کنترل اسمارتفون با فرمانهای صوتی پنهان در ویدیوهای یوتیوب

به گزارش ترفندستان, به نقل از کوربن , محققینی از دانشگاه جرج تاون و دانشگاه کالیفرنیا در برکلی نوعی حمله به اسمارتفونها ابداع کرده اند که با فرمانهای صوتی پنهان در ویدیوهای یوتیوب انجام میشود.

این محققین در ویدیوهای یوتیوب فرمانهائی صوتی پنهان ساخته اند که این فرمانها برای انسان قابل فهم نبوده اما گوشیهای هوشمندی که Siri یا Google Now دارند بخوبی متوجه انها میشوند.

حتی اگر به هنگام پخش این ویدیوهای یوتیوب اسمارتفونی در ان نزدیکیها باشد و بتواند صدای این ویدیوها را بشنود , فرمانهای صوتی پنهان را اجرا میکند و مثلا میتواند یک سایت را باز کرده و یا برنامه ای را دانلود کرده و یا ملویری نصب نماید بدون اینکه حتی مالک ان متوجه شود.

مسلما اگر با دقت به این ویدیوها گوش داده شود میتوان این صداهای عجیب در ویدیو را شنید اما مشکل میتوان دانست که چه توانائی هائی دارند.

با توجه به اینکه Siri یا Google Now مرتبا بیپ زده یا زمانیکه فرمانی به انها داده میشود پاسخ میدهند, میتوان متوجه این موضوع شد. اما مثلا در صورتیکه مالک اسمارتفون در اطاقی که ویدیو پخش میشود حضور نداشته باشد یا عادت نداشته باشد به بیپ های ایندو برنامه توجه کند و انها را نادیده بگیرد, این فرمانها بدون مزاحمت اجرا میگردند.

برای مقابله با اینگونه جمله باید Siri یا Google Now را غیر فعال کرد اما ممکن است سازندگان انها راه حل دیگری برای مقابله با اینگونه حمله ای در نظر بگیرند که مثلا اجرای فرمانهای داده شده فقط با صدای مالک اسمارتفون یا در واقع بازشناسی یک صدای منحصر بفرد که مربوط به مالک گوشی هوشمند است باشد.

در حال حاضر این نوع حمله فقط یک موضوع تحقیق است و باید دید ایا در اینده بصورت حملاتی که با ویدیوهای یوتیوب یا پلاتفرمهائی مشابه انجام میگیرند رواج خواهد یافت یا خیر.

علاقه مندانب رای دانستن جزئیات بیشتر در مورد این تحقیق میتوانند این فایل پی دی اف را دانلود کرده و یا این ویدیو را مشاهده کنند .

این خبر انحصارا برای ترفندستان ترجمه شده و کلیه حقوق مادی و معنوی ان مربوط و متعلق به وب سایت ترفندستان است . کپی این خبر فقط با قید نام ترفندستان مجاز است.

کنترل اسمارتفون با فرمانهای صوتی پنهان در ویدیوهای یوتیوب


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog