برای خواب کودک تان برنامه ریزی کنید -آکا

آکاایران: فرزندتان باید خواب منظمی داشته باشد
برای خواب کودک تان برنامه ریزی کنید برای خواب کودک تان برنامه ریزی کنید -آکابرنامه ریزی خواب کودک,تنظیم خواب کودک,تربیت فرزندان
آکاایران: برای خواب کودک تان برنامه ریزی کنید
به گزارش آکاایران: فرزندتان باید خواب منظمی داشته باشد
اختصاصیآکا ایران:  
سلامتی کودک با داشتن برنامه ریزی خوب درباره خواب ، تغذیه و فعالیت مناسب تضمین می شود . در این صورت کودک و والدین او در بهترین شرایط روحی و جسمانی به زندگی شان ادامه می دهند . اما چگونه می توان به این برنامه مناسب دست یافت ؟
کودک تان باید به منظم خوابیدن عادت کند
برطبق یک منطق درست در صورتی که یک فرد بزرگسال برنامه خواب منظمی داشته باشد ، روز بعد کارهایش را به بهترین کیفیت و سطح ممکن انجام خواهد داد . در اصل بهترین راهکار برای دست یابی به برنامه منظم خواب این است که والدین هم در کنار کودک در ساعت مشخصی به رخت خواب بروند . این به معنای آن است که مطمئن می شوید هر شب سر ساعت مشخصی به خواب خواهید رفت . در برنامه ریزی دقیق برای روزمرگی کودک هیچ مساله ای به اندازه تنظیم زمان برای خواب شبانه اهمیت ندارد . تلاش برای رسیدن به خواب منظم باید از همان ماههای ابتدایی تولد نوزاد شروع شود . از همان ماههای نخست به دنیا آمدن نوزاد باید به او لباس مناسبی بپوشانید ، به او شیر دهید و در نهایت تمام روشنایی خانه را از بین ببرید تا کودک از همان ابتدا به منظم خوابیدن عادت کند .
کودک تان باید متوجه تفاوت شب و روز شود
خیلی از کودکان در سال های ابتدایی زندگی تفاوتی بین روز و شب نمی بینند . به همین خاطر در طول روز ساعات زیادی می خوابند . شما به عنوان والدین باید به او کمک کنید تا به خوبی تفاوت بین روز و شب را درک کند . در نخستین مرحله باید در این زمینه با او حرف بزنید .
امی شلی ، مادر یک نوزاد هشت ماهه از تجربیات خود می گوید : در طی روز خانه تان را روشن کنید و در هنگام شب تمام خانه را تاریک کنید و لامپ های اضافی را خاموش کنید . باید در هنگام شب خانه تان آرام باشد و تمام وسایل پر سر و صدا مانند تلویزین را با صدای کم روشن بگذارید . در زمان خواب با کودک حرف نزنید و به این صورت به او بفهمانید که شب تنها برای خوابیدن است و در طول روز می تواند بازی و با اطرافیانش ارتباط برقرار کند .
با رفتار هوشمندانه متوجه اشاره های کودک تان باشید
در پیرامون ما ابزارهای زیادی وجود دارد که برای اتخاذ یک تصمیم درست به شما کمک می کند . کتاب ها  ،توصیه مشاوران ، سایت های اینترنتی و تجربه دیگر والدین از جمله ابزارهای مفیدی است که برای تنظیم یک برنامه خوب برای انجام کارهای روزانه و خواب مناسب شبانه به شما کمک می کند . البته در صورتی که کودک تان نشانه های موثری بروز می دهد به طور هوشمندانه می توانید به نیازهای او پی ببرید . او به شما می گوید که به چه چیزهایی نیاز دارد . پس باید هوشمندانه رفتار کنید و اشاره هایی که کودک می کند را از دست ندهید .
برنامه کودک را مطابق با نیازهایش تغییر دهید
مطمئنا به عنوان والدین به سلامت و آینده کودک تان اهمیت می دهید ، اما باید بدانید بهترین برنامه ای که برای زندگی روزانه او در نظر گرفته اید ، همزمان با رشد کودک باید تغییر کند زیرا به مرور نیازهای او تغییر می کند . این یک فرآیند کاملا طبیعی است و در مورد تمام کودکان صدق می کند . کودک در سال اولیه زندگی اش رشد بالایی دارد و وزن او در 1 سالگی به سه برابر زمان تولدش می رسد . او ابتدا خزیدن ، چهار و دست و پا رفتن و در نهایت راه رفتن را فرا می گیرد . این تغییرات از جمله مواردی است که با طی فرآیند رشد کودک بروز می کند . هر  چقدر کودک تان بزرگتر می شود ، اشتهایش برای غذاخوردن بیشتر می شود و حتی ممکن است به خواب بیشتری هم نیاز داشته باشد . نباید با این تغییرات رفتاری متعجب شوید .
This entry passed through the Full-Text RSS service - if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Recommended article from FiveFilters.org: Most Labour MPs in the UK Are Revolting .

برای خواب کودک تان برنامه ریزی کنید -آکا


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog