علت خستگی زودهنگام در ورزش

علت خستگی زودهنگام در ورزش
علت خستگی زودهنگام در ورزش / تحلیل رفتن زود هنگام انرژی و خستگی زودرس در حین فعالیت های ورزشی، بر کیفیت  فعالیت ورزشکار اثر نامطلوب گذاشته و در صورت مداوم بودن این عارضه، شخص را از ادامه فعالیت های ورزشی باز میدارد.
خستگی های هنگام ورزش می تواند علل جسمی و روحی و روانی داشته باشد. دن فالکنبرگ، مربی بدنسازی می گوید:
خستگی پس از ورزش احساسی طبیعی می باشد، درصورتی که خستگی های پس از ورزش برای شما طولانی شود به نحوی که فعالیت های روزانه و خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد، نه تنها طبیعی نیست، بلکه خطرناک هم می باشد. در صورتی که شما نیز، پس از ورزش دچار نوسانات روحی و جسمی می شوید .
 
علت خستگی زودهنگام در ورزش
برای حل این مشکل، ادامه مطلب را بخوانید. …

خواب منظم و آرامش: بهم ریختگی ریتم خواب و استرس و اضطراب های حاصل از مشاغل و ارتباطات تنش زا، به مروز منجر به تحلیل قدرت جسمی و روحی شما می شود، اگر هنگام فعالیت های ورزشی و حتی فعالیت های روزانه، احساس بی حالی، خستگی و ناتوانی می کنید، حتما در برنامه خواب خود تجدید نظر کنید. از فعالیت در محیط هایی که برای شما استرس زا می باشند و درگیری های فکری به شما تحمیل می کنند اجتناب کنید. در کنار فعالیت های ورزشی، از روش هایی که به تمدد اعصاب و آرامش و انگیزه شما کمک می کنند، بهره بگیرید، تمرینات یوگا، برای افزایش تمرکز و آرامش ذهن شما کمک بسیاری می کند.

 

تنگی نفس: در صورتی که به بیماری های چون آسم وآلرژی مبتلا هستید، بطور قطع می تواند در توان ورزشی شما اثرگذار باشد وسبب کاهش آن شود، زیرا عارضه های نامبرده، سبب اختلال در اکسیژن رسانی به بدن شما می شود و در نهایت بدن شما توان انجام حرکات ورزشی را نخواهد داشت. با مراجعه به پزشک خود می توانید در مورد ساعات ورزش و نحوه عمل کردن به حرکات ورزشی اطلاعات کاملی کسب کنید.

 
علت خستگی زودهنگام در ورزش
 

اسیدی شدن خون: بدن، حین فعالیت های ورزشی ، قندهای ذخیره شده را برای تامین انرژی می سوزاند، یون های هیدروژن حاصل از شکستن قندها، سبب اسیدی شدن خون می شود. اسیدی چون خون منجر به عوارضی چون درد عضلات و خستگی می شود. برای اینکه از عوارض اسیدی شدن خون در امان بمانید آمادگی جسمانی خود را بالا ببرید. شما می توانید با ورزش های منظم روزانه، سبب قوی تر شدن عضلات و تعادل در اسیدی و قلیایی شدن خونتان شوید.

 

فقر آهن: وظیفه گلبول های قرمز در بدن اکسیژن رسانی به بافتهای مختلف و جمع آوری دی اکسید کربن از آنها می باشد. در صورتی که شما مبتلا به فقر آهن باشید، عمل اکسیژن رسانی در بدنتان بخوبی صورت نمی گیرد و منجر به خستگی زودهنگام و تنگی نفس حین ورزش می شود. مکمل های غذایی،قرص آهن و اسید فولیک رایج ترین راههای درمان کم خونی می باشد.

 

آب بنوشید: متخصصین و کارشناسان طب ورزش و تغذیه، اعتقاد دارند نرسیدن آب کافی به بدن و تشنگی، نرسیدن آب به بدن می باشد. نوشیدن آب کافی سبب می شود دمای بدن ماهیچه های شما بالا نرود و آبی که از راه تعریق از دست داده اید جبران شود. نوشیدن یک لیوان آب ده الی بیست دقیقه قبل از ورزش توصیه می شود.

 
علت خستگی زودهنگام در ورزش
 

کربوهیدارت کافی به بدنتان برسانید: کمبود ذخایر قندی بدن، سبب می شود بدن شما برای انجام حرکات ورزشی کشش نداشته باشد، زیرا سوخت اصلی بدن شما هنگام فعالیتها را کربوهیدرات ها تشکیل می دهند، بنابراین سعی کنید یک الی دو ساعت قبل از آغاز فعالیت خود، وعده ی غذایی حاوی کربوهیدرات مصرف کنید تا قند مورد نیاز بدنتان فراهم شود.

 

اختلالات غدد: یکی از شایع ترین خستگی های ورزشی، که در زنان بیشتر مشاهده شده، حاصل از اختلالات غدد تیروئید می باشد. در امریکا از هر هشت زن، یک نفر به اختلال غدد دچار می باشد. از سایر عوارض این بیماری، افسردگی، دردهای عضلانی، ریزش مو و افزایش وزن می باشد.

 
نیوحرف / newharf.com

مطالب بیشتر نمونه سوال ریاضی و تجربی سال دوم دبیرستان دی ماه ۹۴ به همراه جواب ۱۴ نقاشی میوه برای رنگ آمیزی کیست تخمدان چیست وچگونه به وجود می آید ۴ توصیه درباره مو به عروسها
نوشته علت خستگی زودهنگام در ورزش اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

علت خستگی زودهنگام در ورزش


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog