واشینگتن پست: سرکرده‌های داعش به تدریج آماده سقوط می‌شوند



به گزارش “داعش نیوز” , واشینگتن پست در مطلبی نوشت: گرچه داعش موجی از حملات تازه را در سرتاسر جهان به راه انداخته است، این گروه تروریستی به طور تدریجی در حال آماده شدن برای سقوط خلیفه خودخوانده‌اش است. در پیام‌هایی که به تازگی از سوی سرکرده‌های داعش منتشر شده ‌است اذعان به ناکامی و تأیید احتمال سقوط سایر مواضع این گروه تروریستی دیده می‌شود.
در عین حال این گروه تروریستی وعده داده است بر شدت کمپین خشونت خود بیافزاید. کارشناسان مقابله با تروریسم آمریکا معتقدند کشتار جمعی در بغداد و استانبول در ماه گذشته، واکنش داعش به شکست‌هایش در عراق و سوریه بوده است.
آن‌ها همچنین معتقدند اقدامات تروریستی اخیر داعش به احتمال زیاد دست‌کم در ابتدا تشدید می‌شود. این کارشناسنان علت این مسئله را ناراحتی داعش از زوال و از دست دادن مواضع خود و تبدیل شدن به شبکه‌ای پراکنده و در سایه با شعبه‌هایی در قاره‌های مختلف می‌دانند.
سرکرده‌های داعش ضمن اصرار بر ادامه موجودیت این گروه تروریستی، تغییر استراتژی خود را به دلیل عقب‌نشینی‌های اخیر تأیید کرده‌اند. یکی از عناصر فعال این گروه در یک مصاحبه صوتی اعلام کرد: مشاهده حمله به مواضعمان در سوریه و عراق، ساختار عملیاتی ما را تغییر داده است. در حال گسترش رسانه‌ها و ثروت خود در کشورهای دیگر هستیم.
او که این سخنان را به شرط فاش نشدن نام و موقعیتش در مصاحبه با یک رسانه غربی بیان می‌کرد، در ادامه گفت: هر روز افراد زیادی برای پیوستن به ما تماس می‌گیرند که به آن‌ها می‌گوییم در کشورهای خود بمانند و در همانجا برای انجام عملیات منتظر شوند.
بنابر این مطلب، با این وجود نشانه‌های درماندگی هر روز در میان عناصر داعش بیشتر دیده می‌شود. این گروه تروریستی ۱۲ درصد دیگر از مواضعش را در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی از دست داد.
در مقاله‌ای که ماه گذشته در هفته‌نامه خبری داعش به نام «النبا» منتشر شد ارزیابی ناامیدکننده‌ای از آینده این گروه تروریستی دیده می‌شد که از احتمال از دست رفتن تمام اراضی تحت اشغال آن خبر می‌داد.
نوشته واشینگتن پست: سرکرده‌های داعش به تدریج آماده سقوط می‌شوند اولین بار در داعش نیوز پدیدار شد.

واشینگتن پست: سرکرده‌های داعش به تدریج آماده سقوط می‌شوند


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog