برگزاری جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین در میناب

جنوبی ها
برگزاری جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین در میناب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، قدمت کشت انبه در این شهرستان به 600 سال پیش می رسد و اکنون 2 هزار هکتار از باغهای این شهرستان زیر کشت انبه است.
مدیر زراعت جهاد کشاورزی شهرستان میناب گفت: حدود 50 رقم انبه در شهرستان میناب وجود دارد که از بهترین و مرغوب ترین انبه ها در دنیا محسوب می شود.
سید رضا امیری زاده افزود: گل یاسمین هم که از قدیم در باغ های شهرستان میناب کشت می شود، گلی بسیار خوشبو و معطر است که در تابستان وجود دارد .
نماینده مردم شرق هرمزگان دراین مراسم گفت: کیفیت انبه میناب زبانزد همه است و باید برای احیا درختان خشکیده انبه و نخلستان های ازبین رفته میناب اقدام کرد.
حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر با انتقاد از نبود صنایع بسته بندی محصولات کشاورزی در استان هرمزگان افزود: به علت نبود صنایع بسته بندی در استان خرمای میناب با  وجود کیفیت بالا، با کمترین قیمت در کشورهای عربی به فروش می رسد.
علیرضا درویش نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان هم وجود آب، انبه و گرما را  قابلیت شهرستان میناب دانست و گفت: راه اندازی بنیاد میناب شناسی برای معرفی ظرفیت های این شهرستان به دیگر نقاط کشور و دنیا ، در دستور کار است.
دبیر جشنواره چهارمین جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گفت: این جشنواره با هدف شناساندن انبه و گل یاسمین میناب به کشور و دنیا برگزارشد.
مکی زاده افزود: دبیرخانه  این جشنواره آمادگی دارد تا با مشارکت مردم در بهمن ماه همزمان با گل دهی انبه، هفته گردشگری را در میناب به ثبت برساند.
چهارمین جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل سه روز با برنامه های مختلف ازجمله نکوداشت چهره علمی، کارگاه و آموزش کاشت و نگهداری انبه، اجرای بازی های محلی و آشپزی محلی برگزار شد.
شهرستان میناب 41 هکتار زمین باغی و زارعی دارد.
این شهرستان با بیش از 200 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری بندرعباس قرار دارد.
نوشته برگزاری جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین در میناب اولین بار در جنوبی ها دات کام پدیدار شد. و تارنامه جنوبی ها دات کام - مجله موسیقی هرمزگان است

برگزاری جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین در میناب


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog