چرا CSS برای طراحی سایت و سئو شما مفید است؟

CSS در برای مشاهده لینک ، لطفا ثبت نام یا وارد شوید به منظور جداسازی نحوه استایل دهی و چینش محتوا از خود رویه تولید محتوا مورد استفاده قرار می گیرد تا از این طریق به طور جداگانه رنگ، فونت و… سایر قسمت های ظاهری محتوای وب سایت را استایل دهی کرده و ظاهری دلخواه بدان ببخشیم.بدون استفاده از CSS مطالبی که به طور روزانه در وب سایت های گوناگون مشاهده می کنید، به شکل زیر به نمایش درخواهند آمد.آیا چنین ظاهری را چه از دید یک کاربر و چه از دید یک مدیر وب سایت می پسندید؟

دیگر مزایای استفاده از CSS
شاید جزء معدود افرادی باشید که نحوه نمایش متن بالا را غیرمعمول ندانسته و مشکلی در آن یافت نکرده اید.اما ظاهر وب سایت تمام چیزی نیست که CSS برای ما انجام می دهد، بلکه در وراء آن و در پشت پرده نیز امتیاز بسیار خوبی نزد گوگل برای ما به ارمغان می آورد.


برای مشاهده لینک ، لطفا ثبت نام یا وارد شوید

CSS سبب ایجاد فایل های با حجم کوچکتر می شود (فایل-فولدرهای سازنده وب سایت)
CSS قدرت مدیریت و کنترل بیشتری نسبت به بدنه وب سایت به شما می بخشد.
CSS این اجازه را می دهد تا آیتم‌هایی را از معرض دیده شدن دور نگه دارید، در حالی که موتورهای جستجو آن ها را دیده و امتیازی مثبت برای شما در نظر می‌گیرند.
مورد اول – ایجاد فایل های با حجم کمتر
اگر کمی در مورد برنامه نویسی صفحات وب تجربه داشته باشید می دانید که می توان به صورت بیرونی به المان های صفحه استایل داد، بدون اینکه مجبور باشید تا از استایل دهی درونی یا اصطلاحا Internal استفاده کنید.


با این کار مشخصا میزان کدنویسی صفحات وب سایت و به تبع آن سرعت بارگذاری وب سایت کاهش می یابد، موضوعی که موتورهای جستجو مخصوصا گوگل با ضریبی بالا بدان امنیاز مثبت می دهند.به عنوان نمونه دیگه مجبور نیستید تا برای هر صفحه به طور جداگانه به المان ها استایل بدهید، بلکه یکبار کدهای CSS را در سندی جداگانه نوشته و آن را به هر تعداد صفحه html که می خواهید ضمیمه می کنید.

مورد دوم – کنترل بیشتر بر ساختار صفحه
با یک مقایسه کوچک و براندازی سطحی میزان تفاوت یک صفحه html با استایل دهی Internal و همچنین یک صفحه با استایل دهی خارجی توسط یک سند جداگانه CSS به خوبی نمایان می گردد.


استایل دادن درونی به المان ها صفحه ای شلوغ و مملوء از کدهای درهم در انتهای پروژه به ما تحویل می دهد.پرواضح است که مدیریت چنین صفحه ای مدتی بعد از اتمام کدنویسی یه فاجعه به تمام معنا خواهد بود، مخصوصا اگر Documentation مناسبی برای آن در نظر نگرفته شده باشد.
مورد سوم – مخفی کردن المان‌هایی که تنها قرار است به سمع و نظر موتورهای جستجو برسند
ممکن است که بخواهید استایلی مشخص را تنها برای زمانی خاص مورد استفاده قرار دهید.به عنوان نمونه با استفاده از CSS تعیین می کنید که صفحه شامل پرینت وب سایت تهی از Navigation Bar یا همان منوی کاربری باشد.مزیت استفاده از CSS این است که در هر صورت گوگل این دسته از قسمت های وب سایت را نیز ایندکس خواهد کرد، خواه به طور دائمی و یا موقعیتی (مانند این مثال) از دید همان مخفی باشند.

چرا CSS برای طراحی سایت و سئو شما مفید است؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog