آلرژی فصل بهار

آلرژی فصل بهار
آلرژی فصل بهار با آغاز فصل بهار، چرخه طبیعت دستخوش تغییرات فراوانی می شود، گرده افشانی گل ها، یکی از چرخه های ثابت طبیعت می باشد که برای بسیاری از مردم مشکل آفرین می شود. وجود گرده های گل در هوا، باعث تحریک سیستم ایمنی شده و واکنش های آن را در پی دارد، این واکنش ها گاه شدید بوده و باعث ناراحتی افراد می شود.
از علائم آلرژی فصلی می توان به خارش، قرمزی وکهیر پوست، تنگی نفس، عطسه های مکرر، احساس سنگینی در قفسه سینه، گرفتگی در گلو، احساس خفگی، افت فشارخون، آبریزش بینی و چشم، ورم حنجره، اسهال و استفراغ اشاره کرد. البته همه ی علائم در یک فرد بروز نمیکند بلکه علائم براساس شدت واکنش های سیستم ایمنی در افراد مختلف ،متفاوت می باشد.
علائم آلرژی ،تا یک ساعت پس از تماس با محرک ها ،بروز می کند، و هرچه زودتر بروز کند،احتمال شدیدتر شدن بیماری بیشتر می باشد. یکی از موثرترین عوامل ابتلا به آلرژی، وجود سابقه ژنتیکی این بیماری می باشد. اگر یک نفر از زوجین مبتلا به یکی از انواع آلرژی باشد، احتمال  ابتلای یک فرزند از ۳ فرزند، به این بیماری دور از انتظار نخواهد بود.
 
آلرژی فصل بهار
 
برای رهایی از عوارض آلرژی بهار به توصیه های زیر عمل نمایید:

حتی الامکان از قرار گرفتن در پارکها، چمنزارها، دشت های گل وگیاه وگلخانه ها خودداری کنید.
در صورت حساسیت به مو،پشم، پر و کرک حیوانات ،از نزدیک شدن ونگهداری آنها در منزل خودداری نمایید.
در برنامه غذایی خود ازمیوه جات و سبزیجات که منابع غنی آنتی اکسیدانی هستند استفاده کنید. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی به میزان قابل توجهی به درمان التهابات کمک می کند.
از مصرف مواد غذایی که به آنها حساسیت دارید خودداری کنید، اغلب مصرف ادویه جات و بادمجان،گوجه فرنگی و فلفل و سس حساسیت زا هستند.
در طول روز یک الی دوبار، بینی خود را با محلول آب نمک شستشو دهید.
لباس های نایلونی وتنگ وچسبان، نپوشید.
مصرف گیاهانی چون سیاهدانه، کاسنی، شاه تره، بیدمشک و دارچین برای درمان حساسیت مفید می باشند.
تحت نظر پزشک از قرص های آنتی هیستامین، سیتریزین و کاهش دهنده های التهاب استفاده کنید.

نیوحرف / newharf.com

مطالب بیشتر آثار مثبت رابطه جنسی سالم بر سلامت روح وجسم آموزش اشتراک گذاری فایل از طریق گوشی ۲۶ نقاشی برای رنگ آمیزی آموزش نقاشی خوک
نوشته آلرژی فصل بهار اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

آلرژی فصل بهار


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog