جلوگیری از ذخیره شدن جستجوهای گوگل

آموزش منع و جلوگیری از ذخیره شدن جستجوهای انجام شده در گوگل (Google) و مشاهده و پاک کردن تاریخچه جستجوها


قطعا همه ی ما از گوگل استفاده کردیم و جستجوهای زیادی در روز انجام دادیم. همانطور که می دانید گوگل این کارهای ما را ذخیره می کند البته نه تنها ذخیره می کند بلکه به ما نشان می دهد ، در حقیقت این کار فوایدی به دنبال خواهد داشت به طوری که فرایند جستجو آسان خواهد شد به این صورت که وقتی بخواهیم عبارتی را جستجو کنیم همین که حروف و کلماتی را بنویسیم عبارت هایی را به ما نشان خواهد داد به طور کلی این عبارت ها از بین کاربران جمع آوری می شود و هنگامی که عبارتی را می نویسیم ادامه مطلبی و عنوانی که دنبالش هستیم را مشاهده خواهیم کرد اما اگر شما از دسته افرادی هستید که می خواهید این ویژگی را کنسل نمایید باید گفت که خوشبختانه از طریق اکانت گوگل خود می توانید اقدام نمایید.
و همچنین جالب است که حتی می توان اطلاعات کاملی از سرچ هایی که انجام دادیم را به دست بیاوریم طبق تاریخ و ساعت و تفاصیل دیگر ... برخی از افراد روی این اطلاعات اهتمام ویژه ایی دارند.

منع گوگل از ذخیره سازی فرایند جستجو
به لینک روبرو https://history.google.com وارد شده سپس با اکانت گوگل خود داخل شوید.
روی آیکون تنظیمات Settings در بالا طبق تصویر کلیک نمایید.


سپس به روی آیکون Turn off برای جلوگیری گوگل از ثبت عملیات سرچی که انجام می دهیم بزنید ، و حتی می توانید برای بار دیگر به سادگی فعال نمایید اگر که قصد داشته باشید به حالت قبل برگردید.
حذف جستجویی که قبلا انجام دادیم
به لینک روبرو https://history.google.com داخل شده و از طریق اکانت گوگل خود وارد شوید.
سپس روی ایکون تنظیمات Settings همانطور که گفته شد کلیک نمایید.
بعد از آن روی گزینه Delete All که با رنگ آبی مشخص شده بزنید تا یک صندوقی باز شده برای اطمینان از حذف کل عملیات جستجویی که انجام دادیم.


کما اینکه می توان با زدن recent activity و مشخص کردن عناصر مورد قصد که در واقع می خواهیم حذف شوند به صورت دستی ، و زدن تیک کنار هر آنچه که قصد حذف شدنش را داریم و کلیک کردن روی Remove Items اقدام کنیم.
امیدوارم این مطلب برای کاربران محترم بایت گیت مفید واقع شده باشد.
مترجم: حیمد رضا صفری





Amirreza Nasiri

امیررضا نصیری
امیررضا هستم متولد 75 و ترم دوم IT، مدیر بایت گیت و بُبت :) عاشق کامپیوتر و هر چی که بهش ربط داره! دوست دارم همه چیزو یاد بگیرم و اونارو یاد بدم. امیدوارم از مطالب سایت استفاده کنید و لذت ببرید.
پست‌های بیشتر
مرا دنبال کنید:


Let's block ads! (Why?)