چگونه کودک مان احساساتش را بروز دهد ؟ -آکا

آکاایران: به جلب توجه کودک تان اهمیت دهید
چگونه کودک مان احساساتش را بروز دهد ؟ چگونه کودک مان احساساتش را بروز دهد ؟ -آکابروز احساسات کودک,تربیت فرزندان,جلب توجه کودک
آکاایران: چگونه کودک مان احساساتش را بروز دهد ؟
به گزارش آکاایران: به جلب توجه کودک تان اهمیت دهید
اختصاصیآکا ایران:  
خیلی از والدین در دوران خردسالی کودکان شان تربیت سرکوب کننده را در پیش می گیرند و همیشه از کودکان می خواهند " آرام باشند ، اشک هایشان را پاک کنند و در مقابل هر اتفاقی بی توجه باشند ."
این شیوه تربیتی و انکار ابراز احساسات کودک به او می آموزد که احساساتش ارزشی ندارد . این برخوردها در باور کودک از بی ارزشی احساسات به بی ارزشی خویشتن تغییر می یابد و مشکلات عدیده ای به وجود می آورد .
والدین وظیفه دارند کودک شان را تشویق کنند تا احساساتش را بروز دهد . البته باید در این مورد تعادل داشته باشید زیرا توجه بیش از اندازه به کودک این باور را در او ایجاد می کند که تمام دنیا روی محور او می چرخد .
به جلب توجه کودک تان واکنش نشان دهید
وقتی کودک تان خیلی کوچک و آسیب پذیر است ، بهترین روش برای کمک به ابراز احساسات او واکنش نشان دادن به علائمی است که کودک می خواهد توسط آن توجه شما را جلب کند .
البته بعضی از والدین معتقدند واکنش سریع کودک را بد عادت می کند و در او باورهای غلط به وجود می آورد . اما با تشخیص علائمی که کودک برای ایجاد ارتباط با شما از خود نشان می دهد و واکنش سریع به آنها ، کودک از همان سنین پایین می آموزد که پدر و مادرش به او گوش می کنند .
وقتی نوزادتان را در حال گریه رها می کنید و واکنش ناچیزی از خود نشان می دهید ، فرزندتان در آینده به سختی می تواند با شما ارتباط برقرار کند .
احساسات کودک تان را سرکوب نکنید
نباید به کودک تان بفهمانید که احساساتش برای شما اهمیتی ندارد و هیچ وقت از عباراتی چون " دیگه گریه نکن " یا " چرا مدام ناله می کنید " و ... استفاده نکنید . با این برخود به کودک تان نشان می دهید که به او اهمیت نمی دهید و کم توجه هستید و  در آینده باعث پایین آوردن اعتماد به نفس و مشکلات جدی در زندگی او می شوید .
به نیاز کودک نوپای تان توجه کنید
کودکان نوپا معمولا کج خلقی می کنند و پدر و مادر باید این دوران را پشت سر بگذارند و نسبت به کج خلقی های او آرامش شان را حفظ کنند . کج خلقی کودک نوپای تان طبیعی است و نشان دهنده احساس امنیت  کودک برای بیان کردن احساساتش می باشد .
اگر به خاطر کج خلقی های کودک نمی توانید متوجه خواسته های او شوید ، به چشمانش نگاه کنید . چشم های کودک نوپا با شما حرف می زند و از چشمان او می توان به احساسات و نیازهای واقعی اش پی برد .
در واکنش نشان دادن متعادل باشید
در تربیت کودکان افراط و تفریط توصیه نمی شود . هدف از تشویق کودکان به بروز احساسات به هیچ وجه به معنای بی توجهی کودک به نیاز اطرافیان نیست ، بلکه هدف یادگیری صحیح بیان احساسات در او می باشد .
باید به کودک فرصت دهید احساساتش را بروز دهد و حتی اگر می خواهد گریه کند و بعد از آن موضوع را عوض کنید . نباید بگذارید کودک در بیان احساساتش زیاده روی کند و این شرایط بیش از چند دقیقه به طول انجامد .
کودک باید احساساتش را علامت گذاری کند
وقتی کودک تان عصبی و نا امید است ، بهترین زمان برای نزدیک شدن به او و علامت گذاری احساساتش می باشد . حتی با انجام یک بازی کودک یاد می گیرد برای هر احساسش یک علامت را بیاموزد . در بازار بازی های متنوعی وجود دارد که در غالب سرگرمی و تفریح انواع احساسات را به کودکان می آموزد . وقتی کودکان احساساتشان را شناسایی و علامت گذاری می کنند ، بهتر می توانند مهارت همدلی را یاد بگیرند .
در دسترس کودک تان باشید
کودک نیاز دارد پدر و مادرش را در کنار خود ببیند .  باید به عنوان والدین با حرف زدن و واکنش نشان دادن به او اطمینان دهید که در کنارش هستید . همیشه رو به رو یا در کنار کودکان تان بنشینید و حالت دفاعی نداشته باشید .
با او حرف بزنید و به پاسخ هایش واکنش نشان دهید ، وقتی از شما سوالی می پرسد زیرلبی به او جواب ندهید و با روی خوش پاسخش را بدهید .
با کودک تان احساس همدلی داشته باشید
ابراز همدلی با کودک تان به او اطمینان می دهد که حرف هایش را می شنوید و درک می کنید . وقتی در مقابل حرف های او واکنش غلط نشان می دهید و یا با فریاد می گویید بعدا درباره این موضوع حرف می زنیم ، احساس عدم توجه و عدم حمایت را به او القا می کنید .
ابراز احساسات کودک را تقویت کنید
وقتی کودک بتواند احساساتش را به درستی بروز دهید به پاداش شما نیاز دارد . این پاداش نحوه ی درست بروز احساسات را در ذهن کودک ثبت می کند .
نحوه ی ابراز درخواست کمک را به او یاد دهید
کودکان باید یاد بگیرند چگونه در زندگی از اطرافیان شان کمک بخواهند . والدین باید با یک نمایش ساده نحوه ی درخواست مودبانه ی کمک را به کودک شان بیاموزند زیرا خیلی از رفتارهای کودکان از والدین تقلید می شود .
روش ابراز احساسات خشم را به او یاد دهید
کودک همانند بزرگسالان گاهی عصبانی می شود اما باید بداند احساسات خشم خود را چگونه بروز دهد . به فرزندتان آموزش دهید در هنگام احساس خشم به جای آزار دادن دیگران ، خشم خود را از طریق ورزش هایی چون دویدن ، شنا و هنرهای رزمی تخلیه کند . البته این راهکار مفید برای خالی کردن خشم بزرگسالان هم موثر است .
با راهکارهای ارائه شده نحوه بروز دادن احساسات در کودکان را آسان می کنید . همواره به یاد داشته باشید که شما الگوی کودک تان هستید و در هر شرایطی باید آرامش تان را حفظ کنید . 
This entry passed through the Full-Text RSS service - if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Recommended article from FiveFilters.org: Most Labour MPs in the UK Are Revolting .

چگونه کودک مان احساساتش را بروز دهد ؟ -آکا


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog