ویژگی های جیمیل که برای هر کاربری لازم است بداند

جیمیل Gmail که کلمه اختصاری Google Mail میباشد خدماتی از طرف شرکت وسیع گوگل است که در واقع برای استفاده از پست الکترونیکی به کاربران خدمات می دهد در ۱ آوریل سال ۲۰۰۴ به صورت آزمایشی خدمات خود را ارائه داد و از طریق دعوت نامه قابل دسترسی بود و به صورت عمومی نبود و در هفتم فوریه ۲۰۰۷ عمومی شد و عملکرد و ویژگی های متمایزی نیز به آن افزوده شد که برای ارتباطات شخصی مورد استفاده بود در پایین به موارد از ویژگی های آن میپردازیم؛
ویژگی های جیمیل که برای هر کاربری لازم است بداند
جیمیل فضا ذخیره سازی بزرگی که از ۱۵ گیگابایت برای اکانت های جدید شروع می شود را فراهم کرده که روز به روز نیز توسعه خواهد یافت و قابلیت توسعه را نیز با قیمت های معقول دارد.
گوگل برای اکانت های جیمیل امنیت بالایی را لحاظ کرده لذا کار برای هکرها سخت شده است در حالی که برای خودمان به راحتی قابل بازیابی میباشد.
گوگل یک سیستم غول پیکری است که منسجم و واحد کار می کند و لذا در صورت داشتن یک اکانت در جیمیل می توانید از سایر خدمات گوگل نیز استفاده کنید از جمله گوگل درایو.
جیمیل از امکان نمایش و نوشتن بیش از ۴۰ زبان نیز پشتیبانی میکند.
امکان اتصال به اکانت جیمیل بدون اتصال به اینترنت ( که قبلا توضیح دادیم تحت عنوان ۱۳ ویژگی جیمیل Gmail )
هنگام ویرایش و نوشتن پیام به صورت خودکار ذخیره سازی انجام میگیرد تا کاربر بتواند محتوای پیام را اگر خواست بازیابی کند.
یکی دیگر از ویژگی های جیمیل این است؛ زمانی که صندق پیام شما پر از پیام های متعددی است و فراموش کردید که فلان مطلب در کدام یکی از پیام ها وجود داشت از طریق جستجوی بالای صفحه می توانید در بین پیام ها به جستجو بپردازید.
امکان تبدیل گفتگوهامتنی به مکالمات ویدیویی با استفاده از Hangouts .
تب های مخصوصی در جیمیل وجود دارد که کنترل روی پیام ها را برای شما آسان می کند مثل پیام هایی که از شبکه های اجتماعی می رسد و یا تبی مخصوص پیام های تبلیغاتی دارد و …
امکان تغییر طرح زمینه از بین عکس های خودتان و یا از بین بیشمار تصویری که برای شما نمایش می دهد.
امکان ذخیره سازی فایل های پیوست در گوگل درایو google drive که در هر زمان و هر مکانی که خواستید بتوانید دسترسی داشته باشید.
امکان ایجاد پیام به سادگی بدون خارج شدن از صفحه ایی در واقع با زدن روی قسمت قرمز رنگ “نوشتن ” می توانید پیام جدیدی را ایجاد کنید و به طرف مقابلتان بفرستید و یا در آخر هر پیامی که برای شما می آید در پایین آن نوشته شده پاسخ و بازارسال که می توانید از آن طری نیز پیام خود را بفرستید.
بعد از ادغام جیمیل با گوگل درایو ارسال فایل های پیوست تا ۱۰ گیگابایت ممکن شد.
با کمک برنامه های جیمیل امکان دسترسی به اکانت Gmail فراهم شده که روی گوشی های همراه می توان مدیریت کرد برای دانلود به فروشگاه گوگل پلی Google Play یا Apple App Store می توانید رجوع کنید.
توصیه هایی برای استفاده بهتر از جیمیل

گوگل جواهرات پنهانی را برای کسانی که قصد دارند به طور عمیق روی استفاده از جیمیل کار کنند ارائه داده است تا بتوانند نهایت استفاده را ببرند ؛

۱.طبقه بندی پیام ها به صورت دسته و گروه

در جیمیل می توانید پیام های خود را دسته بندی کنید البته در بالا به آن اشاره شد الان هم اگر دقت کرده باشید حتما دیدید که به صورت خودکار دسته بندی کرده که قسمتی برای دسته بندی پیام هایی است که از شبکه های اجتماعی برای ما ارسال می شود و یا قسمتی برای پیام های تبلیغاتی …خودتان نیز می توانید دسته های دیگری مثل بروزرسانی و انجمن …را اضافه کنید در قسمت تنظیمات گزینه ایی با عنوان پیکربندی صندق ورودی دارد که از آنجا می توانید اقدام به ویرایش کنید برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

۲. جستجو در جیمیل

همانطور در بالا اشاره کردیم شما می توانید در بین پیام هایی که برای شما ارسال شده جستجو کنید و به راحتی به چیزی که دنبالش هستید برسید برای اینکه بیشتر با این ویژگی جیمیل آشنا شوید می توانید ویدیو زیر را مشاهده بفرمایید.

لینک ویدیو در آپارت

۳. مکالمات

جیمیل پیام های ورودی را به صورت خودکار جمع بندی می کند و در یک پیام نمایش می دهد و تمام پیام هایی که رد و بدل شده را در یک گفتگو به حسب تاریخ رسیدن به دست ما جمع آوری می شود و این کار باعث می شود تا کاربران به راحتی به پیامی که می خواهند دست پیدا کنند در واقع یک نظمی به پیامها داده می شود اما اگر بخواهید به طور جداگانه پست ها را بخوانید می توانید این ویژگی را خاموش کنید؛

به جیمیل رفته و سپس از قسمت چرخ دنده به تنظیمات بروید و نمای مکالمه را خاموش کنید و تنظیمات را ذخیره کنید.

۴. آرشیو کردن پیام ها

با آرشیو کردن پیام ها به صندوق دریافتی خود نظم و ترتیبی ببخشید که فقط شامل پیام های مهم باشد باید بدانید که با آرشیو کردن پیام ها حذف نخواهند شد بلکه فقط از صندوق دریافتی منتقل می شوند و در اکانت شما آرشیو خواهند شد برای اینکه بتوانید به پیام های آرشیو شده دست یابید به روی گزینه همه نامه ها که در سمت راست تو منو قرار گرفته کلیک کنید؛

برای آرشیو کردن پیام ها پیام را باز کنید و یا آن را از خانه ایی که کنارش هست مشخص کنید:


روی کلید بایگانی کلیک کنید :



برای اطلاعات بیشتر می توانید به این صفحه وارد شوید.

۵. پیام های اسپم و هرزنامه

حتما دیدید که در جیمیل قسمتی به عنوان هرزنامه وجود دارد که اگر به زبان فارسی تغییر داده باشید با این عنوان قابل مشاهده است در این قسمت پیام های اسپم و به عبارتی هرزنامه جمع می شوند که در واقع پیام های نامطلوب ایست که از طرف گوگل به عنوان هرزنامه شناسایی شده اند که معمولا این پیام ها کاربران را نیز اذیت می کند گاهی هم به نظر خودتان پیامی هرزنامه است و نمی خواهید در صندوق ورودی ها قرار بگیرد لذا می توانید به گوگل اعلام کنید تا آن پیام را در هرزنامه جای دهد برای این کار به روی آیکون گزارش هرزنامه کلیک کنید.


برای اطلاعات بیشتر به این صفحه بروید.

۶. نمایش و ذخیره فایل های پیوست

گاهی پیام هایی که برای ما ارسال می شود حاوی فایل های پیوست و یا در اصطلاح attachments است که در پایین پیام ظاهر می شوند با کلیک روی آن می توان مشاهده کرد و یا اگر بخواهیم دانلود کنیم و یا در درایو ذخیره کنیم امکانش هست لذا برای دانلود به روی علامت فلش رو به پایین کلیک کنید و برای ذخیره در گوگل درایو به روی آیکون کنار آن فلش کلیک کنید.


برای اطلاعات بیشتر از این ویژگی اینجا کلیک کنید.

۷. ویژگی های متن پست الکترونیکی

برای تغییر رنگ و یا خط در هنگام نوشتن و یا برای تاکید روی قسمت های مهم متن می توانید از آیکون A که در پایین مشخص شده کمک بگیرد




برای اطلاعات بیشتر در مورد این ویژگی اینجا کلیک کنید

۸. ضمیمه کردن فایل

با یک کلیک به راحتی می توانید عکس و یا فایلی را از کامپیوتر خود و یا از گوگل داریو به پیام خود ضمیمه کنید و همچنین می توانید شکلک به پیام خود اضافه کنید.


۹. اعلان جیمیل

هنگام فعال کردن گزینه اعلان ها Notifications در جیمیل اعلان هایی را به شکل پنجره های پاپ آپ در هر باری که پیامی ارسال می شود ظاهر می شود در واقع با این گزینه هر وقت پیامی به شما ارسال شود اطلاع خواهد داد این ویژگی مهم است چرا که شما را از زحمت جستجو معاف خواهد کرد.

برای کاربران کامپیوتر این اعلان ها در Google Chrome و Firefox و Safari در دسترس میباشد که برای فعال کردنش باید تغییراتی در آنها داد مثلا چگونگی تغییر تنظیمات برای مرورگر گوگل کروم را ببینید.

برای روشن و یا خاموش کردن اعلان ها از چرخ دنده به تنظیمات رفته و و از آنجا به اعلان رایانه ای و سپس از همانجا روشن و یا خاموش کنید.

۱۰. بررسی املاء

اگر غیر از مرورگر گوگل کروم را استفاده می کنید می توانید از ویژگی بررسی املاء استفاده کنید در واقع با این خصوصیت جیمیل قبل از ارسال پیام آن را از نظر املائی بررسی خواهید کرد طبق تصویر زیر روی فلش معین شده کلیک کرده و گزیته بررسی املاء spelling را بزنید.


۱۱. فعال کردن قابلیت پاسخ خودکار

اگر که شما در تعطیلات به سر می برید و می خواهید به کسانی که با شما تماس میگیرند بگویید فعلا در دسترس نیستید و یا در تعطیلات به سر میبرید می توانید از ویژگی پاسخ خودکار جیمیل استفاده کنید و برای این منظور فعال کنید لذا برای فعال کردنش از چرخ دنده به تنظیمات رفته و از آنجا به پاسخگوی خودکار بروید و از آنجا این ویژگی را روشن کنید برای اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه نمایید.

۱۲. برگشت از ارسال

گاهی اتفاق افتاده که پیامی را ارسال کردیم از طریق جیمیل اما بعدش خواستیم انصراف بدیم از ارسال حالا به دلیل غلط املائی یا اصلا پیام را اشتباه فرستادیم و یا هر دلیل دیگر لذا با ویژگی ایی که گوگل به جیمیل اضافه کرده این امکان را فراهم کرده البته در رابطه با این قسمت در پست های قبلی در رابطه با ویژگی های جیمیل صحبت کردیم:

برای فعال کردنش به تنظیمات رفته و به دنبال لغو ارسال بگردید و زمان را مشخص کنید.

۱۳. گزینه بیشتر

از گزینه بیشتر نیز می توانید به تنظیماتی دست یابید مثلا می توانید پیامی را غیر مهم کنید و یا به عنوان خوانده نشده علامت بزنید و یا نادیده بگیرید و یا ستاره داری کنید.
منبع

ویژگی های جیمیل که برای هر کاربری لازم است بداند


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog