اسکناسی که نمی سوزد

آقای عبدالعالی و آقاخانی اسکناسی را آتش می زنند و اسکناس شعله ور می شود و بعد از مدتی خاموش می شود، اما در کمال تعجب اسکناس همچنان سالم باقی می ماند و اسکناس در حد لمس کردن خنک است. برای دیدن فیلم روی تصویر زیر کلیک کنید.







 وسایل لازم: 1- یک اسکناس یا ورق کاغذ هم اندازه آن 2- انبر 3- کبریت یا فندک 4- نمک 5- الکل صنعتی و آب  نحوه انجام کار: نصف استکان آب و نصف استکان الکل (95% موجود در بازار) را با هم مخلوط کنید. با این کار الکل رقیق بدست می آید که حدود 50% آن الکل است. برای داشتن شعله رنگی کمی نمک (یا هر ماده تولید کننده رنگ دیگر) را به محلول آب-الکل اضافه کنید و هَم بزنید تا حل شود. سپس اسکناس را در محلول آب-الکل خیس کنید تا خوب مرطوب شود. به کمک انبر اسکناس را بردارید و صبر کنید تا محلول اضافی اسکناس خارج شود.
اسکناس مرطوب را از محلول آب-الکل دور کنید. اسکناس را شعله کبریت روشن کنید و اجازه دهید بسوزد تا خودش خاموش شود.
هشدار: بدلیل امکان آتش سوزی، این آزمایش را در محیط باز و دور از وسایل آتشگیر انجام دهید. بدلیل قابلیت اشتعال بالای الکل شعله را از ظرف الکل یا مخلوط آب و الکل دور نگه دارید.
دلیل نسوختن اسکناس   در واقع آتش بر اثر سوختن الکل حاصل می شود و از واكنش سوختن الكل، گرما، نور، دي اكسيد كربن و آب توليد مي شود.   C2H5OH + 4O2 -> 2CO2 + 3H2O در صورت استفاده از الکل خالص اسکناس از بین می‌رود. با افزودن آب به الکل انرژی آزاد شده از سوختن الکل برای تبخیر آب استفاده می‌شود و اسکناس سالم می ماند.

اسکناسی که نمی سوزد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog