گزینه Secret Conversation برای رمزنگاری مکالمات فیسبوک مسنجر

messenger chiffrage .jpg



به گزارش ترفندستان, به نقل از ونمینوت, فیسبوک در بیانیه ای خطاب به اعضای خود قید کرده : "شما به ما گفتید که نیازمند امنیتی بیشترید, شاید برای صحبت در مورد اطلاعاتی خصوصی چون یک بیماری یا یک موضوع سلامتی با با دوستان نزدیک و یا خانواده خود و یا ارسال داده هائی مالی به حسابدار خود". در نتیجه فیسبوک تمام مبادلات کاربران خود را رمزنگاری خواهد کرد. برای اینکار باید گزینه "Secret Conversation" در مسنجر بطور دستی فعال گردد. این انتخاب بخاطر کنار امدن با مقامات نیز میباشد چون بسیاری از کاربران از قابلیتی که بطور پیشفرض فعال نیست استفاده نمیکنند.

فیسبوک توضیح داده که به دلیل فنی مکالمات رمزنگاری شده فقط روی یکی از دستگاه ها یعنی دسکتاپ یا گوشی هوشمند و یا تابلت که برای مکالمه استفاده میشوند خوانده خواهند شد و این مانع از اشتراک کلید رمزنگاری روی پلاتفرمهای مختلف میگردد. غیر فعال کردن قابلیت رمزنگاری برای انانیکه مایل به استفاده از ان نیستند باعث خواهد شد تا به مکالمات روی همه دستگاه های خود دسترسی داشته باشند.

در حال حاضر گزینه "Secret Conversation" که توسط Open Whisper توسعه داده شده برای تعدادی از حسابهای کاربری استفاده شده و محدود به یک جمله تست میشود. فیسبوک قید کرده که این قابلیت در همین تابستان برای عموم در دسترس خواهد بود و در اول فقط متنها را محافظت کرده و شامل تصاویر و ویدیوها نمیشود. گزینه ای نیز برای تعیین زمانی که پیامها بطور خودکار معدوم میگردند موجود است.

این خبر انحصارا برای ترفندستان ترجمه شده و کلیه حقوق مادی و معنوی ان مربوط و متعلق به وب سایت ترفندستان است. کپی این خبر فقط با قید نام ترفندستان مجاز است.










تصاوير پيوست شده



messenger chiffrage .jpg
(107.4 کیلو بایت)







گزینه Secret Conversation برای رمزنگاری مکالمات فیسبوک مسنجر


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog