CortaSpoof, برنامه موثری برای ممانعت از جاسوسی کورتانا در ویندوز 10

Thomas Aubin-Paul Hernault.jpg




به گزارش ترفندستان, به نقل از زرو ان نت, دو محقق امنیت انفورماتیک در کنفرانس "Nuit du hack 2016" از خطرات مرتبط با حریم شخصی به دلیل حضور کورتانا در ویندوز 10 هشدار دادند.

Thomas Aubin, یکی از ایندو محقق اعلام کرد که این سرویس "رخنه گر ترین سرویسی است که میتوان در ویندوز 10 یافت. همه چیز در مورد شما, علاقه مندیها, جستجوهای ذخیره شده و انچه برای شما جالب است را میخواهد بداند و همه اینها با هدف ساختن پروفایلی در مورد شما است". وی افزود که این برای بهینه سازی کورتانا و پاسخ های بهتر ان است اما امکان ارائه تبلیغاتی هدفمند همچون گوگل را نیز فراهم میسازد.

مسلما انانیکه به اینگونه جاسوسی حساسیت دارند میتوانند کورتانا را غیر فعال کنند اما این در عین حال محروم ساختن خود از سرویسی است که میتواند لازم باشد. به همین دلیل Thomas Aubin و Paul Hernault, برنامه ای به نام CortaSpoof ساخته اند که پروفایل سازی کورتانا را بی اثر میسازد. اینکار با ارسال مقدار زیادی درخواستهای جعلی کم و بیش تصادفی به سرورهای مایکروسفت صورت میگیرد.

Thomas Aubin میگوید : "در نتیجه درخواستهای واقعی در انبوه این درخواستها غرق شده و ساختن پروفایلی برای کاربر غیر ممکن میگردد."

ایندو محقق در کنفرانس "Nuit du hack 2016", عملکرد این برنامه خود را در حالیکه درخواستها مشاهده میشدند را نمایش دادند.

cortana.jpg
espionnage.jpg

CortaSpoof هنوز در مرحله ازمایشی است اما انانیکه مایلند میتوانند کد سورس انرا روی GitHub دانلود کنند. ایندو محقق توضیح داده اند که : "این در حال حاضر فقط یک Proof of Concept است و هدف گسترش ان به چندین سرویس برای ناشناسی بیشتر است."

CortaSpoof میتواند نسل جدیدی از نرم افزار برای حفاظت از حریم خصوصی در دنیائی باشد که اسیستانهای شخصی بر اساس هوش مصنوعی, بیش از پیش در زندگی ما حضور دارند.

این خبر انحصارا برای ترفندستان ترجمه شده و کلیه حقوق مادی و معنوی ان مربوط و متعلق به وب سایت ترفندستان است. کپی این خبر فقط با قید نام ترفندستان مجاز است.










تصاوير پيوست شده



Thomas Aubin-Paul Hernault.jpg
(44.6 کیلو بایت)


cortana.jpg
(34.9 کیلو بایت)


espionnage.jpg
(68.6 کیلو بایت)







CortaSpoof, برنامه موثری برای ممانعت از جاسوسی کورتانا در ویندوز 10


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog