صدور ٦٣٤ تن کالای نفتی از بندر لنگه در ٣ ماه نخست امسال

جنوبی ها
صدور ٦٣٤ تن کالای نفتی از بندر لنگه در ٣ ماه نخست امسال


مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه اعلام کد که امسال ٦٤٣ تن صادرات و ١٢ تن واردات کالاهای نفتی در این بندر به ثبت رسید.
به گزارش قدس آنلاین به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمود صابری با ارائه گزارشی از عملکرد سه ماه نخست امسال در بندر تجاری لنگه، گفت: طی مدت یاد شده، ١٩٤ هزار  و٥٥٢ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.
وی افزود: از این مقدار، ١٩٣ هزار و ٨٩٧ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ٦٥٥ تن مربوط به کالاهای نفتی بوده است که در بخش غیرنفتی ٢٤ درصد افزایش تخلیه و بارگیری به ثبت رسید.
صابری از افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی در بندر لنگه خبر داد و افزود: طی مدت یاد شده، ١٠٦ هزار و ٤٣٢ تن کالا از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ٢٨ درصد پیشرفت داشته است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه یادآور شد: طی این مدت، ٥٣هزار و ٦٧٢ تن کالای غیر نفتی به بندر تجاری لنگه وارد شد.
به گفته این مقام مسئول، طی سالجاری٢٢ هزار و ٢٣٠ تن انواع کالا به ویژه خودرو سواری از این بندر ترانزیت شد.
صابری، خودروی سواری، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، مواد معدنی، پارچه و الیاف را عمده کالاهایی اعلام کرد که از مبدأ یا به مقصد امارات عربی متحده، کشورهای آسیای میانه و عراق وارد، صادر و یا ترانزیت شده است.
وی از کابوتاژ ٩ هزار و ٨٢٥ تن انواع کالای غیرنفتی و ثبت افزایش ٧٣ درصدی در این بخش از عملیات بندری سخن به میان آورد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه خاطرنشان کرد: امسال ٦٤٣ تن صادرات و ١٢ تن واردات کالاهای نفتی در این بندر به ثبت رسید.
صابری تصریح کرد: طی سه ماهه نخست سالجاری، ٢٠هزار و ٧٨٥ نفر در مسیرهای دریایی ایران به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس و بالعکس از طریق بندر لنگه جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد ١٥ درصدی است.
این مقام مسئول همچنین از رشد ٦٩ درصدی عملیات جابجایی کالاهای کانتنیری در بندر لنگه خبر داد و گفت: طی این مدت، تخلیه و بارگیری ١٢٧ TEU کانتینر پر در این بندر به ثبت رسید.
وی مجموع شناورهای متردد به بندر لنگه را یکهزار و ٢٥١ فروند عنوان کرد که ١٠ درصد افزایش داشته است.
لازم به ذکر است، بندر لنگه بعنوان اصلی‌ترین بندر منطقه‌ی غرب هرمزگان علاوه‌بر ترانزیت کالا، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می‌کند و موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه از یک سو، آن را به بهترین پایانه‌ی لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه‌ی خلیج‌فارس (سیری، لاوان، کیش، هندرابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده و از سوی دیگر، داشتن حداقل فاصله دریایی با شیخ‌نشین‌های امارات متحده عربی از جمله «دبی – شارجه»، این بندر را از بعد کاهش هزینه‌ی حمل و کاهش استهلاک شناورها از دیگر بنادر مشابه متمایز کرده است.
نوشته صدور ٦٣٤ تن کالای نفتی از بندر لنگه در ٣ ماه نخست امسال اولین بار در جنوبی ها دات کام پدیدار شد. و تارنامه جنوبی ها دات کام - مجله موسیقی هرمزگان است

صدور ٦٣٤ تن کالای نفتی از بندر لنگه در ٣ ماه نخست امسال


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog