انفجار در یک پایگاه نظامی در جنوب شرق ترکیه؛ 3 کشته و دهها زخمی

شنبه 19 تیر 1395 - 15:50

منابع امنیتی از انفجار یک خودروی بمب.گذاری. شده در یک پایگاه نظامی در جنوبِ شرق ترکیه خبر می.دهند.
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی نوشت شبه.نظامیان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) عامل این بمب.گذاری بودند و پس از انفجار، اقدام به تیراندازی کردند.
به گفتۀ این منابع در این حمله، دو سرباز و یک غیرنظامی کشته شده و دهها نفر زخمی شدند.
بنابر گزارش.ها، این حمله حوالیِ ساعت 13 در پایگاه مرزیِ روستای چِویزپینِر در استان ماردین و در نزدیکیِ مرز سوریه رخ داد .
این حمله یک روز پس از آن اتفاق افتاد که سربازانِ ترک در مناطق دیگری در جنوب شرقِ کشور، 19 شبه.نظامیِ پ.ک.ک را کشتند.
مقامات نظامیِ ترکیه با انتشار بیانیه.ای اعلام کردند که شبه.نظامیان قصد داشتند روز جمعه به یک پایگاه نظامی در ناحیۀ کوهستانی شمدینان در استان حکاری در جنوب شرقِ ترکیه که با ایران و عراق هم.مرز است، حمله کنند. براساس این بیانیه نیروهای مسلح ترک، 17 شبه.نظامی عضو پ.ک.ک را در درگیری در این ناحیه کشتند و تسلیحات آن‎ها را ضبط کردند.
دو شبه.نظامی دیگرِ عضو پ.ک.ک نیز در درگیری با نظامیان ترکیه در شهر باش.قلعه در استان وان کشته شدند. در درگیری.های ماه.های گذشته در مناطق کردنشینِ ترکیه در جنوب شرقِ این کشور، بیش از هزار نفر که عمدتاً شامل اعضای پ.ک.ک بودند، کشته شدند.
از تیرماه سال گذشته و در پی شکسته شدن آتش.بس دو ساله میان دولت ترکیه و پ.ک.ک، درگیری در مناطق کردنشین جنوب شرق این کشور تشدید شده است.
از سویی احزاب سیاسیِ مخالف رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، می.گویند در ناآرامی.های اخیر ترکیه بین 500 تا یک هزار غیرنظامی که اغلب ساکن مناطق کردنشین در جنوب شرق این کشور بودند، کشته شده.اند .

ترکیه پ.ک.ک را گروهی تروریستی می.داند که به دنبال خودمختاری مناطق کردنشین این کشور است. چند دهه درگیریِ دولت ترکیه و پ.ک.ک بیش از 40 هزار کشته بر جای گذاشته است .

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است .

منبع

انفجار در یک پایگاه نظامی در جنوب شرق ترکیه؛ 3 کشته و دهها زخمی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog