن باشد و بهترنی عملکرد را ارائه دهد، در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاومت باشد. پوشش ضد گرد وغبار داشته باشد تا از قطعات الکتریکی در برابر حشرات و گرد و غبار حفاظت کند.
از دیگر ویژگی‌های یک پمپ آب خانگی عبارتند از: مقاوم، بسیار قابل اطمینان، حفاظت حرارتی و تامین بیشترین میزان آب. به دنبال پمپی باشید که بتوان برای آب آشامیدنی استفاده شود. همچنین خودمکش (Self-priming) بودن پمپ نیز یک ویژگی مثبت در میان پمپ چاه کم‌عمق هستند، زیرا نگهداری از آنها در مقایسه با پمپ‌های معمولی به مراتب راحت‌تر است.
داشتن ضمانت نیز یک ویژگی‌هایی است که هنگام  خرید پمپ آب خانگی  باید به آن توجه کنید.


پمپ آب چاه کم عمق، آب را با استفاده از یک یا چند لوله به بیرون پمپ می‌کند.
 

انواع پمپ‌های چاه کم‌عمق و ویژگی‌های آنها

پمپ آب چاه کم‌عمق یکی از رایج‌ترین انواع پمپ‌هاست و متشکل از سه جزء اصلی است: جت، پروانه و موتور الکتریکی. این نوع پمپ به صورت خودمکش و تقویت شده فایبرگلاسی نیز موجود است. علاوه بر این، پمپ یک سوئیچ فشار برای کنترل فشار پمپ دارد.


پمپ جت نسبتا ارزان است و در چاه‌های قطر کم استفاده می‌شود. این پمپ آب را می‌توان برای انواع چاه‌ها استفاده کرد. مکانیک آن ساده است و می‌توان آن را خارج از چاه قرار داد. نحوه کار این پمپ با مکش است در نتیجه فشار اتمسفری آب را از چاه بیرون می‌کشد.


پمپ زیرآب نیز یکی از انواع پمپ‌های چاه کم‌عمق است. از این پمپ می‌توان برای خارج کردن آب از چاه‌های کم‌عمق استفاده کرد. عمر مفید این پمپ آب نسبتا زیاد است و عملکرد خوبی دارد. این پمپ از ایجاد خلاء جلوگیری کرده و در زمینه مکش آب نسبت به پمپ‌های جت بهتر عمل می‌کند. پمپ‌های زیرآب، مایع را به خارج فشار می‌دهند، در حالی که پمپ جت مایع را می‌کشد. از آنها همچنین می‌توان در چاه‌های عمیق نیز استفاده کرد.


پمپ‌های سانتریفیوژ نیز معمولا در چاه‌های سطحی استفاده می‌شود. فشار پمپ‌های سانتریفیوژ کم است بنابراین می توان از آنها هنگامی که فشار کم و حجم زیاد مورد نیاز است استفاده شود.


نسخه اصلاح شده پمپ‌های چاه کم‌عمق، پمپ‌های قابل‌ تبدیل هستند. انژکتور جت آن خارج از پمپ قرار دارد. این نوع پمپ آب را می‌توان به یک پمپ جت خوب برای چاه‌های عمیق تبدیل کرد.

بهترین برند‌های موجود
برندهای متعددی پمپ‌های آب چاه کم‌عمق را در انواع سبک‌ها، طرح‌ها و قابلیت‌های مختلف تولید می‌کنند. برخی از این برندها عبارتند از: Grundfos،EBARA،LOWARA،PENTAX،RAD، CLPEDA اطلاعات مربوط به هر برند را می‌توان از منابع مختلف، از جمله اینترنت و مجلات مربوطه یافت. فراموش نکنید که حتی بهترین برند‌ها هم در کیفیت با هم متفاوت هستند. بعضی برندها در مقایسه با برندهای دیگر، کیفیت بهتری دارند.

اطلاعاتی که هر برند در مورد پمپ‌های آب چاه کم‌عمق ارائه کرده است را بررسی کنید.


انواع پمپ‌ها را در کنار هم بررسی کنید تا ویژگی‌های مطلوب بهترین برند را پیدا کنید.


بعضی از ویژگی‌های خوب را فهرست کنید. برند‌های خوب باید این ویژگی‌ها را داشته باشند: معتبر، قابل اطمینان، محبوب، در دسترس، مشتری محور، ارزشمند و مرتبط باشند.


در مورد لوازم جانبی پمپ‌های آب چاه کم‌عمق، از جمله لوله، شیر، مخازن تحت فشار، فشارسنج و سوئیچ سطح نیز تحقیق کنید. برخی از قطعات و لوازم جانبی را در زمان نیاز به سختی می‌توان پیدا کرد.

موارد انتخاب یک پمپ آب چاه کم‌عمق
انتخاب پمپ آب به قطر چاه بستگی دارد. اندازه خط لوله تغذیه، تخلیه مکش و پوشش چاه را بررسی کنید. پوشش چاه باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا خطوط تغذیه برای حداکثر عملکرد در آن قرار گیرند.
مقدار آب مورد نیاز نیز می‌تواند بر انتخاب پمپ آب تاثیر بگذارد. اگر میزان آب مصرفی زیاد است، پمپ باید بتواند روزانه آب مورد نیاز خانوار را پوشش دهد. دانستن عمق منبع آب نیز در هنگام خرداری پمپ آب خانگی مهم است.
برای  خرید پمپ آب  هزینه پمپ آب را برآورد کرده و  با یک تامین‌کننده پمپ‌های آب چاه کم‌عمق تماس بگیرید. حتما ضمانت‌نامه برند را ار تامین‌کننده بگیرید.
برای   روی کلمه کلیک نمایید.