اطلاعات مربوط به لکه های پوستی در دوران بارداری

اطلاعات مربوط به لکه های پوستی در دوران بارداری
اطلاعات مربوط به لکه های پوستی در دوران بارداری / دوران حاملگی، دوران تغییرات و تحولات اساسی در بدن مادر می باشد، لکه های بارداری یا ملاسما، در پی تغییرات هورمونی دوران بارداری، در برخی از نواحی پوستی مثل گونه ها، نواحی بینی، چانه، پوست گردن و یا پیشانی، اغلب طی سه ماهه دوم بارداری ایجاد می شود و تا چند ماه پس از زایمان باقی می مانند که به مرور و با کاهش هورمون های بارداری از بین می روند. این لکه ها قهوه ای رنگ بوده و به شکلی قرینه دیده می شوند.
لکه های بارداری یکی از شایع ترین لکه های صورت به شمار می آیند. البته این لکه ها در همه ی زنان باردار مشاهده نمی شود. علت اصلی بروز این لکه ها مشخص نیست ولی ارتباط تنگاتنگی با فعالیت های هورمونی دارد زیرا این لکه ها بر اثر مصرف قرص های ضد بارداری نیز ایجاد می شود.
اطلاعات مربوط به لکه های پوستی در دوران بارداری
 
درمان: در صورتی که لکه های قهوه ای رنگ یا ملاسما، در اثر مصرف قرص های ضدبارداری ایجاد شده باشد، مصرف این داروها باید قطع شود، محو شدن لکه ها بلافاصله پس از قطع قرص ها رخ نمی دهد، بلکه مدت زمانی طولانی نیاز دارد  تا لکه ها از بین برود، این امکان هم وجود دارد که لکه ها بطور کامل از بین نروند.
در صورتی که لکه ها بر اثر بارداری ایجاد شده باشند، پس از زایمان و با گذشت زمان خود به خود از بین می روند و کمرنگ می شوند. در برخی موارد هم لکه ها تا ماه ها و سالها باقی خواهند ماند. برای تسریع در روند درمان، اقداماتی مانند لایه برداری خفیف که به کمک مواد شیمیایی سطحی صورت می گیرد را می توان انجام داد. در واقع با کمک ترکیبات بی رنگ کننده از فعالیت رنگدانه هایی که موجب فعالیت لکه ها می شود، جلوگیری می شود.
در صورتی که درمان لکه های بارداری با لیزر صورت بگیرد، امکان عود کردن لکه ها پس از قطع لیزر وجود دارد، بنابراین بهترین درمان برای لکه های بارداری استفاده از ضدآفتاب هایی می باشد که دارای SPF بالای سی درصد می باشند، و تا حد امکان از تماس مستقیم با نور خورشید جلوگیری شود.
 
منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم / نیوحرف / newharf.com

مطالب بیشتر زیباترین سواحل جهان آموزش اشتراک گذاری فایل از طریق گوشی بررسی علل سرد مزاجی زنان در رابطه جنسی جوش های دوران بلوغ را بشناسید
نوشته اطلاعات مربوط به لکه های پوستی در دوران بارداری اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

اطلاعات مربوط به لکه های پوستی در دوران بارداری


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog