تغذیه مادران در دوران شیردهی

تغذیه مادران در دوران شیردهی
تغذیه مادران در دوران شیردهی / مادرانی که دوران پس از زایمان و شیردهی را سپری می کنند، مسئولیت بزرگی در قبال تغذیه خود و نوزادشان دارند. اهمیت تغذیه در دوران شیردهی به اندازه ی دوران بارداری بوده و تاثیرات بزرگی بر سلامتی مادر و نوزاد خواهد داشت.
رژیم غذایی در دوران شیردهی، باید با دقت انتخاب شده به نحوی که تمام نیازهای جسمی مادر و نوزاد را پاسخگو باشد. تولید شیر، ۸۰۰کیلو کالری انرژی احتیاج دارد که ۵۰۰کیلو کالری آن از طریق غذا تامین می شود.
 
تغذیه مادران در دوران شیردهی
 
دکتر اریش بریتن، برای تغذیه در دوران شیردهی به نکات زیر اشاره کرده است:

رژیم های لاغری را کنار بگذارید: زنان شیرده روزانه به طور متوسط نیاز به ۲۷۰۰ کالری انرژی احتیاج دارند. بی شک، همه مادران دوست دارند پس از زایمان بدن به اصلاح روی فرم خود را داشته باشند، اما به این معنا نیست که میزان انرژی مورد نیاز خود را کاهش دهید. تغییر رژیم شما در مقایسه با دوران بارداری باید تحت نظر پزشکتان صورت بگیرد.

 

مایعات فراوان بنوشید: تولید شیر، نیاز به مایعات فراوان دارد، در دوران شیردهی لازم است مادران تا سه لیتر روزانه مایعات مصرف کنند و از تشنه ماندن پرهیز کنند، سعی شود همواره به آب، آبمیوه یا نوشیدنی های طبیعی دسترسی داشته باشند. از مصرف الکل و نوشیدنی های الکل دار جدا پرهیز شود. از نوشیدنی های مصنوعی مثل آبمیوه ها و نوشابه های گازدار خودداری شود.

 

مواد غذایی سالم بخورید: تنوع غذایی در دوران شیردهی کمک بسیاری به سلامت مادر و کودک می کند. میوه های فصل و تازه، سبزیجات تازه مخصوصا سبزیجات تیره مانند اسفناج،بروکلی و کاهو که سرشار از آهن هستند و افزایش میزان شیر می شوند، گوشت قرمز بدون چربی، گوشت ماکیان، گوشت ماهی به علت امگا۳ فراوان، لبنیات، غلات کامل، روغن زیتون، روغن کانولا و ماهی سالمون که حاوی چربی های مفید می باشند، باید در برنامه غذایی جای داشته باشند.

 

مکمل های غذایی: مصرف مکمل های غذایی روی، آهن، کلسیم، ویتامینE، ویتامین A، ویتامین Dدر کنار وعده های غذایی اصلی سفارش می شود.

 

مواد حاوی کافئین نخورید: شکلات، قهوه، نسکافه را محدود کنید.

 

مواد غذایی فرآوری شده را حذف کنید: سوسیس، کالباس، همبرگر، ناگت و گوشت های فرآوری شده از برنامه غذایی خود حذف کنید. از خوردن مواد غذایی که به آنها حساسیت دارید و یا نفاخ می باشند خودداری کنید.

 
با تشکر از همراهی شما با سایت نیوحرف / newharf.com

مطالب بیشتر آثار مثبت رابطه جنسی سالم بر سلامت روح وجسم آلرژی فصل بهار نرم افزار تلگرام Telegram رقیب اول واتس اپ Whatsapp آموزش اشتراک گذاری فایل از طریق گوشی
نوشته تغذیه مادران در دوران شیردهی اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

تغذیه مادران در دوران شیردهی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog