دریا

باسلام.دختری 24 ساله هستم و دانشجوی ارشد رشته ای بسیارعالی در دانشگاهی معتبر.حدود 2 سال هست که با همسرم عقد کرده ام.ایشان مدرک ارشد دارند و کارمند هستند.از نظر شرایط مالی هم فعلا قادر به تهیه مسکن نیستند.ایشان فردی کمالگراست و در عین حال منفی نگر از طرفی در ابتدای رابطه مان نیز من در خودم برتری نسبت به ایشان حس میکردم.اما اکنون سعی میکنم برای او فقط همسر باشم.ایشان ظاهرا مذهبی و ازخانواده ای کاملا مذهبی هستندو از این نظر خود و خانواده اش را برتر از خانواده ام می بیند.من به ایشان اعتماد داشتم تا اینکه متوجه چند مورد ارتباط از طریق چت توسط ایشان شدم.مورد اخر فردی بود که همسرم قبلا به خواستگاریش رفته بود و به او احساس داشتاز طرفی رابطه جنسی ما نیز سرد بود و من از جانب ایشان توجهی نمیگرفتم.تصمیم به جدایی گرفتم اما با گریه و التماس از من خواست بمانم و اظهار پشیمانی کرد.حالا چندماه گذشته و او گاهی از ان خانم یاد میکند مثلا من تو زندگیم دونفر رو دوست داشتم یکی تو و یکی هم اون خانم یا میگوید به حرفهای او فکر میکردم و در این مواقع من واقعا نمیدانم چه عکس العملی نشان دهم.گاهی به من میگوید من و تو زندگیمون فایده نداره و من میرم از زندگیت و گاهی میگوید دوستت دارم و دل کندن ازت سخته.و زمانی که میگویم تصمیم بگیر در پاسخ میگوید نمیتوانم.در این میان من تمایل دارم زندگیم را بسازم اما واقعا شک دارم که میشود یا نه.لطفا راهنمایی کنید رفتار و تصمیم درست چیست؟؟؟
سلام دوست گرامی

نوشته تان را خواندم. در موقعیت متعارضی گیر افتاده اید. و حق دارید که بابت ادامه این رابطه ، احساس تردید داشته باشید. به نظر می رسد همسرتان نشانه هایی از بی ثباتی قابل توجه را در احساسات ، باورها و رفتارهای خود در خصوص آینده زندگی مشترک با شما دارد. این وضعیت می تواند یک هشدار باشد تا شما پیش از آنکه تصمیمی برای ازدواج بگیرید این مسائل را با ایشان مورد بررسی دقیق تر قررا دهید.
امیدوارم این چرخش احساسات و رفتارهای ایشان ، شما را در این وضعیت گیر نیندازد تا مجبور شوید خود را در این  دو راهی خواستن و نخواستن ، فرسوده کنید. تلاش کنید با او گفتگویی صریح و شفاف داشته باشید . در خصوص بلاتکلیفی موجود و عدم قاطعیت در روشن شدن ادامه این رابطه ، به او هشدار دهید . بهتر است بیش از آنکه مصلحت در تصمیمات طرفین تعیین کننده باشد آگاهی و هدفمندی در خصوص اتخاذ تصمیمات مطلوب مورد تاکید قرار گیرد.

با تشکر از اعتماد شما
شایان غدیری ، کارشناس روانشناسی ، خانه توانگری

http://porsesh24.com/
Let's block ads! (Why?)