مرورگر Maxhton جاسوسی کاربرانش را میکند

به گزارش ترفندستان, به نقل از زاتاز, متخصصین امنیت انفورماتیک شرکت لهستانی Exatel کشف غیر منتظره خود در مورد مرورگر Maxhton را فاش کرده اند.

این مرورگر اطلاعات حساس کاربران خود را گرد اورده و به سروری در چین ارسال میکند.

محققین کاشف این امر در مورد داده های گرد امده کاربران این مرورگر به انها هشدار داده و میگویند این داده ها میتوانند برای مخربین بسیار ارزشمند باشند.

مهندسین Fidelis Cybersecurity و Exatel کشف کرده اند که مرورگر Maxthon مرتبا با فایلی به نام "ueipdata.zip" در ارتباط است. این فایل فشرده به چین و سروری در پکن ارسال میگردد.

مهندسین امنیتی ایندو شرکت با بررسی بیشتر فایل فشرده ueipdata.zip, یک فایل رمزنگاری شده به نام "dat.txt" در ان یافته اند که در این فایل داده های سیستم عامل و سی پی یو و وضعیت ادبلاکر و یو ار ال صفحه استقبال و سایتهای بازدید شده و جستجوها و برنامه های نصب شده و نسخه انها ذخیره شده اند.

در سال 2013 و بعد از فاش شدن جاسوسیهای سایبری گسترده سازمان امنیت ملی امریکا, Maxhton از اینکه بسیار مراقب حریم خصوصی و امنیت کاربران خود و استفاده از رمزنگاری ای محکم برای محافظت انان است به خود تبریک گفته بود.

این خبر انحصارا برای ترفندستان ترجمه شده و کلیه حقوق مادی و معنوی ان مربوط و متعلق به وب سایت ترفندستان است. کپی این خبر فقط با قید نام ترفندستان مجاز است.

مرورگر Maxhton جاسوسی کاربرانش را میکند


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog