ایجاد گروه در جیمیل و ارسال ایمیل گروهی

سلام تا به حال دو مطلب در زمینه جیمیل ارسال کردم که در واقع کار ترجمه اش از بنده است که برای سایت نیو حرف انجام شده است.
ویژگی های جیمیل که در این تاپیک توضیحاتش گذشت که عبارت بود از 13 ویژگی برای جیمیل.
ویژگی های جیمیل که برای هر کاربری لازم است بداند ، که این را هم در این تاپیک می توانید ببینید.
و اما ایجاد گروه در جیمیل و ارسال ایمیل گروهی
ایجاد گروه Contacts Groups یکی از ویژگی های جالب جیمیل است که در واقع اطلاعات تماس گروه مخاطبین رو نمایش می دهد که می توانید ببینید و برای معلمین نیز می تواند کاربرد داشته باشد زمانی که می خواهند با شاگردان و همکاران در ارتباط باشند این ویژگی امکان سازماندهی تماس خود را در قالب گروه های مختلف فراهم می کند که می توانید پیام های خود را به مجموعه ایی از افراد ارسال کنید به جای اینکه بخواید جداگانه برای هر یک ارسال نمایید لذا وقت کمتری از شما گرفته خواهد شد.

ایجاد گروه در جیمیل
ابتداء به روی عبارت Gmail در سمت راست کلید کرده و گزینه مخاطبین را انتخاب کنید.


تماس گروهی که قصد دارید به گروه اضافه کنید را مشخص نمایید به روی هر کاربر ببرید کادر تو خالی نمایش داده خواهد شد.



بعد از مشخص کردن گروه به روی کلید تغییر گروه کلیک کنید و به گروه اضافه کنید.



اگر از قبل گروهی نساخته اید به روی گزینه گروه جدید برید از همان کلید قبل و روی آن کلیک کرده و نامی برای گروه انتخاب کنید.





برای اینکه شخص دیگری را اضافه کنید می توانید به روی آیکون افزودن شخص کلیک کنید و بعد از طریق نام و یا ایمیل فرد به دنبال او بگردید.


اگر که اطلاعات گروهی تماس را از قبل ذخیره دارید در فایل های vCard یا CSV می توانید آنها را به جیمیل بازیابی کنید و در گروه تماس خود که ایجاد کردید ، ادغام کنید برای این کار مراحل زیر را انجام دهید؛

به روی وارد کردن Import کلیک کنید همان طور که در تصویر مشاهده می کنید؛


با وارد کردن مخاطبین قدیمی روبرو می شوید چون در نسخه جدید پشتیبانی نمی شود و به روی “رفتن به مخاطبین قدیمی ” کلیک کنید.



مکان فایلی که حاوی اطلاعات تماس گروه میباشد را مشخص کنید و اگر در اثناء کار با خطاء مواجه شدید نیاز به تغییر فایل CSV میباشد.

برای ارسال پیام الکترونیکی گروهی به مجموعه به جیمیل بروید و وارد اکنات خود شده و پیام جدید ایجاد کنید و سپس ابتداء اسم گروه را بنویسید همان گروهی که قصد دارید برای آنها ارسال داشته باشید با مشخص کردن اسم گروه مخاطبین را خواهید یافت و برایشان پیام ارسال کنید.

لینک منبع

ایجاد گروه در جیمیل و ارسال ایمیل گروهی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog