آغاز فصل تابستان و لزوم توجه جدی مسئولین به برنامه های اوقات فراغت


آغاز فصل تابستان و لزوم توجه جدی مسئولین  به برنامه های اوقات فراغت

نبود امکانات تفریحی مناسب، عدم وجود کتابخانه های مجهز، عدم وجود سالن ورزشی مناسب، گرمای هوا و… باعث شده تا نوجوانان و جوانان به سمت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گرایش پیدا کنند و بیشتر وقت خود را با دنیای مجازی صرف کنند
با اتمام امتحانات و آغاز فصل تابستان یکی از دغدغه های اصلی نوجوانان و خانواده های آنان مسئله پر کردن اوقات فراغت به شیوه صحیح است.نقش اوقات فراغت در شناخت و ساخت شخصیت نوجوانان تا بدان جا اهمیت دارد که زمینه ای برای ورود شخص به جامعه می شود از همین رو نگاه به این دوره از استراحت مطلق و تفریحات نه چندان سودمند به سمت کسب مهارت آموزش همراه با تفریحات سالم تغییر کرده است.
در این منطقه با تابستان های گرم، شرایط بسیار ویژه ای را برای نوجوانان و جوانان فراهم می آورد که در سایه نبود برنامه ریزی و امکانات لازم آنها را به سمت "فصل زدگی” می کشاند از همین رو لزوم توجه به قشر آینده ساز جامعه می تواند از بروز مشکلات و انحرافات بسیاری جلوگیری کند.
خانواده های دارای فرزند نوجوان و جوان با شروع فراغت فرزندان خود، دو رویکرد را دنبال خواهند کرد؛ برخی خانواده ها با شرایط مالی مناسب فرزندان خود را به سمت انواع کلاس های درسی، هنری، ورزشی و … سوق می دهند که البته از آنجایی که در بیشتر موارد این انتخابات هدفمند نیستند نتیجه مقتضی را به همراه نداشته و سهمی در مهارت آموزی آنان ایفا نمی کنند از سویی دیگر خانواده های زیادی هستند که توان مالی لازم برای فرستادن فرزندان خود به چنین کلاس هایی با شهریه های بالا را ندارند که همین امر سبب آشفتگی جوانان می شود.
دستگاه ها و سازمان های مختلفی در جامعه وظیفه ساماندهی اوقات فراغت جوانان را دارند که طبق تحقیقات انجام شده بیش از نیمی از جوانان حتی با چنین دستگاه هایی آشنایی نیز ندارند که این امر نشان از کمکاری سازمان ها در ارتباط گیری با جوانان دارد.
یکی از مهم ترین دستگاه های مسئول، سازمان ورزش و جوانان استان است که رسالت خود در امر توجه به جوانان را به فراموشی سپرده و رسالت خود در این امر را به نظارت بر سازمان ها محدود می کند.
نبود امکانات تفریحی مناسب، عدم وجود کتابخانه های مجهز، عدم وجود سالن های ورزشی مناسب، گرمای هوا و… باعث شده تا نوجوانان و جوانان به سمت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گرایش پیدا کنند و بیشتر وقت خود را با دنیای مجازی صرف کنند که مسلما نه تنها فایده ای در بر ندارد بلکه در صورت عدم آگاهی باعث آسیب های فراوانی هم خواهد شد.
در سال های گذشته شاهد برگزاری کلاس هایی با عنوان کلاس های تابستانی در سطح شهر انابد بودیم که خوشبختانه با همت مضاعف مسئولین از این نعمت هم محروم شدیم
خداوندا ما جوانان را خودت با وجود همه این مشکلات و نبود امکانات جزئی حفظ بفرما
                                               حسین حاجی زاده 09151680092

آغاز فصل تابستان و لزوم توجه جدی مسئولین به برنامه های اوقات فراغت


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog