روش های تولید محتوای مناسب برای وبلاگ


 


وقتی که شما تیتر یا عنوان مطلب را نوشتید و مقدمه را کامل کردید وقتش رسیده که به محتوای اصلی بپردازید، خب معمولا دیده اید وبلاگی را که تمام متن را یک جا مینویسند و به پایان میرسانند،


 
راه و روش های برتری در رسانه های اجتماعی یا وبلاگ ها بسیار ساده است: شما یک محتوا خوب را تولید میکنید و اگر فردی دوست داشته باشد آن را با دوستانش به اشتراک میگذراند و این چرخه ادامه پیدا میکند و شما طرفداران زیادی را پیدا میکنید، و در نهایت میتوانید از این راه به کسب و کار خود، شخصیت اجتماعی و سایتتان را متحول کنید.
به عبارتی ساده تر بازاریابی درباره محتوا و مکالمه است.  چرا این روز ها انقدر محتوا اهمیت دارد و وبلاگ نویسی یک شغل حرفه ای شده است؟ تشویق توسط خوانندگان شاید دلیل این سوال ها باشد که تنها در شرایطی بدست می‌آید که شما توانسته باشید مخاطبانتان را راضی نگه دارید. آما چگونه یک محتوای خوب برای وبلاگمان تهیه کنیم؟‌ شما برای اینکار نیار به یک کلید برای کارهایتان دارید. یک عنوان مناسب، یک مقدمه خلاصه ولی خوب برای متصل کردن کاربر به مطلب خود و یک آبپاش برای عکس های محتوا و یک تیر برای به هدف زدن، اینه تنها چیز هایی است که برای یک مطلب نیاز دارید.
درک مخطبان و نیاز های آنها
اول از همه، مخاطبان و خوانندگان خود را در نظر بگیرید. با خود بگویید : «من برای چه کسی مینویسم؟» فکر کنید و خودتان را جای آنها قرار دهید و ببینید که آنها از شما چه میخواهند؟ با چه لحنی دوست دارند نوشته من را بخوانند؟ لحن رسمی؟ غیر رسمی؟ دوستانه یا کاملا حرفه ای ؟ قبل از اینکه شروع به تایپ کردن کنید مخاطبانتان را در نظر بگیرید و آنچه آنان میخواهند را به اشتراک بگذارید.
فکر نکردن به چیزهای فرعی
فکر کردن به چیز های دیگر در وبلاگ نویسی انسان رو از نوشتن فلج میکند؛ مردم همیشه دوست دارند قاضی باشند، این باعث میشود فکر آنها در روز به مسائل دیگر پرت شود و برای یک وبلاگ نویس یک نکته منفی به حساب می‌آید. زیبایی وبلاگ نویسی این است که شما باید به صورت ساده گفتگو کنید. شما باید روشن و روان فکر کنید و راحت تر اون رو به نمایش بگذارید. خوب همه چیز را غیر فعال کنید و حالا شروع به نوشتن کنید : فکر باز تر، راحت تر و خلاقیت بیشتر نوشته شما را بی نظیر تر از همیشه میکند.
انتخاب موضوع جالب
یک محتوای خوب نیاز به بازنشر شدن و بازنشر شدن دارد و برای همین باید چند نکته در آن رعایت شود :

اطلاعات (چه چیزی اتفاق می‌افتد؟)
آمار و ارقام  (منظور دقیقا چی هست؟)
نصیحت (من چیکار کنم؟)
سرگرمی (زمین دیگه چیه؟)

یکی از این ها را انتخاب کنید و شروع کنید به نوشتن، آیا شما میخواهید به آنها اطلاعات بدهید یا آنها را سرگرم کنید ؟ آیا شما برای مخاطبنتان یک نصحیت دارید یا یک نظر؟ یکی از این ها رو انتخاب کنید و سپس موضوع خود را بدست آورید و نوشتن را آغاز کنید. من تکرار میکنم، نوشته شما باید روح و جان داشته باشد، خوانندگان شما یک بعدی نیستند، آنها انسان هستند و سرنوشت محتوای شما را آنها تعیین میکنند پس دلیلی ندارد برای آنها کم بگذارید، باید تمام تلاش خود را بکنید.
همیشه مخاطبان، موضوع و تم نوشتاری خود را در نظر داشته باشید
حالا که میدانید برای چه کسانی مینویسید و درباره چه چیزی خواهید نوشت، یک برگه بِکنید و بنویسید، مخاطبان، نحوه نگارش و موضوع و آن را به بالای کامپیوتر یا محیط کارتان بچسبانید. شاید به نظر مضحکه باشد اما تاثیر بی نظیری دارد برای مثال اگر میخواهید مطلبی برای عکاسان بنویسید که چگونه تصاویرشان را در فضای مجازی منتشر کنند این نوشته ها را بنویسید :

عکاسان
نصیحت
چگونه عکس هایشان را در فضای مجازی به اشتراک بگذارند ؟

این ها باعث می‌شود از بحث خارج نشوید و کیفیت مطلب خود را بالا ببرید.
انتخاب یک تیتر عاقلانه
اولین کار برای نوشتن یک پست میکنید نوشتن یک تیتر است، خب پس حتما اولین چیزی هم که خوانندگان وبلاگ میخوانند تیتر مطالب است. تیتر ها مانند توییت های توییتر باید مختصر، ساده و اما دربرگیرنده باشند. یک تیتر خوب یعنی یک گل برای تیم شما و در نهایت پیروزی شما در بازی وبلاگ نویسی است. برای نوشتن یک تیتر سعی کنید از کلماتی استفاده کنید که توجه مردم را جلب کند اما بیش از حد تند گویی نکنید. برای مثال میتوانید از مثال های زیر استفاده کنید :

ایده هایی برای…
یک استراتژی هوشمندانه برای…
نوشتن یک تیتر پرسشی…
حل کردن یک مشکل…
یک راهنمای کامل…
نتایج برای…

این ها تنها چند عدد از هزاران جرقه ای است که شما باید در ذهنتان رقم بزنید، تنها لازمه برای نوشتن یک تیتر خوب، خلاقیت است. از این نترسید که نمی‌توانید یک تیتر خوب بنویسید، شما میتوانید با برگشتن به گذشته تیتر مناسب خود را پیدا کنید.
نوشتن یک مقدمه قوی
همانند تیتر مطلب، خط اول میتواند به خواننده بفهماند که این مطلب برای او مفید است یا خیر ؟ برای همین نوشتن مقدمه قوی و پربار بسیار پر اهمیت است و جایگاه ویژه ای در نوشتن یک پست دارد. شما باید ابتدا با نوشته های جذاب مطلب خودتان را تهیه کنید، از چیز هایی که مردم میگویند حمایت کنید. شما باید سعی به ارتباط برقرار کردن با مخاطبان خود داشته باشید. اگر مقدمه شما به اندازه کافی تاثیر گذار نباشد مخاطب تب مرورگر رو میبندد و به سراغ نتیجه های دیگر جستجویش در گوگل می‌رود.
بنویسید و نوشته هایتان را سازماندهی کنید
وقتی که شما تیتر یا عنوان مطلب را نوشتید و مقدمه را کامل کردید وقتش رسیده که به محتوای اصلی بپردازید، خب معمولا دیده اید وبلاگی را که تمام متن را یک جا مینویسند و به پایان میرسانند، اما باید این کار را ترک کرد و سعی کرد برای هر متن چند بخش و برای هر بخش یک عنوان و کمی هم پیش نویس تهیه کرد. این تنها به نفع بازدید کننده نیست بلکه به نفع شما هم هست برای مثال همین الان که دارم این مطلب رو می‌نویسم از قبل  عنوان ها رو برنامه ریزی کرده بودم و حالا دارم درباره آنها مینویسم. در حقیقت میتوانید با این کار زمان خودتان را در روز های مختلف برای نوشتن تقسیم کنید.
در یک مسیر راست راه رفتن
مطالب زیادی هستند که از جایی به جایی دیگر می‌پرند و در آخر نتیجه دلخواهتان را به شما نمیدهند و این هم تنها برای این است که سعی دارند شما را سرگرم کنند، سرگرمی خوب است اما نباید طوری شود که از مسیر اصلی جدا شود، در ضمن سعی کنید از سرگرمی هایی در همان موضوع استفاده کنید برای مثال وقتی مطلبی درباره بازاریابی مینویسید سعی شود جملات مهم از فعالان آن حوزه را بین نوشته طولانی خود در نظر بگیرید تا اینکه یک جک تعریف کنید.
چند تا عکس جذاب اضافه کنید
واقعا خود شما حوصله دارید که همش متن بخونید؟ یکم تنوع نیاز نیست؟ شروع کنید، عکس های خوب و مناسب موضوع شما و البته با کیفیت رو پیدا کنید به متنتون اضافه کنید و باعث بشوید که خواننده از خواندن مطلتون خسته نشود و ادامه به خواندن دهد. اینطور میتوانید خواندن یک مطلب طولانی را لذت بخش کنید.
به خوبی کادو کنید
گرفتن نتیجه خوب کار ساده ای نیست، و البته سخت تر گذاشتن اثری از خود در ذهن مخاطبتان سخت تر است. کاری که شما باید بکنید این است که با نکات کلیدی و جملاتی هوشمندانه یاد وبلاگتان را همیشه در ذهن آن خواننده بجای بگذارید. این راه به شما کمک میکند که Call to Action های تبلغاتی خود را هم در بین نکات در ذهن آن به اشتراک بگپذارید و این یعنی یک نکته خوب برای بهتر شدن فروش محصولاتتان در وبلاگتان که توسط یک ایده هوشمندانه به وحود آمده است.
اگر میخواهد با خوانندگانتان تعامل بیشتری داشته باشید چرا به از آنها نمیخواهید که مطلتان را شیر کنند و برایتان نظر بگذارند ؟ چه بهتر از اینکه آنها هم سهمی در مطلب شما داشته باشند ؟ این یک راه عالی برای فهمیدن درخواست های مخاطبنتان است و میتوانید در پست های بعدی نیازهایشان را برطرف کنید.
ویرایش و رفع هرگونه مسائل جزئی
قدم آخر قبل از انتشار و گرفتن کامنت های دیگران، ویرایش یک پست است که بسیار مهم تر از خود نوشتن است، شما باید این را در نظر بگیرید که هیچ کس دوست ندارد مطلبی را با غلط های املایی و دستوری بخواند پس قبل از انتشار چند دقیقه ای را به ویرایش و برطرف کردن مسائل جزئی بپردازید.
وقت انتشار دادن است
حالا که تمام کار ها تمام شده انتشار دهید و منتظر ترافیک عظیمی باشید که به سمت وبلاگتان هجوم میارند و لذت ببرید.
نوشته روش های تولید محتوای مناسب برای وبلاگ اولین بار در mcipin پدیدار شد.

روش های تولید محتوای مناسب برای وبلاگ


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog