آموزش نصب دوباره ویندوز 10 بدون از دست دادن فایل‌ها و اطلاعات قبلی



شاید یک برنامه دیگر مثل گذشته خوب کار نمی‌کند، یا یک فایل سیستمی خراب شده باشد. به همین علت گاهی اوقات ویندوز به شروعی تازه نیاز دارد. خوشبختانه ویندوز 10 به کاربر اجازه انجام چنین کاری را تنها به کمک چند کلیک می‌دهد.

ویندوز 10 به قابلیتی مجهز شده که می‌توانید در آن ویندوز را از ابتدا نصب‌کرده و تمام برنامه‌ها را پاک‌کنید، اما اطلاعات و فایل‌های خودتان دست‌نخورده باقی بماند. توجه کنید که در این روش برنامه‌هایی که سازنده دستگاه در آن قرار داده است پاک نمی‌شوند (اگر بخواهید باید این برنامه‌ها را خودتان پاک کنید)، تنها نرم‌افزارهایی که خودتان یا شخص دیگری بر دستگاه نصب کرده باشند حذف خواهد شد.
حتی بااینکه ویندوز خود بیان می‌کند که قرار نیست فایل‌هایتان تغییر کنند، قبل از اینکه چنین کاری را انجام دهید بهتر است حداقل از فایل‌های مهم بک‌آپ تهیه کنید.
برای شروع دکمه استارت را فشار داده و وارد تنظیمات بشوید. در این بخش Update and Security و بعد Recovery را انتخاب کنید.
در بالای بخش Recovery می‌توانید Reset this PC را ببینید. بر Get started کلیک کنید؛ نگران نباشید هنوز یک مرحله تا آغاز پروسه ریست فاصله دارید. حالا می‌توانید انتخاب کنید که طلاعاتتان در کامپیوتر حفظ شوند یا خیر. اگر مایل به نگه‌داشتن آن‌ها هستید Keep my files را انتخاب کنید. پیغامی مبنی بر اینکه تنها برنامه‌ها و تنظیمات حذف می‌شوند را دریافت خواهید کرد.

حالا باید منتظر بمانید تا ویندوز کارهای لازم را انجام دهد. پروسه مدت‌زمانی طول می‌کشد اما بعدازآن یک ویندوز تازه و تمیز خواهید داشت. اگر خیلی بدشانس نباشید اتفاقی برای فایل‌های شخصی شما نمی‌افتد.

آموزش نصب دوباره ویندوز 10 بدون از دست دادن فایل‌ها و اطلاعات قبلی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog