۲۰ شبکه‌ی اجتماعی محبوب دنیای مجازی






فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ، توییتر و غیره، همگی بخش عظیمی از ارتباطات روزانه‌ی ما با جهان پیرامون را پوشش می‌دهند. حال سوال این است که در این حجم انبوه رسانه‌های مختلف کدام‌یک برای اهداف ما مناسب هستند. در ادامه ذره‌بین زومیت تعدادی از محبوب‌ترین‌ها را بررسی می‌کند. با ما همراه باشید.







شبکه‌های اجتماعی برای کسب وکارهای کوچک و بزرگی که به دنبال ترویج برندهای خود از طریق اینترنت هستند، منبع بزرگی محسوب می‌شوند. این سیستم‌ها و شبکه‌ها به‌آسانی در دسترس همگان قرار دارند و حتی تعدای از آن‌ها برای جذب مخاطب، از ابزارهای تبلیغاتی مختلفی هم استفاده می‌کنند. شاید شما هم برای تبلیغات کسب و کارتان نیاز به این رسانه‌ها داشته باشید اما قطعا همه‌ی آن‌ها برای اهداف بازاریابی شما مناسب نیستند. در مرحله‌ی اول برای استفاده‌ی بهینه از قدرت شبکه‌های اجتماعی با پرمخاطب‌ترین‌های آن‌ها آشنا می‌شویم و در مرحله‌ی بعد می‌توانیم مناسب‌ترین گزینه برای تبلیغات حرفه‌ای خود را انتخاب کنیم.
در ادامه به معرفی ۲۰ شبکه‌ی ارتباط اجتماعی خواهیم پرداخت که جزو مشهورترین‌ها هستند.
۱- فیسبوک (Facebook)


Facebook(فیسبوک) بزرگ‌ترین شبکه‌ی ارتباط اجتماعی (هم از نظر تعداد کل کاربران و هم اعضای حقیقی ثبت شده) در اینترنت است. این شبکه‌ی محبوب اجتماعی در فوریه سال ۲۰۰۴ تاسیس و در طی ۱۲ سال موفق به جمع‌آوری بیش از ۱.۵۹ میلیارد کاربر فعال ماهانه شد. این حجم بالای کاربران به طور خودکار منجر به ارتباط با مردم در اقصی نقاط دنیا و آشنایی آن‌ها با کسب و کار شما می‌شود. بنا بر آمارهای رسمی بیش از یک میلیون کسب و کار کوچک و متوسط از این رسانه برای تبلیغات تجاری خود استفاده می‌کنند.
۲– توییتر (Twitter)

ممکن است این پرسش به ذهن شما هم رسیده باشد که ارسال پست‌هایتان درتوییتر با استفاده از حداکثر ۱۴۰ کاراکتر، روش مناسبی برای تبلیغات تجاری نیست اما بنا بر آمار این رسانه‌ی ارتباط اجتماعی بیش از ۳۲۰ میلیون کاربر ماهانه‌ی فعال دارد که با استفاده از همین محدودیت ۱۴۰ کاراکتری اطلاعات خود را انتقال می‌دهند. در زمینه تجارت، مشاغل مختلف از این رسانه‌ی پربیننده برای تعامل با مشتریان خود، پاسخ‌د‌هی به سوالات آن‌ها و انتشارآخرین اخبار استفاده می‌کنند و هم‌زمان تبلیغات ویژه برای مخاطبین خاص خود را هم پیگیری می‌کنند. توییتر در ۲۱ مارس سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و دفتر اصلی آن در سان‌فرانسیسکوی کالیفرنیا است.
۳- لینکدین (LinkedIn)

لینکدین در ۱۴ دسامبر سال ۲۰۰۲ تاسیس و در ۵ می ۲۰۰۳ راه‌اندازی شد. این وب‌سایت یکی از محبوب‌ترین رسانه‌ها‌ی اجتماعی در بین شبکه‌های حرفه‌ای بوده و در ۲۴ زبان زنده‌ی دنیا در دسترس است و بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر ثبت شده دارد. اگر به دنبال برقراری ارتباط با افرادی هستید که در صنایع و موقیعت شغلی مشابه شما هستند، این شبکه گزینه‌ی بسیار مناسبی است. از طریق این رسانه‌ی اجتماعی می‌توانید با اشخاص حرفه‌ای و همکاران خود ارتباط داشته باشید و از اطلاعات حرفه ای مشاغل مختلف و آمارهای روز آگاه شوید.
۴- گوگل پلاس (Google Plus)


پس از توییتر، فیسبوک یا لینکدین، گوگل پلاس را می‌توان در جایگاه محبوبی در بین شبکه‌های اجتماعی قرار داد. قدرت موتورهای جستجوی آن، گوگل‌پلاس را به ابزاری محبوب و پراستفاده برای هر کسب و کارکوچکی تبدیل کرده است. این وبسایت در ۱۵ دسامبر سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد و در دسامبر سال ۲۰۱۵ به جمع بزرگ ۴۱۸ میلیون کاربری فعال ملحق شد.
۵-یوتیوب (Youtube)

یوتیوب بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین رسانه‌ی تصویری در بین شبکه‌های اجتماعی است. در ۱۴ فوریه سال ۲۰۰۵ با همکاری سه کارمند سابق پی پال تاسیس و بعدها در نوامبر ۲۰۰۶ به قیمت ۱.۶۵ میلیارد دلار توسط کمپانی گوگل خریداری شد. این وبسایت بیش از یک میلیارد بازدید کننده در هر ماه دارد و به عنوان دومین موتور جستجوگر محبوب بعد از گوگل قرار دارد.

۲۰ شبکه‌ی اجتماعی محبوب دنیای مجازی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog