برای بازاریابی محتوا در وردپرس باید فراتر از مقالات وبلاگی فکر کنید

وردپرس به عنوان یک موتور وبلاگ نویسی پا به عرصه وجود گذاشت. در حال حاضر وردپرس با اینکه مدتهاست دیگر فقط به عنوان یک موتور وبلاگنویسی شناخته نمیشود اما بسیاری از ویژگیهای سالهای اولیه ساخت خود را حفظ کرده است. در حال حاضر ۲۵ درصد از یک میلیون سایت برتر دنیا با وردپرس پشتیبانی میشوند و وردپرس ابزاری قدرتمند و انعطافپذیر برای انتشار اطلاعات است. با این وجود، وردپرس گزینه خوبی برای نویسندگان و ناشرین بزرگ و کوچک نیز هست.
اما برای اینکه بتوانید از حداکثر قابلیتهای وردپرس به عنوان یک پلتفرم برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید باید فراتر از یک وبلاگ فکر کنید. وبلاگها بخش اساسی بازاریابی محتوا هستند و وردپرس میتواند به راحتی انواع مختلفی از محتوا را مدیریت کند که به صاحبان وبسایتها کمک میکند کسب و کار خود را در معرض دید مخاطبین گوناگون قرار دهند.
پادکست
در سالهای اخیر ساخت و انتشار پادکستها از یک حوزه کوچک تبدیل به کاری رایج در میان اکثریت شده است. میلیونها نفر هر روز به این پادکستها گوش میدهند و این پادکستهای محبوب مخاطبین را جذب میکنند و منافع تبلیغاتی دارند که باعث شده است ناشرهای سنتی به این سمت توجه نشان دهند. ناشرین بزرگتر پادکست را در میان محتوای تولیدی خود قرار دادهاند.
وردپرس پلتفرم بسیار خوبی برای انتشار پادکست است. فرمت پادکستها توسط وبلاگ منتشر میشود و قابلیت تعبیه شده RSS در وردپرس قرار دادن محتوای صوتی در دایرکتوریهای پادکست را آسان میکند.
یکی از بهترین افزونه های وردپرس برای پادکست Seriously Simple Podcasting است که امکان مدیریت و توزیع پادکستهای متعدد را در سایت وردپرسی فراهم میکند. این افزونه شامل ابزارکهایی با کدهای کوتاه برای قرار دادن پادکستها داخل صفحات و ارسالها است که با پخش چندرسانه ای خود وردپرس یکپارچه شده است که میتوان به صورت مستقیم پادکستها را داخل سایت گوش کرد.
خبرنامه های ایمیلی
خبرنامه ها در حال تولدی دوباره هستند و در مقایسه با سایر روشهای بازاریابی محتوا مزیتهای قابل توجهی دارند. این خبرنامه ها با رضایت مشتری ارسال میشوند و دوستانه هستند و به برندها خط ارتباطی مستقیمی با مخاطبین مناسب میدهند.
ابزار خبرنامه ایمیلی مورد علاقه من TinyLetter است که برای خبرنامه های با حجم پایین مناسب است اما اگر تمایل دارید از داخل وردپرس خبرنامه را مدیریت کنید MailPoet گزینه خوبی است. این ابزار به خوبی با وردپرس سازگار است و تحلیلهای مفیدی ارائه میدهد و برای ارسال ایمیلهای جذاب به مشترکین خوب عمل میکند. همچنین در سالهای اخیر ابزارهای آنلاین ایمیل مارکتینگ نیز به خوبی در حال استفاده هستند، یکی از این سرویسها میلرلایت هست که با توجه به امکانات خوبی که داره می تونه تا حد زیادی برای جذب مشترک و ارسال ایمیل به کار بره .
ویدئو
من همیشه از اینکه تعداد زیادی از برندها از قدرت ویدئو در بازاریابی محتوای خود استفاده نمیکنند متعجب بوده ام. ویدئو ابزاری قدرتمند برای افزایش جذب در سایت شما و در رسانه اجتماعی است.
بسیاری از کسب و کارها به دلیل اینکه محتوای ویدئویی بسیار گران است و ساخت آن دشوار است از آن میترسند. این مسئله زمانی درست بود اما حالا با ابزار نرم افزاری میتوان ویدئوهای با کیفیت مناسب ساخت که در دسترس بیشتر افراد و کسب و کارهاست.
اما باید هشدار داد که این ایده خوبی نیست که ویدئو را روی همان سروری که سایت وردپرسی شما قرار دارد قرار دهید یا اینکه از وردپرس برای میزبانی محتوا به صورت مستقیم استفاده کنید. یک ویدئوی محبوب میتواند به سرعت پهنای باند در دسترس را مصرف کند. بهتر این است که از یک وبسایت به اشتراکگذاری ویدئو مانند یوتیوب یا VideoPress به عنوان یک سرویس میزبانی استفاده کنید.
کتابهای الکترونیکی و سایر محتواهای ممتاز
بسیاری از متخصصین بازاریابی محتوا به بازاریابی محتوا به عنوان روشی برای مبادله محتوای ارزشمند در برابر آدرسهای ایمیل و سایر اطلاعات نگاه میکنند.
من به آن به عنوان یک استراتژی استفاده از محتوا برای ایجاد و درگیر کردن مخاطب مناسب نگاه میکنم اما شکی نیست که محتوای ممتاز که با انتخاب مخاطب ارسال میشود نقش بزرگی ایفا میکند. این استراتژی ساده است: محتوایی که برای مخاطب ارزشمند است تولید کنید (از طریق هدایت، خودآموز، تحلیل) و دسترسی به این محتوا را منوط به انتخاب مخاطب کنید به گونه ای که او باید در مقابل چیزی (به عنوان نمونه ایمیل خود را) ارائه دهد.
محتوای ممتاز یا محتوایی که مخاطب با اختیار انتخاب میکند را به راحتی میتوان با وردپرس مدیریت کرد. افزونه های زیادی برای ساخت لیستی از ایمیلها برای ارسال محتوا وجود دارد که بازاریابی محتوا را از این طریق آسان کرده است. برای محتوای ممتازی که میخواهید در مقابل ارائه آن پول دریافت کنید Easy Digital Downlaods بهترین گزینه است. برای محتوای انتخابی من Bloom را از وبسایت Elegant Themes پیشنهاد میکنم.
با کمی استفاده از تخیل و تصویرسازی میتوان از ابزارهای وبلاگی پایه ای وردپرس برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای جامع استفاده کرد و پا را فراتر از روشهای سنتی وبلاگی گذاشت که بسیاری از شرکتها خود را به آنها محدود میکنند.
نوشته برای بازاریابی محتوا در وردپرس باید فراتر از مقالات وبلاگی فکر کنید اولین بار در مارکت وردپرس پدیدار شد.

برای بازاریابی محتوا در وردپرس باید فراتر از مقالات وبلاگی فکر کنید


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog