آیا وب سایت و ایمیل، ابزاری برای بالا بردن کلاس کاری است؟

بعد از سال ها کار در اینترنت و اداره وب سایت یاد بگیر دات کام و تحقیقات بسیاری که در زمینه کسب و کار و مشاغل اینترنتی انجام داده ام افراد بسیاری در این زمینه با بنده مشورت می کنند به خصوص آن هایی که می خواهند در دنیای مجازی کسب و کار خود را توسعه دهند در این میان عده ای برای بازار یابی می خواهند از اینترنت استفاده کنند عده ای برای تبلیغات بعضی ها هم برای سازماندهی خدمات پس از فروش این کار نیاز به یک وب سایت را احساس کرده اند.

 اما در این میان عده ای هم هستند که فقط برای کلاس کاری می خواهند یک وب سایت اینترنتی، دامنه و ایمیلی اختصاصی داشته باشند تا کارت ویزیت آن ها خالی نباشد یا به اصطلاح خودشان کلاس کاری داشته باشد! و این افراد چقدر در اشتباه هستند و بیهوده پول خود را دور انداخته اند. آن ها غافل هستند که وب سایت مانند محلی برای معرفی محصولات آن هاست. جایی است که باید پاسخ مشتریان خود را بدهند و از طریق جستجو در اینترنت به شما برسند و اطلاعات تماس شما را پیدا کنند یکی از این اطلاعات تماس، ایمیل است و ایمیلی که کسی آنرا چک نمی کند چه برسد به اینکه بخواهد آنرا پاسخ دهد چه سودی دارد؟ در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که آیا کسب و کار شما به یک وب سایت نیاز دارد؟ و اگر نیاز دارد چگونه باید آنرا اداره کنید تا نه تنها نتیجه منفی نداشته باشد بلکه سبب افزایش فروش شما شود.
آیا من به یک وب سایت نیاز دارم؟
برای پاسخ به این پرسش باید به مشتریان کنونی خود و کسانی که می توانند در آینده مشتری شما باشند نگاه کنید. و بررسی کنید آیا این افراد تمایلی به استفاده از اینترنت دارند و آیا از طریق اینترنت می توانید خدماتی به آن ها ارائه دهید؟ آیا مشتریان احتمالی شما از اینترنت استفاده می کنند؟ و به این ترتیب می توانید مشتریان جدیدی پیدا کنید؟ آیا می توانید در اینترنت محصولات خود را با دقت و جزییات کامل معرفی کنید؟ آیا می توانید برتری خود را نسبت به رقبا از طریق وب سایت نشان دهید؟ آیا به کمک وب سایت خود می توانید مشتری خود را قانع کنید تا از شما خرید کند؟
اگر پاسخ شما به یک یا دو تا از این پرسش ها مثبت باشد، مشخص است که یک وب سایت اینترنتی می تواند به کسب و کار شما کمک کند و می توانید در این زمینه بیشتر تحقیق کنید در غیر این صورت بهتر است انرژی خود را روی بازاریابی به روش های دیگر متمرکز کنید.
ولی اگر مشتری های شما از اینترنت استفاده می کنند باید بگویم یک بازار با پتانسیل های فوق العاده بالا در اختیار شماست که جای فعالیت و سود آوری بسیار دارد.
اما هنوز در کشور ما بسیاری از صاحبان کسب و کار از آن غافلند یا اینکه وارد این وادی شده اند و نمی دانند چگونه باید از آن استفاده کنند. آن ها وب سایتی راه اندازی کرده اند اما نتوانسته اند از آن به خوبی استفاده کنند این همان چیزی است که در این مقاله بیشتر بر آن تمرکز خواهیم کرد.
آیا توان اداره یک وب سایت را دارم؟
بعد از اینکه دامنه مناسبی انتخاب کردید و آنرا ثبت کردید نوبت می رسد به طراح ی سایت و بهینه سازی آن برای موتور های جستجو که هر کدام نیاز به دانش و تخصص خود دارند و البته چون علم جدیدی است توصیه نمی کنم در ابتدای راه هزینه هنگفتی انجام دهید اما سعی کنید طراحی را انتخاب کنید که از دانش و تجربه کافی برخوردار باشد برای این منظور می توانید نمونه کارهای او را ببینید هم از نظر ظاهری، طراح ی و سرعت باز شدن صفحات آن ها را بررسی کنید و هم اینکه در موتور های جستجو به دنبال این وب سایت ها بگردید تا ببینید از نظر بهینه سازی موتور های جستجو چقدر موفق بوده اند.
اما پس از اینکه وب سایت شما طراح ی و آماده شد باید خودتان آنرا مدیریت کنید و به صورت مرتب به روز رسانی کنید. عدم بروزرسانی و اطلاعات ناقص در وب سایت به معنای زیر سوال بردن اعتبار خود است. بهتر است وب سایتی نداشته باشید تا اینکه یک وب سایتی با طراحی نامناسب، فونت های به هم ریخته و نامرتب، قالب نامنظم داشته باشید که برای باز شدن صفحه باید زمان زیادی وقت صرف کرد.


به این مطلب رای دهید

This entry passed through the Full-Text RSS service - if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Recommended article from FiveFilters.org: Most Labour MPs in the UK Are Revolting .

آیا وب سایت و ایمیل، ابزاری برای بالا بردن کلاس کاری است؟


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog