دردسرهای زنان باردار در فصل سرما -آکا

آکاایران: تاثیر کمبود ویتامین D در دوران بارداری !
دردسرهای زنان باردار در فصل سرما دردسرهای زنان باردار در فصل سرما -آکابارداری در زمستان,دردسرهای زنان باردار در سرما,مشکلات بارداری در سرما,سرماخوردگی زنان باردار,مشکلات زایمان در زمستان
آکاایران: دردسرهای زنان باردار در فصل سرما
به گزارش آکاایران: تاثیر کمبود ویتامین D در دوران بارداری !
اختصاصیآکا ایران :
گذراندن دوران بارداری و تاریخ تولد تاثیر زیادی روی سلامتی مادر و جنین دارد . بنا بر تحقیقاتی که در سال 1930 انجام گرفت ، نوزادانی که در فصل زمستان متولد می شوند به دلیل کاهش بالای دما و افزایش میزان آلودگی هوا به نسبت دیگر نوزادان رشد کندتری دارند و بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های خطرناک و مرگ قرار خواهند گرفت . علاوه بر آن مادرانی که از قشر ضعیف جامعه هستند و سواد پایینی دارند نیز ممکن است در فصل زمستان دچار مشکل شوند .
محققان دانشگاه پرینستون در سال های 1994 تا 2006 در زمینه ارتباط بین ماه تولد و سلامت نوزادان تحقیقات گسترده ای انجام دادند . این تحقیق روی 1.5 میلیون کودک انجام گرفته شد و در نهایت مشخص گردید ماههای اردیبهشت و خرداد بدترین زمان برای اقدام به بارداری است زیرا نوزاد در فصل زمستان متولد می شود و نوزادان فصل زمستان به نسبت دیگر نوزادان سیستم ایمنی ضعیف تری دارند و توانایی مغزی و بینایی شان هم در مقایسه با نوزادان متولد فصل های گرم ضعیف تر است . در این مطلب توصیه هایی را به افرادی که در فصل زمستان باردار هستند و یا به زودی زایمان می کنند ، ارائه خواهیم کرد .
اولین دردسر بارداری و زایمان در فصل زمستان : ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا
در دوران بارداری در مقابل بیماری های عفونی مقاوم نیستید و امکان مصرف دارو هم وجود ندارد زیرا ممکن است دارو باعث نقص جنین شود . البته داروهای سرماخوردگی از جمله داروهای ممنوعه در دوران بارداری می باشد . اگر در این دوران دچار سرماخوردگی شدید ، برای شستشوی بینی از سرم فیزیولوژی استفاده کنید و ویتامین سی بیشتری مصرف کنید .
زنان بارداری زودتر به بیماری های عفونی مبتلا می شوند و علائم آنفلونزا نیز در آنها شدیدتر بوده و ممکن است باعث عفونت های شدید تنفسی و سقط جنین شود . حتی اگر ویروس به جنین انتقال یابد ، احتمال زایمان زودرس افزایش می یابد . پس بعد از این که علائم آنفلونزا را در خود مشاهده کردید ، سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید و تحت نظر پزشک برای درمان سریع خود اقدام کنید .
دومین دردسر بارداری و زایمان در فصل زمستان : خارش و خشک شدن پوست
در فصل تابستان به زنان باردار توصیه می شود برای جلوگیری از بروز ماسک بارداری از کرم ضد آفتاب استفاده کنند و در معرض نور آفتاب قرار نگیرند اما در فصل زمستان باید به نحوه دیگری از پوست خود مراقبت کنید .  ممکن است در فصل زمستان خشکی پوست باعث خارش های شدید پوستی شود . برای جلوگیری از خشکی و خارش ، پوست خود را با کرم مناسب مرطوب کنید . در این فصل باید از ضد آفتاب استفاده کنید زیرا ممکن است اشعه ماورای بنفش خورشید به پوست حساس شما آسیب برساند و ماسک بارداری یا لکه های قهوه ای روی پوست به وجود آورد .
دوش گرفتن و خوابیدن در وان آب گرم به شما لذت زیادی می دهد اما به دلیل از بین بردن چربی طبیعی روی پوست می تواند باعث خشکی پوست شود که مساله ی آزار دهنده ای است . پس تا جایی که می توانید با آب ولرم دوش بگیرید . زیاد ماندن در آب گرم باعث نرم و باز شدن پوست شده ، عروق را گشاد می کند و باعث ابتلا به واریس در دوران بارداری می شود . اگر پوست خشکی  دارید با زیاد خاراندن احتمال استریا بیشتر خواهد شد .
سومین دردسر بارداری و زایمان در فصل زمستان : ایجاد اختلال در روند خواب
در طول بارداری در فصل زمستان باید قهوه کمتری بنوشید ، اما نوشیدن چای مشکلی ندارد . البته در مصرف چای هم خیلی زیاده روی نکنید زیرا ممکن است باعث ایجاد اختلال خواب شود . مصرف چای بعد از ساعت 4 بعدازظهر ممکن است باعث بی خوابی شود. البته زنان باردار با احتمال بالایی به عفونت ادراری دچار می شوند که نوشیدن چای می تواند مفید باشد . توصیه می شود همیشه چای خود را بدون قند مصرف کنید .
چهارمین دردسر بارداری و زایمان در فصل زمستان : کمبود ویتامین دی
اکثر زنان در دوران بارداری دچار کمبود ویتامین دی می شوند ، البته کمبود ویتامین دی در فصل زمستان بیشتر می شود . دریافت ویتامین دی نقش موثری در جذب کلسیم و ساخت استخوان های جنین دارد . به همین خاطر به زنان باردار توصیه می شود مواد غذایی دارای ویتامین دی چون لبنیات و ماهی مصرف کنند و حتی زیر نظر پزشک مکمل ویتامین دی بخورند .
در تحقیقات مشخص شده اکثر افراد مبتلا به بیماری اسکیزوفرنی در فصل سرما متولد شده اند . نتایج تحقیقات صورت گرفته در انستیتوی سلامت مغز استرالیا حاکی از آن است که نوزادان تازه متولد شده با سطح پایین ویتامین دی با احتمال بیشتری در دوران بزرگسالی به اسکیزوفرنی مبتلا می شوند . پس می توان نتیجه گرفت که چون زنان باردار در فصل سرما میزان کمتری ویتامین دی دریافت می کنند ، احتمال این که کودکان اسکیزوفرنیک در زمستان به دنیا بیاورند ، بیشتر خواهد بود .
پنجمین دردسر بارداری و زایمان در فصل زمستان : ابتلا به افسردگی
خیلی از افراد در فصل سرما به افسردگی های فصلی مبتلا می شوند و این مساله در زنان باردار بیشتر به چشم می خورد . زنان باردار به دلیل استرس و اضطراب ناشی از بارداری ، ترس از زایمان ، آینده کودک یا آینده مادر دچار افسردگی می شوند و علائم آن شامل گریه های مکرر ، احساس مقصر یا بی فایده بودن ، احساس نا امیدی و احساس اندوه می باشد . از دیگر علائم افسردگی در فصل زمستان می توان به کاهش سطح انرژی ، کاهش تمرکز ، بروز اختلال در خواب و اشتها و افکار خودکشی اشاره کرد .
ممکن است علائم بارداری تمام علائم افسردگی در این دوران را بپوشاند و تعداد معدودی هستند که به خاطر افسردگی در دوران بارداری نزد متخصص یا مشاور بروند . افسردگی در دوران بارداری در سه ماهه اول و دوم این دوران بیشتر است اما به خاطر تغییرات هورمونی و افزایش حرکت های جنین در سه ماهه سوم کاهش داده می شود .
توصیه های مفید برای زنان باردار در فصل زمستان
سرما باعث سرماخوردگی نمی شود بلکه ویروس های عامل وارد کار می شوند . پس نیاز نیست در فصل زمستان در خانه ی گرم بمانید و از ترس سرماخوردگی بیرون نیایید ، به جای این کار در و پنجره ها را باز کنید تا هوای خانه تان تهویه شود زیرا در فصل سرما هوای درون اتاق از هر جایی آلوده تر است .
اگر در بدن تان احساس سرما دارید به جای این که لباس های پشمی بپوشید چند لایه لباس نخی تن کنید تا دمای بدن تان بهتر حفظ شود . در زمان بارش برف و باران کفش بپوشید که باعث زمین خوردن تان نشود .  اگر با کمر زمین بخورید هیچ آسیبی به جنین تان وارد نمی شود زیرا مایع آمنیوتیک اطراف جنین از نوزادتان This entry passed through the Full-Text RSS service - if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Recommended article from FiveFilters.org: Most Labour MPs in the UK Are Revolting .

دردسرهای زنان باردار در فصل سرما -آکا


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog