بمباران اشتباهی آمریکا جان ۱۲۵ سوری را گرفت! + تصاویر

به گزارش اویس به نقل از ابنا، منابع محلی در سوریه اعلام کردند امروز (سه شنبه) ۱۲۵ غیرنظامی در حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا در یک روستا در استان حلب کشته شدند.
مدیر دفتر رسانه‌ای منبج اعلام کرده در حملات ائتلاف به روستای توخار در شمار شهر منبج سوریه ۱۲۵ تن کشته و ده‌ها تن زخمی شدند که بسیاری هنوز زیر آوار هستند.
دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن با تأیید کشته و زخمی شدن دهها نفر از اهالی روستای توخار بر اثر حملات هوایی اعلام کرد حال چند تن از مردم این منطقه وخیم است. بیشتر قربانیان این حمله را زنان و کودکان سوری تشکیل می‌دهند و با توجه به وخامت حال مجروحان این حمله امکان افزایش شمار قربانیان وجود دارد.
«رامی عبدالرحمان» مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت: ساکنان روستای توخار در استان حلب سوریه زمانی که حملات هوایی ائتلاف آمریکایی آن را هدف قرار داد در حال فرار از روستا بودند. وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد که این حملات هوایی اشتباهی صورت گرفته‌اند و جنگنده‌های ائتلاف این غیرنظامیان را با شبه نظامیان داعش اشتباه گرفتند.
گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفت با در نظر گرفتن فاکتورهایی مثل نوع جنگنده‌ها، محل و الگوی پروازی آن‌ها و همچنین مهماتشان مشخص می‌کند که جنگنده‌های کدام طرف این حملات هوایی را انجام داده‌اند.
با این حال ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش جز اینکه بگوید در حال بررسی این گزارش‌ها است پاسخ روشنی ارائه نکرد. خبر‌ها حاکی از شدت درگیری‌ها میان نیروهای دمکرات کُرد سوریه و تروریست‌های داعشی در شهر منبج است.
شهر منبج که بین رقه و مرز سوریه و ترکیه قرار دارد، یک نقطه مهم و راهبردی به شمار می‌آید که از سال ۲۰۱۴ در اشغال گروه تروریستی داعش است. از طریق این شهر برای داعشی‌ها در سوریه اسلحه، مهمات، مواد غذایی و جنگجو ارسال می‌شود.
روستای توخار نیز در فاصله ۱۴ کیلومتری شمال شهر المنبج، یکی از پایگاه‌های مهم داعش در استان حلب است. نیروهای موسوم به نیروهای سوریه دموکراتیک متشکل از شبه نظامیان کرد و عرب اواخر ماه ژوئن با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی وارد منبج شدند
نکته جالب توجه اینگونه جنایات آمریکا این است که بعدا تروریست های تکفیری همسو با آمریکا از این تصاویر تحت عنوان کشتار مردم بی گناه توسط ارتش سوریه استفاده می کنند!!

نوشته بمباران اشتباهی آمریکا جان ۱۲۵ سوری را گرفت! + تصاویر اولین بار در اویس پدیدار شد.

بمباران اشتباهی آمریکا جان ۱۲۵ سوری را گرفت! + تصاویر


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog