انجمن داستان سیمرغ نیشابور



 
نیشابور از 4 الی 8 مرداد95 میزبان نویسندگان مطرح کتاب  کودک و نوجوان کشور می شود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد: پس از برگزاری موفق همایش مدیران فرهنگی کشور و 15 شهر نامزد نهایی پایتخت کتاب ایران در شهرستان نیشابورکه با حضور جمعی از اساتید ، مقامات و کارشناسان  استان وکشور برگزار شد با پیگیری ستاد اجرایی پایتخت کتاب در نیشابور میزبان نویسندگان مطرح کودک و نوجوان کشور خواهیم بود.
«عباس کرخی» گفت: پس از تشکیل  شبکه پایتختی کتاب ایران میان 15 شهر نامزد نهایی این دوره پایتختی کتاب اینک نیز با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان  نیشابور از 4 الی 8 مرداد95 میزبان نویسندگان مطرح کتاب  کودک و نوجوان کشور می شود.
وی خاطرنشان کرد: به دعوت ستاد اجرایی پایتخت کتاب در نیشابور با همکاری انجمن نویسندگان کودک و نوجوان،   با حضور حدود ۵۰ نویسنده کتاب  کودک و نوجوان کشورنیز جشن کتاب کودک ونوجوان در نیشابور برگزار می شود. 
«عباس کرخی»  یادآورشد:در این برنامه نویسندگان  با مخاطبان کودک و نوجوان و نیز مربیان و نویسندگان جوان نیشابور دیدار  خواهند کرد ونشست های شعر و قصه، کارگاه های داستان نویسی و شعر، جشن امضای کتاب نویسندگان،   شعرخوانی و قصه خوانی  در کنار آرامگاه حکیم عمر  خیام و  شیخ فرید الدین عطار نیشابوری نشست های تخصصی با   نهادهای مدنی و سمن‌های فرهنگی برگزار خواهدشد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور  تصریح کرد: امیدواریم که این فرصت برای شهر نیشابور به بهترین شکل بهره‌برداری شود وتعهدات دولت، بنیاد ملت و استانداری خراسان رضوی در چارچوب پایتختی کتاب برای نیشابور محقّق شود تا امکان برنامه‌ریزی بیشتر و شایسته‌تری در ارتقای سطح مطالعه و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی فراهم شود.
منبع: وبلاگ اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور

+  نوشته شده در  سه شنبه بیست و نهم تیر ۱۳۹۵ساعت 18:39  توسط انجمن داستان سیمرغ نیشابور  | 




آکادمی داستان سیمرغ برگزار می کند
 
کلاس آموزش حرفه ای داستان نویسی (انفرادی / محدودیت پذیرش) / استاد مجید نصرآبادی ، داستان نویس / یکشنبه ها ساعت 8:30 الی 10 صبح
نکته: بنا به صلاحدید استاد و شرایط فراگیر ، تعداد جلسات برای هر نفر متغییر است
هزینه کلاس : دو میلیون ریال
کلاس آموزش عناصر داستان (گروهی) / خانم کیمیا امینی ، کارشناس ارشد ادبیات فارسی / دوشنبه ها ساعت 9 الی 10:30 صبح
تعداد جلسات : 10 جلسه
هزینه کلاس : هشتصد هزار ریال
 
آغاز کلاس ها: هفته ی آخر تیر ماه
مکان : حوزه هنری / جنب کتابخانه دکتر شریعتی
 
لطفا در صورت تمایل ، هزینه کلاس را به شماره کارت زیر واریز و شماره ی فیش بانک را همراه با ذکر تلفن همراه و نام و نام خانوادگی تان به ایمیل زیر ارسال نمایید.
 
شماره کارت : ....................................................
ایمیل : [email protected]
مهلت ثبت نام : سه شنبه 22 تیر 1395  (مهلت به اتمام رسیده است)
 

+  نوشته شده در  جمعه هجدهم تیر ۱۳۹۵ساعت 22:5  توسط انجمن داستان سیمرغ نیشابور  | 




بعد از ظهر روز شنبه، دوازدهم تیر ماه، «انجمن کتاب سیمرغ» با همکاری «انجمن داستان سیمرغ» ، یکی از مجموعه جلسات هفتگی خود را به نشستی با عنوان «ادبیات کودک و نوجوان و روز قلم» در کتابخانه دکتر شریعتی اختصاص داد. این برنامه با هدف آشنایی علاقه مندان به ادبیات کودک و نوجوان و پاسداشت روز قلم، با حضور شاعران، نویسندگان و علاقه‌مندان به ادبیات فارسی برگزار شد.
از جمله سخنرانان این جلسه می توان به دکتر ربابه حسینی (دانشجوی دکترای ادبیات فارسی) ، مصطفی بیان (داستان نویس) ، زهره خیری (کارشناس ارشد ادبیات فارسی) ، مهری درودی (کارشناس ادبیات فارسی) ، کیمیا امینی (کارشناس ارشد ادبیات فارسی) ، احمد درودی (شاعر) و مرتضی آخرتی (شاعر) اشاره کرد.
در پایان ، بخش کوتاهی از داستان «شازده کوچولو» نوشته ی «آنتوان دو سنت اگزوپری» ، توسط خانم سهیلا صادقی خوانده شد.
منبع خبر: وبلاگ اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور

+  نوشته شده در  پنجشنبه هفدهم تیر ۱۳۹۵ساعت 23:31  توسط انجمن داستان سیمرغ نیشابور  | 



 

نشست «سورئالیسم در ادبیات داستانی» در شبِ بارانی
هشتمین نشست از شب های ادبی «انجمن داستان سیمرغ» به موضوع «سورئالیسم در ادبیات داستانی» اختصاص داشت. این نشست با حضور «میثم کیهان نژاد» داستان نویس و منتقد ادبی ساکن مشهد و تعداد قابل توجهی از نویسندگان و علاقه ‌مندان به ادبيات داستانی ، بعدازظهر بارانیِ پنجشنبه 13 ام خرداد ماه در کتابکده ی فرّ اندیشه برگزار شد.
کیمیا امینی ، کارشناس ارشد ادبیات فارسی در ابتدای جلسه به موضوع «مرز میان خیال و تخیل با رویکردی بر گونه های فانتزی و سوررئال» پرداخت و گفت: «قلمرو داستان های خیال و وهم وسیع است از رمان های حیرت انگیز ارباب حلقه ها اثر جی.آر.آر. تالکین گرفته تا داستان های کوتاه فانتزی و قسمتِ اساطیری قصه های شاهنامه فردوسی.»
میثم کیهان نژاد ، داستان نویس و منتقد ادبی ساکن مشهد به زیان سورئال و تفکر صادق هدایت در رمان بوف کور پرداخت و گفت: «هشتاد سال گذشت اما بوف کور فهمیده نشد، بلکه بد فهمیده شد! دغدغه های درونی و بیرونی نویسنده باعث شد تا فضای خاکستری رمانِ بوف کور کدر نشان داده شود.»
مجید نصرآبادی ، داستان نویس و مدرس داستان به سوررئالیسم و تفکر مدرن پرداخت و با اشاره به اندیشه و قلمِ صادق هدایت گفت: «صادق هدایت در هند زندگی کرد. فرقه های مختلفی را از نزدیک دید. وقتی می خواهد داستانی بنویسد همه ی عوامل تجربی و دیداری به کمکش می آیند. پس دنیای ناخودگاه صادق هدایت، سرچشمه از تجربه ها و دیده هایش است.»
پایان بخش برنامه، قرائت بخش کوتاهی از داستانِ «به تماشای شکوفه ها» اثر جمال میرصادقی بود که توسط مصطفی بیان ، داستان نویس و دبیر انجمن داستان سیمرغ خوانده شد.



+  نوشته شده در  پنجشنبه سیزدهم خرداد ۱۳۹۵ساعت 23:2  توسط انجمن داستان سیمرغ نیشابور  | 


 


انجمن داستان سیمرغ برگزار می کند:
نشست «سورئالیسم در ادبیات داستانی» هشتمین شب از شب‌ های ادبی «انجمن داستان سیمرغ»
با حضور :
میثم کیهان نژاد (داستان نویس و منتقد داستان ساکن مشهد ) : زبان سورئال
کیمیا امینی (کارشناس ارشد ادبیات فارسی) : مرز میان خیال و تخیل با رویکردی بر گونه های فانتزی و سوررئال.
مجید نصرآبادی (داستان نویس و مدرس داستان) : سوررئالیسم و تفکر مدرن
مصطفی بیان (داستان نویس و منتقد داستان) : مرز میان نمادین و سورئالیستی با نگاهی به داستان «به تماشای شکوفه ها» اثر جمال میرصادقی
زمان : پنجشنبه 13 ام خرداد ماه 95 / ساعت 18 الی 20
مکان : بلوار فضل ، نرسیده به خیابان خیام ، جنب لوازم قنادی ، کتابکده ی فرّ اندیشه

+  نوشته شده در  سه شنبه چهارم خرداد ۱۳۹۵ساعت 12:35  توسط انجمن داستان سیمرغ نیشابور  | 



 
 
فریدون عموزاده خلیلی (داستان نویس) در نیشابور
نشست انجمن کتاب سیمرغ با تیم معرفی پایتخت کتاب ایران
سه شنبه 28 اردی بهشت 1395 / کتابخانه شریعتی / ساعت 18 الی 20
 
ایستاده از سمت راست:
خانم قدمیاری ، خانم صفایی ، دکتر نوری زاده ، مصطفی بیان (دبیر انجمن داستان سیمرغ) ، آقای سیدآبادی (داستان نویس) ، فریدون عموزاده خلیلی (داستان نویس و روزنامه نگار برجسته و رييس هيات مديره انجمن نويسندگان) ، مهندس بکائیان ، آقای تقی آبادی ، ......... ، آقای احمدآبادی
نشسته از سمت راست:
خانم صادقی ، محمود آموزگار (رییس اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران و مدير نشر آمه) ، ابراهيم حيدری (معاون دفتر مطالعات و برنامه ريزی فرهنگی وزارت ارشاد و دبير اجرايی انتخاب و معرفی پايتخت كتاب ايران) ، خانم دکتر پازوکی (کارشناس برجسته کتابداری) ، دكتر حاجی زين العابدينی (استاد برجسته كتابداری دانشگاه، بازرس انجمن علمی كتابداری و اطلاع رسانی ايران) ، آقای لگزیان ، آقای دکتر محمد احمدآبادی (دبیر انجمن کتاب سیمرغ)

+  نوشته شده در  پنجشنبه سی ام اردیبهشت ۱۳۹۵ساعت 20:23  توسط انجمن داستان سیمرغ نیشابور  | 



28 اردی بهشت ، روز ملی حکیم عمر خیام نیشابوری فرخنده باد

 

اخبار روز ملی خیام در پایگاه اطلاع رسانی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور :
http://ershadneyshabur.blogfa.com/post-1082.aspx

+  نوشته شده در  سه شنبه بیست و هشتم اردیبهشت ۱۳۹۵ساعت 12:1  توسط انجمن داستان سیمرغ نیشابور  | 



 

نشست «داستان خوانی داش آکُل نوشته ی صادق هدایت »
هفتمین نشست از شب های ادبی «انجمن داستان سیمرغ» به خوانش و نقد و بررسی داستان «داش آکُل» اثر زنده یاد «صادق هدایت» اختصاص داشت. این نشست با حضور بیش از پنجاه نفر از نویسندگان و علاقه ‌مندان به ادبيات داستانی، بعدازظهر دوشنبه 20 اردیبهشت ماه در کتابکده ی فرّ اندیشه برگزار شد.
مصطفی بیان ، دبیر انجمن داستان سیمرغ در ابتدای جلسه گفت: «داستان کوتاه داش آکل از مجموعه داستان سه قطره خون اثر صادق هدایت انتخاب شده است. این داستان را انتخاب کردیم ، زیرا از میان انبوه داستان های هدایت شاید بتوان گفت هنرمندانه ترین آنهاست.»
مجید نصرآبادی ، داستان نویس و مدرس داستان به زندگینامه و اندیشه ی صادق هدایت پرداخت و گفت: «داش آکل داستان جوانمردی و غیرت است. در خلال این قصه داش آکل که از چهره های دوست داشتنی طبقات پایین جامعه است مردی جوانمرد و با غیرت است در مقابل کاکارستم چهره منفی داستان قرار می گیرد.» نصرآبادی در ادامه می گوید: «هدایت در پی تثبیت آگاهی های غیر رسمی طبقات فرو دست جامعه بوده است.»
حجت حسن ناظر ، به فیلم «داش آکل» ساخته ی مسعود کیمیایی اشاره کرد و گفت : «مسعود کیمیایی این فیلم را در سال 1350 ساخت و بهروز وثوقی در آن نقش آفرینی کرده است. موسیقی بی نظیر این فیلم را اسفندیار منفرد زاده تنظیم کرده است. این فیلم در سینما و تئاتر ایران ، یک شاهکار محسوب می شود.» ناظر در ادامه توضیح داد : «نگاه روشنفکرانه و ادیبانه سینما در گذشته نسبت به امروز پُر رنگ تر بوده است.»
در این نشست ، داستان کوتاه «داش آکُل» اثر صادق هدایت توسط خانم ها کیمیا امینی، زهره احمدیان، مهرنوش چمنی و فائزه کرامتی قرائت شد.


+  نوشته شده در  سه شنبه بیست و یکم اردیبهشت ۱۳۹۵ساعت 0:17  توسط انجمن داستان سیمرغ نیشابور  | 


  انجمن داستان سیمرغ برگزار می کند:
نشست «داستان خوانی داش آکُل نوشته ی صادق هدایت» هفتمین شب از شب‌ های ادبی «انجمن داستان سیمرغ»
با حضور استاد مجید نصرآبادی ، داستان نویس و مدرس داستان
خوانش داستان : خانم ها امینی ، احمدیان ، کرامتی و چمنی (لازم به ذکر است در پایان برنامه از طرف کلبه کتاب کلیدر ، چهار جلد کتاب به رسم یادبود اهدا خواهد شد)
زمان : دوشنبه 20 اردیبهشت / ساعت 18:30 الی 20:30
مکان : بلوار فضل ، نرسیده به خیابان خیام ، جنب لوازم قنادی ، کتابکده ی فرّ اندیشه
 حامی برنامه : کلبه کتاب کلیدر

+  نوشته شده در  شنبه یازدهم اردیبهشت ۱۳۹۵ساعت 0:14  توسط انجمن داستان سیمرغ نیشابور  | 


25 فروردین ، روز ملی عطار فرخنده باد

گزارش تصویری بزرگداشت روز ملی عطار در پایگاه اطلاع رسانی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور:
http://ershadneyshabur.blogfa.com/post-1056.aspx


+  نوشته شده در  سه شنبه بیست و چهارم فروردین ۱۳۹۵ساعت 16:6  توسط انجمن داستان سیمرغ نیشابور  | 
Let's block ads! (Why?)

انجمن داستان سیمرغ نیشابور


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog