بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی
بیماری های مقاربتی / به آن دسته از بیماری های عفونی واگیرداری که از طریق آمیزش با افراد آلوده، ایجاد می شوند، بیماری های مقاربتی گفته می شود. عدم تشخیص و تاخیر در درمان بیماری های مقاربتی، می تواند به اختلالاتی چون، ناباروری، دردهای مزمن در ناحیه رحم و تخمدان ها، عفونت های رحم و تخمدان، سرطان رحم و سرطان دستگاه تناسلی زنان، بارداری خارج از رحم، سقط جنین و ناهنجاری های مادرزادی شود.
بیماری های مقاربتی، با توجه به شرایط خاص دستگاه تناسلی زن، در زنان شایع تر از مردان می باشد، و عوارض بیشتری را به دنبال دارد. عوارض بیماری های مقاربتی در مردان، به شکل های ناباروری، دردهای ممتد و بیماری های خطرناکی چون ایدز و هپاتیت ظاهر می شود.
بیماری های مقاربتی در زنان دارای علائمی مثل:دردهای شکمی، ترشحات غیر عادی واژن، زخم های پوستی، آمیزش های دردناک، اختلالات عادات ماهیانه، خونریزی های زیاد هنگام قاعدگی، لکه بینی، زخم های تناسلی که به شکلی چرکی دیده شوند، سوزش و تغییر رنگ ادرار و احساس تهوع و استفراغ می باشد. از شایع ترین بیماری های مقاربتی، سوزاک، ایدز، هپاتیت، سیفلیس، کلامیدیا،زگیل و تبخال تناسلی می باشد.
 
بیماری های مقاربتی
 
سوزاک، یکی از شایع ترین بیماری های عفونی مقاربتی بوده ، که باکتری آن از طریق دستگاه تناسلی، رکتوم و دهان، قابل انتقال در در دوجنس می باشد. از لحاظ علائم بالینی این باکتری در بانوان اغلب دارای علائم نامحسوسی می باشد. اما در بعضی از موارد سوزش ادرار، ترشحات مهبلی و اختلال در قاعدگی مشاهده می شود.
عفونت های مقاربتی در بانوان با هر نوع علایمی که باشند منجر به عفونت دستگاه تناسلی و عفونت رحمی می شوند. سوزاک از راههای آمیزش مهبلی، مقعدی و دهانی قابل انتقال می باشد. عفونت دیگری که در دسته بیماریهای مقاربتی جای می گیرد باکتری سیفلیس می باشد، این ویروس نیز از طریق آمیزشهای مهبلی، دهانی و مقعدی و از طریق زخم های پوستی قابل انتقال می باشد.
کلامیدیا از دیگر عفونت های باکتریایی مقاربتی بوده که در میان سایر عفونت ها متداول تر محسوب می شود و در بانوان منجر به عفونت دهانه رحم می شود. این باکتری از لحاظ بیماری زایی جدی بوده و پس از مشاهده علایم باید پیگیری شود .علایم این باکتری شامل: ترشحات مهبلی، دردهای ناحیه رحم، احساس درد هنگام آمیزش جنسی و تورم در چشم ها.
با تشکر / نیوحرف . کام 

مطالب بیشتر معرفی ۴ کانال آموزشی و عکس و بانوان و مذهبی تلگرام معرفی کانال تلگرام نمونه سوالات سوم دبیرستان دی ماه ۹۴ به همراه جواب ۵ نرم افزار جدید برای ویندوز ۱۰
نوشته بیماری های مقاربتی اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

بیماری های مقاربتی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog