کدی که اپولو 11 را به ماه فرستاد در دسترس همگان قرار داده شد

به گزارش ترفندستان, به نقل از تومز گید, سورس کد نرم افزار نصب شده روی اپولو 11 به رایگان روی Github در دسترس همگان قرار داده شد.

این نرم افزار کنترل رایانه اپولو 11 و ماژول های ان در دسترس پژوهشگرانی که مایلند بدانند این برنامه چگونه ساخته شده بوده قرار داده شده است.

در بیستم ژوئیه 1969 یعنی 47 سال پیش, نیل ارمسترانگ و باز الدرین به ماه قدم گذاشتند و کدها به درک بهتر این موضوع و همچنین شناسائی باگها کمک میکند.

برنامه نویسان حتی زمانیکه برنامه ای پیچیده مینویسند از ابراز طنز خودداری نمیکنند و این موضوع در کارهایشان منعکس میگردد و بدینگونه یک برنامه نویس قسمتی از اثر شکسپیر را در این کدها گنجانده است. اما خوشبختانه این مانع عملکرد خوب اپولو 11 نشده است.

در حال حاضر دانشمندان فعالانه ماموریتهای اینده در مریخ و ماه را اماده میکنند و امیدوارند که فضانوردان دیگری موقعیتی همچون ارمسترانگ کسب نمایند که قدمی کوچک برای او اما قدمی بزرگ برای بشریت است.

این خبر انحصارا برای ترفندستان ترجمه شده و کلیه حقوق مادی و معنوی ان مربوط و متعلق به وب سایت ترفندستان است. کپی این خبر فقط با قید نام ترفندستان مجاز است.

کدی که اپولو 11 را به ماه فرستاد در دسترس همگان قرار داده شد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog