المپیک در انتظار دیگر امید طلای ایران

کد خبر: 1339765/32  زمان: 09:44  1395/04/20  بازدید: 2,757
مرادی: می روم برای جا به جایی رکورد؛
المپیک در انتظار دیگر امید طلای ایران
 
سهراب مرادی بعد از پشت سر گذاشتن دوران محرومیت خود حالا خود را برای المپیک آماده می کند و در آخرین تمرین خود رکورد جهان را جا به جا کرد.



 











 
به گزارش "ورزش سه"، اردوی هفته گذشته  تیم‌ملی وزنه‌برداری ایران در کلاچای با اتفاق امیدوارکننده‌ای همراه بود. سهراب مرادی وزنه‌بردار 94 کیلوگرم کشورمان با مهار وزنه 234 کیلویی توانست رکورد ایلیا قزاقستانی را رد کند تا امید جدیدی به وزنه‌برداری ایران در شرف المپیک ریو ببخشد. البته این رکورد غیررسمی بود و در کتاب رکوردهای این رشته درج نمی‌شود اما داستان سهراب مرادی و رکوردی که از خود برجا گذاشت، پیام‌های زیادی داشت تا امید ایران برای کسب مدال در ریو بیش از گذشته باشد.

رفت‌وبرگشت نه چندان شیرین سهراب مرادی سال 2013 با محرومیتی 2 ساله روبه‌رو شد تا سخت‌ترین روزهای ورزشی خود را بگذراند. سروکله زدن با وزنه‌های سرد به خودی خود سخت است و او این کار را به تنهایی انجام می‌داد. سهراب از سال 2008 شانس کسب مدال طلا در رویدادهای بین‌المللی را داشت اما این افتخار مدام به وقفه می‌افتاد تا اینکه محرومیت دو ساله این پروژه را نیمه کاره کرد. او با اینکه حالا 27 سال دارد، اما مدت زیادی را در تیم‌ملی گذرانده و یک بار دیگر در بازگشت قصد پس گرفتن طلای خود را روی تخته دارد اما این‌بار در المپیک.

رکوردی غیررسمی اما امیدوارکننده جابجایی در فدراسیون وزنه‌برداری و مشکلاتی که برای رفع محرومیت مرادی وجود داشت کار را دچار اختلال کرد و او به جای دو سال، 3 سال محروم شد اما تمرینات خود را آنقدر خوب ادامه داده بود که در اردوی تیم‌ملی توانست وزنه 234 کیلوگرمی را بالای سر ببرد؛ یعنی یک کیلو بالاتر از رکورد رسمی ایلیا قزاقستانی. شاید رکوردگیری‌های درون اردویی معیار کاملا درستی برای عملکرد یک وزنه‌بردار در المپیک نباشد اما اینکه سهراب مرادی بعد از 3 سال محرومیت خود را در اردوی تیم‌ملی اینقدر آماده نشان داده و فاصله کمی هم تا المپیک مانده برای کاروان ایران جای امیدواری است.

مرادی: می‌روم برای جابجایی رکورد سهراب مرادی در گفتگو با ورزش سه می‌گوید:«روزهای خیلی سختی را پشت سر گذاشتم اما حالا انگیزه بسیار بالایی دارم تا تمام طلاهایی را که نگرفته‌ام حالا پس بگیرم. خیلی خوب تمرین می‌کنم و از شرایطی که دارم راضی هستم در دو ضرب 234 کیلوگرم را در تمرینات زده‌ام و هنوز یک مقدار در یک ضرب کار دارم که فاصله خوبی تا المپیک مانده و امیدوارم در این مدت آن مشکلات را هم حل کنم. خیلی انگیزه دارم و آماده هم هستم، می‌روم تا بهترین وزنه‌ای که می‌شود را بزنم؛ می‌روم برای جابجایی رکورد؛ می‌روم برای طلا.»

حالا وقت طلاست مرادی قبل از شروع المپیک اعتقاد دارد: «از سال 2009 در تیم‌ملی بودم و می‌توانستم مدال بگیرم اما نمی‌شد، ناکامی‌های زیادی را دیده‌ام و حالا وقت مدال گرفتن است. بعد از محرومیتم یک بار دیگر تصمیم گرفتم تا تلاشم را شروع کنم و این آخرین تلاشم است برای طلا. از تمام مسابقات گذشته آماده‌ترم و انگیزه خیلی زیادی هم دارم. از دسته 85 کیلوگرم به 94 آمده‌ام و هر روز بیشتر تلاش می‌کنم.»

امیدهای مدال ایران در ریو کیانوش رستمی با رکوردزنی در جام فجر و وزنه‌هایی که در آمریکا زد نشان داد امید اول وزنه‌برداری ایران در ریو خواهد بود. بهداد سلیمی هم هر روز به آمادگی نزدیکتر می‌شود اما رکورد او در حد قهرمانی المپیک است و همه امیدوارند هر چه زودتر به اوج آمادگی خود برای حضور در ریو برسد. حالا سهراب مرادی هم به جمع امیدهای مدال ایران در المپیک اضافه شده است و باید تا روز آغاز المپیک منتظر نظر کادرفنی برای ترکیب 5 سهمیه وزنه‌برداری ایران در ریو ماند.
 



دانلود پروژه و پایان نامه

المپیک در انتظار دیگر امید طلای ایران


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog