تحلیل سایت سفرمی

تحلیل سایت سفر می که در زمینه فروش آنلاین بلیط هواپیما فعالیت می کند و شعار گارانتی ارزان ترین نرخ خرید بلیط در لحظه را ارائه کرده است در این مطلب انجام می شود.

بررسی مخاطب و ترافیک سایت سفرمی
آمار سایت سفرمی در الکسا نشان از رشد بازدید قابل توجه این سایت در ماه های اخیر می دهد، طبق آماری که الکسا ارائه می دهد، در سه ماه اخیر این سایت رشد قابل توجهی از نظر بازدید داشته و ورودی خود را بیشتر از طریق سیستم های تبلیغات کلیکی دریافت می کند که این موضوع نشان دهنده برنامه ریزی برای اجرای کمپین های تبلیغاتی از طرف مدیران سایت دارد.
نرخ پرش سایت بیش از حد معمول است و این موضوع نشان دهنده این است که نزدیک نیمی از افرادی که به سایت مراجعه می کنند با مشاهده اولین صفحه از آن خارج می شوند. کاهش نرخ پرش باید به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مدیران سایت قرار گیرد و برای بهبود آن اقدام کنند.
معمولا نرخ پرش در سایت هایی که اقدام به خریداری تبلیغات پاپ آپ می کنند یا تبلیغات ناخواسته ایجاد می کنند و یا به هر نحوی مخاطبی را که علاقه ای به محتوای سایت ندارد به سمت آن هدایت می کنند بیش از حد نرمال است. حد نرمال نرخ پرش برای سایت های پر مخاطب و قوی بین 20 تا 30 درصد است.
نکات ظاهری و تجربه کاربری
ظاهر سایت با ایده گرفتن از سایت tripadvisor.com طراحی شده است، البته این نوع جستجو در سایت های گردشگری مرسوم است و به کاربر کمک زیادی بابت پیدا کردن بلیط یا هتل مورد نظر خود می کند. باکس مربوط به ارزان ترین پروازها از نظر تجربه کاربر و نوع طراحی بسیار مناسب طراحی شده است و استفاده مناسبی از فضا انجام شده است.
مطالبی که در مورد گردشگری در سایت قرار داده شده است، از نظر کیفیت مناسب و جذاب هستند، اما ساختار مناسبی جهت بهبود دسترسی کاربر وجود ندارد. به عنوان مثال برای پیدا کردن جاذبه های گردشگری شیراز در سایت ساختاری تعریف نشده است و یا جستجو بر اساس مکان های تاریخی از نوعی خاص. بهبود ساختار سایت در این زمینه می تواند به جذابیت آن کمک کند.
این موضوع از نظر ارتباط میان محتوای سایت رعایت شده است، به عنوان مثال در صفحه مربوط به جاذبه های اردبیل مکان های دیدنی اردبیل و بلیط های اردبیل نمایش داده می شود اما در سایت مکان مناسبی برای پیدا کردن اینگونه محتوا وجود ندارد یا به سادگی قابل دسترسی نیست. گرچه بخش مجله خبری از طراحی مناسبی برخوردار است.
چیدمان اطلاعات در بخش های مختلف مناسب انجام شده است و طراحی گرافیک صفحات داخلی و صفحه اصلی مناسب است.
بررسی سئو سایت
مشکلات سایت سفرمی از نظر سئو عبارتند از:
عدم استفاده از تگ h2 در صفحه اصلی
scale شدن تصاویر مربوط به شهرها در صفحه اصلی
عدم وجود alt در تصاویر صفحه اصلی
آدرس صفحات با هدف سئو به صورت فارسی پیاده سازی شده است، اما این آدرس ها فاقد ساختار مناسب و پوشه بندی مفهومی برای سئو هستند و وجود space در آدرس ها باعث می شود که تا حدودی نامفهوم شوند.
دسترسی مختلف به صفحات در منو و راهنمایی کاربر و روبات های موتورهای جستجو جهت پیدا کردن آنها می تواند به سرعت ایندکس سایت و بهبود رتبه صفحات آن کمک کند.
به نظر می رسد که سایت سفرمی بیشتر ورودی خود را از طریق تبلیغات دریافت می کند تا گوگل و با ادامه روند سایت پیش بینی میکنم که ورودی سایت از گوگل افزایش پیدا کند.
نتیجه گیری
سایت سفرمی یکی از سایت های مناسب از نظر طراحی گرافیک و تجربه کاربری در زمینه گردشگری است. دسترسی سریع و راحت به اطلاعات در سایت و چیدمان مناسب در صفحات مختلف از بزرگترین مزایای این سایت محسوب می شود. به نظر می رسد که مدیران سایت برنامه مشخصی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی و تبلیغات اینترنتی دارند و در صورتی که بتوانند مخاطبین را در سایت خود حفظ کنند و به آنها پیشنهادات جذاب ارائه دهند روند سایت، روند صعودی خواهد داشت. آدرس سایت و نام دامنه می توانست بهتر از این نیز باشد تا از نظر برندینگ تاثیر بیشتری داشته باشد. امتیازی که به این سایت می دهم امتیاز 70 از 100 است.
در صورتی که مایلید سایت شما هم تحلیل شود، درخواست خود را در پست " تحلیل سایت " ارسال نمایید. در نظر داشته باشید که تحلیل سایت حرفه ای شامل هزینه است. تحلیل سایت تنها بر روی سایت های اختصاصی انجام می شود و تحلیل سایت های آماده نتیجه مناسبی برای مدیرسایت و خوانندگان مطلب نخواهد داشت.
This entry passed through the Full-Text RSS service - if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Recommended article from FiveFilters.org: Most Labour MPs in the UK Are Revolting .

تحلیل سایت سفرمی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog