پایانه جاسک بزرگترین پایانه صادراتی کشور می شود

جنوبی ها
پایانه جاسک بزرگترین پایانه صادراتی کشور می شود


خبرگزاری شبستان:پایانه جاسک در زمینی به مساحت حدود پنج هزار و ٧١٨ هکتاری در حال احداث است که با توجه به استقبال شرکت های داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در این طرح؛ پس از تکمیل آن به بزرگترین پایانه صادراتی کشور تبدیل می شود.
خبرگزاری شبستان – گروه سیاسی: سال 92 به منظور پشتیبانی و افزایش پایداری تولید نفت و گاز کشور و زنجیره تامین انرژی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی بهسازی و توسعه زیرساخت‌های صادراتی کشور در دستور کار قرار گرفت. در همان سال مقدمات و مطالعات احداث پایانه نفتی جاسک انجام گرفته است. ایجاد پایانه جاسک، در جریان سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان مطرح شد که وزیر نفت نیز از آن استقبال کرد؛احداث یک خط لوله ٢٢٠٠ کیلومتری و ساخت مخازن ذخیره سازی به ظرفیت ٢٠ میلیون بشکه از اقداماتی است که برای راه اندازی پایانه جاسک انجام خواهد شد.
بنابراین گزارش، در راستای توسعه این پایانه نفتی بسیاری از شرکت های داخلی آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این پروژه اعلام کرده اند. محمدکاظم نیکنام، عضو اصلی هیئت مدیره شرکت پایانه های نفتی ایران در این باره به شانا گفته است: “شرکتهای ایرانی در صورت حضور برای سرمایه گذاری در پایانه نفتی جاسک قرار است این طرح را با مشارکت شرکتهای خارجی به ثمر برسانند. اکنون برای احداث این پایانه در مرحله انتخاب سرمایه گذار هستیم و عزم دولت برای اجرای این طرح جدی است و هدفگذاری ما تسریع بخشیدن به روند آن است.
تامین منابع مالی برای احداث، بهره برداری و در نهایت انتقال نفت خام به مقاصد تعیین شده، انجام می شود. ٧٥درصد سرمایه گذاریها در بخش احداث خط لوله و ٢٥ درصد برای احداث پایانه (مخازن، خطوط بین جریانی مخازن، سیستمهای آب آتش نشانی و ایمنی)، پایانه دریایی، سیستمهای اندازه گیری وتاسیسات پمپاژ انجام خواهد شد. خط لوله هزار تا ١٠٥٠ کیلومتری احداث شده است. مسیر این خط لوله از مناطق نفتخیز جنوب تا پایانه جاسک خواهد بود و خوراک موردنیاز برای پایانه جاسک را قرار است از مبادی نفتخیز تولیدی جنوب تامین کند. قرار است طراحی نهایی از سوی شرکتهای خارجی صحه گذاری شود. مدیریت مهندسی و توسعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی ایران پروژه جاسک را اجرا می‎کند و ما به عنوان بهره‎بردار پایانه را تحویل می‎گیریم.”
یادآور می شود: جاسک در ٤٠٠ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است و طبق اعلام عضو اصلی هیئت مدیره شرکت پایانه های نفتی زمینی به مساحت حدود پنج هزار و ٧١٨ هکتاری برای احداث پایانه نفتی جاسک درنظرگرفته شده است. مطابق هدفگذاری صورت گرفته با احداث و بهره برداری از پایانه جاسک، این نقطه به بزرگترین پایانه صادراتی کشور بدل خواهد شد.
نوشته پایانه جاسک بزرگترین پایانه صادراتی کشور می شود اولین بار در جنوبی ها دات کام پدیدار شد. و تارنامه جنوبی ها دات کام - مجله موسیقی هرمزگان است

پایانه جاسک بزرگترین پایانه صادراتی کشور می شود


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog