استخدام آموزش و پرورش سال ۹۵ + شروع استخدام سومین آزمون استخدامی مشترک

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۵ + شروع استخدام سومین آزمون استخدامی مشترک Reviewed by استخدام - estekhtam.com on Jul 19 Rating: 5.0 استخدام آموزش و پرورش سال 95 استخدام آموزش و پرورش سال 95 + اطلاعیه جدید

کارنامه آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۴
اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درخصوص نتایج اولیه آزمون استخدامی در سال ۱۳۹۴


۲۸ تیر ۹۵ – شروع استخدام سومین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی
در راستای تجمیع و بهینه سازی فرآیند استخدام دستگاههای اجرایی کشور، به حول و قوه الهی، آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور تحت عنوان آزمون استخدامی شهریور ماه ۱۳۹۵ در تاریخ ۹۵/۶/۱۶ برگزار میشود. در ادامه، توضیحات مربوطه در دو بخش ارائه خواهد شد. بخش نخست شامل توضیحات و شرایط عمومی استخدام در دستگاه های اجرایی و بخش دوم نیز شامل شرایط اختصاصی دستگاههای اجرایی بوده و شغل محلهای معرفی شده توسط هر دستگاه آورده شده است.
برای مشاهده متن کامل آگهی و فایل راهنما اینجا کلیک کنید

۲۸ تیر ۹۵ – استخدام ۲۰ هزار نیرو در برنامه امسال آموزش و پرورش
خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دولت علاقه‌مند به محاسبه سنوات معلمان حق‌التدریسی که قبلا به استخدام این وزارتخانه درآمده‌اند هست، گفت: هنوز به ضابطه‌ جدیدی که بتوان براساس آن سنوات خدمت این گروه محاسبه شود دست‌ پیدا نکرده‌ایم. به گزارش ایسنا ـ منطقه فارس، سید محمد بطحائی، صبح دوشنبه( ۲۸ تیر) در یک کنفرانس خبری و در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا، گفت: براساس مقررات جاری استخدامی کشور اگر میزان کارکرد فرد حق‌التدریس از نصف زمان موظفی کمتر بوده یا بیمه فرد پرداخت نشده باشد، عملا امکان در نظر گرفتن سنوات خدمت وجود ندارد. وی با تصریح اینکه ترجیح آموزش و پرورش این است که تمام سنوات این افراد محاسبه شود، نظر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را مساعد ندانست.
دریافتی مدیران آموزش و پرورش ۴برابر نشده بطحائی همچنین با رد اظهار نظری که در خصوص دریافت‌های میلیونی معاونان آموزش و پرورش در دولت یازدهم از سوی یکی از مدیران سابق این وزارتخانه شده بود، گفت: دریافتی هیچ یک از مدیران و معاونان وزارت آموزش و پرورش در مقایسه با دولت قبل ۴ برابر نشده و دریافتی آنان ۱۰ میلیون تومان نیست. معاون وزیر با تاکید براینکه دولت وظیفه دارد که تفاوت پرداخت حقوق کارکنان خود در بخش‌های مختلف را کاهش دهد، گفت: نباید دریافتی یک معلم کسری از اعشار دریافتی کارمندی مشابه در سازمان و دستگاهی دیگر  باشد. وی با قبول اینکه در بدنه کارکنان دولت افرادی هستند که دریافتی آنان بسیار بیشتر از یک معلم است، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم به‌دنبال کاهش فاصله‌ها است اگرچه ادعا نمی‌کند این فاصله را به صفر می‌رساند اما مصادیق تبعیض را کاهش خواهیم داد و امیدواریم این روند شتاب بیشتری بگیرد. بطحائی میزان معوقات وزارت آموزش و پرورش را حدود ۵ هزار میلیارد اعلام و خاطرنشان کرد که حدود ۳ هزار میلیارد از این مبلغ معوقات پرسنلی و مابقی غیرپرسنلی بوده که از سال‌های دور و ابتدای دهه ۸۰ باقیمانده است.
استخدام ۲۰ هزار نیرو در برنامه امسال آموزش و پرورش جذب ۴ هزار سرباز معلم برای تامین نیرو در مناطق کم برخوردار او گفت: امسال آموزش و پرورش ۲۰ هزار استخدامی را در برنامه دارد که ۱۰ هزار نفر از مسیر کنکور سراسری و پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و ۱۰ هزار نفر نیز از بین فارغ‌التحصیلان دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد سایر دانشگاه‌ها خواهند بود. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش همچنین از انجام توافق‌های لازم برای جذب ۴ هزار نیروی سرباز معلم در کشور خبر داد که با هدف تامین نیروی انسانی مورد نیاز در مناطق کمتربرخوردار از آنان استفاده خواهد شد.
وجود ۱۲۰۰ کلاس خشت و گلی و ۱۵۰ کلاس کپری آمادگی آموزش و پرورش برای جایگزینی کانکس به جای کلاس کپری او با تصریح اینکه هنوز در کشور مدارس کپری وجود دارد، علت ایجاد چنین مدارسی را جابه‌جایی و مهاجرت افراد از نقطه‌ای به نقطه دیگر عنوان و اضافه کرد: در کشور حدود ۱۵۰ کلاس درس کپری و ۱۲۰۰ کلاس درس خشت و گلی وجود دارد. بطحائی با یادآوری اینکه بیش از نصف کلاس‌های خشت و گلی در استان سیستان و بلوچستان است، تاکید کرد که سازمان نوسازی مدارس آمادگی جایگزینی کانکس به‌جای کلاس‌های کپری در سراسر کشور را دارد. معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: هم‌اینک بالغ بر یک سوم کل واحدهای آموزشی کشور جزو واحدهای تخریب و بازسازی است که حدود ۳۵ هزار واحد را شامل می‌شود و باید در اسرع وقت بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی شود. بطحائی گفت: اکنون ۱۷۰ هزار کلاس درس در کشور فاقد وسایل گرمایشی مطمئن و استاندارد است، این وسایل نفتی یا گازی را شامل می‌شود و امیدواریم با توجه به اختصاص اعتبار مناسب، تا سال تحصیلی ۹۷-۹۶، تمام این واحدها به وسایل گرمایشی مطمئن و استاندار مجهز شود.
دولت امکان تامین همه هزینه‌های مدارس را ندارد توصیه به مدیران برای توقف دریافت کمک‌های مردمی در برخی فصول معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص دریافت شهریه در مدارس دولتی نیز گفت: اگر  روزی تمام هزینه‌های جاری آموزش و پرورش تامین شود با قدرت تمام جلوی دریافت هر کمک و مشارکتی را سد خواهیم کرد زیرا اعتقاد داریم مدرسه‌ای که آلوده دریافت وجه شود از ماموریت اصلی خود فاصله می‌گیرد. بطحائی گفت: مدیر مدرسه ناچار است که برای تامین هزینه‌های جاری مانند آب و برق و گاز و … دست کمک به سمت اولیاء دراز کند، خود نیز به واسطه فاصله گرفتن از فضای تربیتی و آموزشی نگران است اما گرفتاری اصلی ما این است که دولت به دلایل مختلف امکان تامین همه هزینه‌های مدارس را ندارد. معاون وزارت آموزش و پرورش در عین‌حال از اولیاء مدارس خواست که دریافت کمک‌ها را در فصول خاص مانند زمان ثبت‌نام یا ارائه کارنامه تحصیلی دانش‌آموز متوقف کنند. بطحائی تصریح کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان نباید منوط به پرداخت شهریه باشد.


۲۴ تیر ۹۵ – ورود بیش از ۱۳ هزار معلم جدید به مقطع ابتدایی از مهر امسال 
محمد دینه‌ور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «نسیم آنلاین» اظهار کرد: در مهرماه سال ۹۵ از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر و هزار نفر هم از افرادی که در قالب ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان جذب شده‌اند وارد دوره ابتدایی می‌شوند. وی افزود: امسال در تمامی دوره ابتدایی حدود ۳۰۰ هزار نفر رشد جمعیت دانش‌آموزی داشته‌ایم و تعداد جمعیت دانش آموزی در کل حدود ۷ میلیون و ۴۲۵ هزار نفر بوده است. دینه‌ور خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده در سال تحصیلی آینده و مهرماه سال ۹۵ تعداد دانش‌آموزان به ۷ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر می‌رسند. معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی ۹۵ در پایه اول ابتدایی بین ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر تعداد دانش آموزان اضافه خواهد شد و در تلاش هستیم تا یک کودک هم از تحصیل باز نماند و پوشش را به حداکثر ممکن برسانیم. دینه‌ور در پایان با بیان اینکه ظرفیت دانش آموزان واجد شرایط ۵۰ هزار نفر خواهد بود گفت: حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی ۹۵ ثبت‌نامی خواهیم داشت.


۲۰ تیر ۹۵ – ورود ۴ هزار نیروی تربیت بدنی به مدارس در سال تحصیلی آینده
باشگاه خبرنگاران جوان: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از ورود ۴ هزار نیروی تربیت بدنی و سلامت به مدارس کشور در سال تحصیلی آینده خبر داد. مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت  آموزش و پرورش  در گفت وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ،در خصوص تأمین نیروی انسانی در حوزه تربیت بدنی و سلامت برای سال تحصیلی آینده گفت: قریب به ۴ هزار نیروی تربیت بدنی از اول مهر به جمع معلمان تربیت بدنی این مدارس می پیوندند. فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کردند جزو این گروه قرار دارند. وی در ادامه با اشاره به اینکه تأمین نیروی انسانی کارآمد از اهمیت بسزایی برخوردار است اظهار کرد: در صورتی که آموزش و پرورش برنامه ای برای تأمین نیروی انسانی در نظر بگیرد به طور قطع نیروی تربیت بدنی و سلامت جزو  سهمیه ها منظور شده و برای اخذ مجوز آن  تلاش می کنیم. حمیدی با اشاره به اینکه با این تعداد نیرو برای ساماندهی ساعت تربیت بدنی در مدارس برنامه ریزی انجام شده است گفت: برای توانمندسازی ارائه الگوهای برتر تدریس دوره های آموزشی ویژه نیروهای تربیت بدنی در تابستان در نظر گرفته شده است. معاون تربیت بدنی سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در تابستان علاوه بر توجه به ارتقای عملکرد نیروی انسانی به بحث فضا و تجهیزات ورزشی نیز  نگاه ویژه ای شده و در جهت ارتقای کیفیت آن برنامه های متفاوتی داریم. وی یادآور شد: در پروژه مهر نیز تجهیز فضاهای ورزشی یکی از رویکرد های اصلی به شمار می رود بنابراین با توجه به افزایش ساعت درس تربیت بدنی در مدارس و اقدامات انجام شده برای کیفیت بخشی آن چشم اندازی مثبت از وضعیت تربیت بدنی برای سال تحصیلی آینده پیش‌بینی می کنیم.



۱۹ تیر ۹۵ – واکنش فانی به اعتراضات پذیرفته شدگان استخدامی

خبرگزاری مهر: جبهه گیری هایی میان مسئولان وزارت آموزش وپرورش با پذیرفته شدگان آزمون استخدامی این دانشگاه در خصوص شرایط دوره های آموزشی به وجود آمده است که موجب نارضایتی و ناامیدی معلمان آینده کشورشده است. به گزارش خبرنگار مهر، مشکلات پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال ۹۴ وزارت آموزش و پرورش همچنان پابرجاست، پذیرفته شدگان تاکید دارند نسبت به آنان بی عدالتی شده است و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی از این وزارت خانه حقوق دریافت می کنند اما آنان نه تنها حقوقی ندارند بلکه باید برای دوره های تربیت حرفه ای ای که دل خوشی از کیفیت آن ندارند، شهریه پرداخت کنند. جدا از بحث شهریه، به دلیل مسافت طولانی که بیشتر پذیرفته شدگان برای گذراندن دوره ها طی می کنند هزینه رفت و آمد، اسکان و تغذیه نیز بر آنان تحمیل شده است. به دلیل همین مشکلات؛ بیش از هزار پذیرفته شده آزمون استخدامی در نامه ای به رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند. وزیر آموزش و پرورش در واکنش به نامه گلایه‌آمیز پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش به رییس جمهور و بیان برخی انتقادات در گفتگو با یکی از رسانه ها بیان کرد: من هم از طریق سایت این نامه را دیدم. فانی با بیان اینکه ما از «همان روز که می خواستیم این آزمون را برگزار کنیم، شرایط را اعلام کرده ایم»، گفت: ما بر طبق شرایط اعلام‌شده، عمل کردیم و همه نیز از آن اطلاع داشتند. وی افزود: این افراد، زمان ثبت نام به این شرایط توجهی نمی کنند و وقتی ما می خواهیم مقررات خود را اجرا کنیم، ابراز ناراحتی می کنند. وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه آیا تغییری در وضعیت این افراد ایجاد می‌شود یا خیر، پاسخ منفی داد و گفت: هنوز این افراد به استخدام وزارت آموزش و پرورش در نیامده‌اند و تعهدی به ما نداده‌اند و ما نیز تعهدی از آن‌ها نگرفته ایم؛ همانند یک نیروی آزاد هستند و هنگامی که پذیرش شدند، آن زمان کارمند وزارت آموزش و پرورش محسوب می شوند. این سخنان درحالی است که پذیرفته شدگان آزمون استخدامی تاکید دارند سخنی از شهریه و گذراندن دوره در شهرهای دیگر که بیشترین مشکلات را برای آنها فراهم کرده است در دفترچه قید نشده بود و آنها از این شرایط اطلاعی نداشتند. یکی از پذیرفته شدگان به خبرنگار  مهر گفت: در دفترچه ثبت‌نام به پرداخت شهریه و اینکه قرار است دوره های آموزشی در شهرهای دیگر بدون در نظرگرفتن اسکان و تغذیه برگزار شود هیچ اشاره ای نشده است. وی افزود: در بند ۹ دفترچه ثبت‌نام آمده است؛  تمام پذیرفته‌شدگان ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت‌های تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور است. چنانچه هر یک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یک ساله از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند وزارت آموزش و پرورش می‌تواند نسبت به محاسبه و اخذ هزینه آزمون و برگزاری دوره اقدام کند. به گفته یکی از پذیرفته شدگان، افرادی که دوره تربیت حرفه ای را به صورت مجازی می گذرانند، فایل های درسی آنان در سایت بسته شده است و تا هنگامی که شهریه پرداخت نکنند به این فایل ها دسترسی ندارند. یکی از پذیرفته شده ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان نیز می گوید: به ما نیز اعلام کرده اند در صورت عدم پرداخت شهریه اجازه امتحان نخواهند داد. جبهه گیری هایی میان مسئولان وزارت آموزش و پرورش با پذیرفته شدگان آزمون استخدامی این دانشگاه به وجود آمده است که بیشتر موجب بی انگیزگی و نا امیدی معلمان آینده کشور شده است حالا با صحبت های وزیر آموزش و پرورش، آنها فانی را مقابل خود می بینند.


۱۹ تیر ۹۵ – پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی نگران آزمون جامع نباشند
خبرگزاری فارس: رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جنبه‌های مثبت آزمون جامع بسیار است گفت: به دانشجویان و پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی توصیه می‌کنم که نگران آزمون جامع نباشند. محمدحسین سلیمی جهرمی رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پروش خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین وضعیت پرداخت وام به پذیرفته شدگان آزمون استخدامی این وزارتخانه(ماده ۲۸)، اظهار داشت: مقرر شده است که بخشی از هزینه‌های دوره آموزشی از طریق وام اخذ شود که بخش معاونت توسعه مدیریت در حال پیگیری این امر در بانک‌هاست و این موضوع محقق می‌شود. وی در پاسخ به پرسشی پیرامون نگرانی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان و پذیرفته شدگان آزمون استخدامی از آزمون جامع، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان به موجب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها مرجع تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش است و این دانشگاه به ۲ صورت آموزش به دانشجو معلمان طی دوره چهار ساله و نیز دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها طی دوره یک ساله، نیرو تربیت می‌کند. سلیمی جهرمی ادامه داد: مقرر شده است که هر ۲ گروه، بعد از طی دوره آموزشی، یک آزمون ارزیابی پایانی داشته باشند تا بعد از کسب حد نصاب لازم، گواهی صلاحیت حرفه ای که مجوز ورود به کلاس درس است به آنها داده شود. وی با بیان اینکه ارزیابی نهایی به شکل‌های مختلف انجام می‌شود، گفت: این ارزیابی به صورت کتبی، عملکردی و فعالیت‌هایی که دانشجو در طول دوره تحصیل و آموزش داشته است بوده و خیلی مشکل برای این موضوع نیست و دانشجویان می توانند از سد آن بگذرند. رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «اگر دانشجویی حد نصاب لازم در این آزمون را کسب نکند، تکلیفش چیست؟»، تصریح کرد: این آزمون، جنبه کیفیت بخشی به کار است که هم برای دانشجویان و هم برای دانش‌آموزان مفید است و جنبه‌های مثبت آن بسیار است. وی با بیان اینکه رویکرد ـموزش و پرورش این است که دانشجویان بتوانند آموزش‌های معلمی را که گذرانده‌اند، کاربردی کنند، افزود: به دانشجویان و پذیرفته شدگان آزمون استخدامی، توصیه می‌کنم که نگران آزمون جامع نباشند و اگر حد نصاب لازم را کسب نکنند به آنها فرصت داده می‌شود و با پروژه و یا اقدامات دیگری، کمکشان می‌کنیم تا مشکلی پیش نیاید.


۱۹ تیر ۹۵ – وزارت آموزش‌وپرورش، تقاضای استخدام ۱۰هزار نیرو داده است
خبرگزاری خانه ملت: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شرایط استخدامی برای متقاضیان ثبت‌نام در آزمون این وزارتخانه از قبل اعلام شده بود، نامه گلایه‌آمیز آنها به رییس جمهور را بلامحل دانست. علی اصغر فانی در گفت‌‎وگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان اینکه وزرات آموزش و پرورش درخواست استخدام ۱۰ هزار نیرو را به سازمان مدیریت ارائه کرده است، اظهار داشت: در صورت تأیید این تعداد، حتما روند جذب این تعداد نیرو را آغاز خواهیم کرد. گلایه و انتقاد پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ، وجهی ندارد وزیر آموزش و پرورش در خصوص نامه گلایه‌آمیز پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش به رییس جمهور و بیان برخی انتقادات، بیان کرد: من هم از طریق سایت این نامه را دیدم. فانی با بیان اینکه ما از «همان روز که می خواستیم این آزمون را برگزار کنیم، شرایط را اعلام کرده ایم»، گفت: ما بر طبق شرایط اعلام‌شده، عمل کردیم و همه نیز از آن اطلاع داشتند. وی افزود: این افراد، زمان ثبت نام به این شرایط توجهی نمی کنند و وقتی ما می خواهیم مقررات خود را اجرا کنیم، ابراز ناراحتی می کنند. وزیر آموزش و پرورش در خصوص اینکه آیا تغییری در وضعیت این افراد ایجاد می‌شود یا خیر، پاسخ منفی داد و گفت: هنوز این افراد به استخدام وزارت آموزش و پرورش در نیامده‌اند و تعهدی به ما نداده‌اند و ما نیز تعهدی از آن‌ها نگرفته ایم؛ همانند یک نیروی آزاد هستند و هنگامی که پذیرش شدند، آن زمان کارمند وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.

۱۹ تیر ۹۵ – ۱۰ اقدام آموزش و پرورش برای استخدام نیروی انسانی
خبرگزاری ایسنا: وزارت آموزش و پرورش از ابتدای دولت یازدهم در راستای جذب و استخدام نیروی انسانی برنامه‌هایی را پیاده کرده است که از جمله مهترین آنها جذب ۵۰۰۰ نیروی انسانی،‌ رفع مشکل سربازمعلمان و بکارگیری نیروهای پیش دبستانی است.
به گزارش ایسنا، ۱۰ اقدام مهم آموزش و پرورش در زمینه استخدام نیروی انسانی طی سه سال اخیر به این شرح است: ۱-  صدور مجوز استخدام ۴۱۱ نفر از ورودی‌های سال ۸۸ دانشگاه‌های شهید رجایی و آموزشکده فنی دختران شریعتی و شروع به کار آنها  پس از طی مراحل استخدامی از سال ۹۲ ۲- انجام مراحل استخدام ۱۸۰۰۰ دانشجو (در سال ۹۲ )، ۱۰۰۰۰دانشجو (در سال۹۳ )، ۴۹۰۳ دانشجو (در سال ۹۴ ) در دانشگاه فرهنگیان  و صدور احکام مربوط ۳-  صدور مجوز استخدام ۱۱۵۱ نفر از دانشجویان کاردانی به کارشناسی ورودی سال ۸۸ برای تعدادی از استان‌ها. مراحل استخدامی این افراد در حال انجام است و از ابتدای سال تحصیلی جدید مشغول به کار خواهند شد . ۴- آگهی جذب  ۵۰۰۰  نیروی آموزشی پیمانی آزاد در سال ۹۴ بر اساس مجوز شماره ۱۳۵۳۲ ، برگزاری آزمون و انجام مصاحبه و اعلام پذیرفته شدگان نهایی برای اشتغال از مهر ماه ۹۵ مجموع کل پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی سازمان سنجش، ۳۴۰۷ نفر (۲۶۳۴ مرد و ۷۷۳ زن) بود که از مجموع ۱۷۸ هزار و ۵۳ نفر (۷۷۹۲۹ مرد و ۱۰۰۱۲۴ زن) شرکت کننده  پذیرفته شده‌اند که تعداد آنها برای شغل‌های آموزگاری ۶۲۹ نفر (۴۲۷ مرد و ۲۰۲ زن)، دبیری ۱۲۸۷ نفر (۱۱۰۹ مرد و ۱۷۸ زن)، مربی پرورشی ۱۶۳ نفر (۱۴۲ مرد و ۲۱ زن)، مراقب سلامت ۱۳۵ نفر زن، استاد کار ۵۷۸ نفر (۵۰۳ مرد و ۷۵ زن) و هنرآموز ۶۱۵ نفر (۴۵۳ مرد و ۱۶۲ زن) هستند. بر اساس سهمیه‌­های قبولی: آزاد ۳۲۳۳ نفر (۲۵۱۳ مرد و ۷۲۰ زن)، ایثارگران ۱۱۲ نفر (۷۶ مرد و ۳۶ زن) و معلول ۶۱ نفر (۴۴ مرد و ۱۷ زن). در سهمیه بنیاد شهید نیز تعداد ۱۲۴۰ نفر (۶۹۰ مرد و ۵۵۰ زن) استخدام شدند. ۵-  اقدام لازم  و ارسال دستورالعمل شماره ۱۸/۷۱۰  سال ۹۴  در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای آزمایشی به رسمی قطعی به استانها ۶- جذب ۱۲ هزار نفر سرباز معلم طی سه سال گذشته و بکارگیری آنها در مناطق موردنیاز کشور ۷- تهیه آگهی استخدام اختصاصی  ۵۰۰ نفر به همراه رشته های مورد نیاز و به تفکیک شهر و جنسیت جهت استان سیستان و بلوچستان. این آزمون در مردادماه سال ۹۵ برگزار می‌شود . ۸- رفع مشکل بیمه سرباز معلمان پس از چند سال وقفه در سال ۹۲ و جمع آوری اسناد پرداختی حق بیمه تا پایان سال ۹۴ از استانها و قرار دادن آن در اختیار سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح ۹-بکارگیری نیرهای پیش دبستانی با توجه به تصویب قانون طرح الحاق یک تبصره به ماده (۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش وپرورش  بر اساس بخشنامه شماره ۱۱۸۰۱۳ – ۲۱/۶/۹۴ در سال تحصیلی ۹۴ . براین اساس تقریباً ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر از مربیان پیش دبستان و نیروهای خرید خدمات آموزشی با توجه به رشته تحصیلی، جنسیت، نیاز منطقه و سنوات به عنوان نیروی حق‌التدریس بکارگیری شدند . ۱۰  -تعیین تکلیف آموزش نظامی متعهدین خدمت جدید (فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان) و ورودی‌های ۸۸ مراکزتربیت معلم. به گزارش ایسنا، بر اساس پیگیری‌های صورت پذیرفته جذب ۴۰۰۰  سرباز معلم و هماهنگی های لازم درخصوص آموزش نظامی ایشان و پرداخت هزینه های مربوطه، مکاتبات لازم درخصوص اخذمجوز ۱۰ هزار ردیف استخدامی جهت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در اجرای قانون متعهدین خدمت و همچنین انجام مکاتبات لازم درخصوص اخذ مجوز ۱۰ هزار ردیف استخدام پیمانی آزاد جهت اختصاص به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از میان فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های پیش روی وزارت آموزش و پرورش به منظور تامین و استخدام نیروی انسانی است.




۱۴ تیر ۹۵ – هزینه‌های تحمیلی به معلمان جدید‌الورود؛ آموزش‌وپرورش:‌از روز نخست گفته بودیم
خبرگزاری تسنیم : در حالیکه پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی از تحمیل هزینه‌های متعدد خبر می‌دهند، آموزش‌وپرورش معتقد است که از روز نخست درخصوص این هزینه‌ها اطلاع‌رسانی کرده بود و نمایندگان مجلس نیز خواستار همراهی بیشتر با این افراد هستند. حجهالاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص مُشکلات پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش اظهار داشت:‌ شاهد اعتراضات بسیاری از سوی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش هستیم به گونه‌ای که برخی از این افراد برای گذراندن دوره‌های آموزشی خانه و زندگی خود را رها کرده و به شهر دیگری رفته‌اند. وی افزود: برخی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش‌‌وپرورش به تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و درآمد کافی برای پرداخت شهریه و هزینه‌های خوابگاه را ندارند. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: انتظار می‌رود آموزش‌وپرورش با این افراد همانند دانشجومعلمان رفتار کند چرا که هزینه‌های تحمیل شده به این افراد زیاد است. حجهالاسلام سلیمی ادامه داد: آموزش‌وپرورش باید در نحوه برخورد با این افراد تجدیدنظر داشته باشد، این وزارتخانه اگر چه با مشکلات مالی مواجه است اما نباید به جوانانی که به تازگی از دانشگاه‌ فارغ‌التحصیل شده‌اند،‌ آسیب بزند چرا که اغلب این افراد توانایی پرداخت این هزینه‌ها را ندارند و گزارشات و نامه‌های بسیاری از آنها به مجلس رسیده است. در همین رابطه حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به تسنیم گفت:‌ آموزش‌وپرورش بخشی از هزینه‌های دوره آموزشی را از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی دریافت می‌کند اما از ابتدا قرار نبود به این افراد غذا و خوابگاه تعلق بگیرد و این موضوع نیز به آنها اطلاع رسانی شده بود. به گزارش تسنیم، پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش می‌گویند:‌ در دفترچه ثبت‌نام هیچ اشاره‌ای به اینکه ما باید در شهرهایی غیر از محل اقامت دوره بگذرانیم و اینکه باید پول بدهیم نیامده است. در بند ۹ دفترچه ثبت‌نام آمده است: تمام پذیرفته‌شدگان ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت‌های تعلیم و تربیت در دانشگاه فرهنگیان، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور است. چنانچه هر یک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یک ساله از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند وزارت آموزش و پرورش می‌تواند نسبت به محاسبه و اخذ هزینه آزمون و برگزاری دوره اقدام کند.



۱۳ تیر ۹۵ – هزینه‌های میلیونی شهریه و خوابگاه و بازهم آزمون برای راهیابی به آموزش وپرورش
خبرگزاری تسنیم: پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش با مشکلات متعددی مواجه هستند تا جایی که برای بیان بخشی از مشکلات خود به رئیس جمهور و رئیس مجلس متوسل شده‌اند اما هیچ نهادی نیست که بر مشکلات استخدام اخیر آموزش وپرورش نظارت داشته باشد. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ۲۷ شهریور سال ۹۴ آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای جذب ۵ هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برگزار شد، پس از اعلام نتایج حدود ۳ هزار و ۷۰۰ نفر به عنوان پذیرفته شده نهایی برای گذراندن دوره‌های آموزشی راهی دانشگاه فرهنگیان شدند. این در شرایطی بود که به دلیل پذیرش بومی حدود ۴۰۰ ظرفیت آزمون استخدامی آن هم عمدتاً در مناطق محروم خالی ماند. آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش که پس از تأسیس دانشگاه فرهنگیان برای نخستین بار با توجه به ماده ۲۸ اساسنامه این دانشگاه با هدف جذب نیرو از میان فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها برگزار شد با حاشیه‌های متعددی همراه بود. پذیرفته شدگان در این آزمون برای دوره‌های آموزشی ۹ ماهه باید هزینه‌ای معادل ۱.۵ میلیون تومان را آن هم بدون فراهم بودن خوابگاه پرداخت کنند. برگزاری دوره‌های آموزش معلمی توسط دانشگاه فرهنگیان با اعتراضات گسترده‌ای از سوی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی همراه بود تا جایی که این افراد برای بیان مشکلاتشان دست به دامان رئیس جمهور شده و نامه‌ای را خطاب به او تهیه کردند. به گزارش تسنیم، آموزش‌وپرورش برای جبران کسری نیروی انسانی خود اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرد اما دریافت هزینه‌های آموزش از پذیرفته‌شدگان چه توجیهی دارد‌؟ چنین رویه‌ای که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باب شده به لحاظ قانونی مجاز است؟ آیا یک وزارتخانه می‌تواند آزمون استخدامی برگزار و بابت آموزش افراد از آنها شهریه میلیونی دریافت کند؟ یکی از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش به تسنیم می‌گوید:‌ هر هفته باید حدود ۱۰۰ هزار تومن هزینه کنم که به دانشگاه محل آموزش دوره مهارت‌های معلمی برسم، مسافتی حدود ۵۰۰ کیلومتر از خراسان شمالی تا مازندران. این دوره آموزشی بدون هیچ حقوق و مزایایی برای ما که استخدام شده‌ایم برگزار می‌شود. وی افزود: ما متحمل زندگی در خوابگاهی شده‌ایم که حتی ابتدایی‌ترین امکانات از قبیل بهداشت و اتاق مناسب هم ندارد و فجیع بودن این اتفاقات زمانی به چشم می‌آید که بدانید بابت تمام این مسائل هزینه‌های مالی گزافی مثل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شهریه و ۷۰۰ هزارتومان هزینه خوابگاهی که به انبار بیشتر شبیه است از ما دریافت می‌کنند همچنین هر هفته ۱۰۰هزارتومان بابت ایاب ذهاب و غذا پرداخت می‌کنیم. این پذیرفته شده عنوان می‌کند:‌ دریافت شهریه کاملاً غیرقانونی است چون در دفترچه ثبت نام درج نشده بود. از این هم که بگذریم هزینه‌ای که دریافت می‌کنند چند برابر هزینه‌ای است که صرف دوره آموزشی می‌شود. از سوی دیگر سخت است فردی را که دانشجوی دکتری بوده مانند بچه مدرسه‌ای پشت در گذاشته و بگویند اگر شهریه را پرداخت نکنید نمی‌گذاریم امتحان بدهید. پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی می‌گویند که در دفترچه ثبت‌نام اعلام نشداز آنها شهریه اخذ می‌شوداین در حالی است که نعمت الله موسی‌پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان به تسنیم می‌گوید:‌ از ابتدا تامین خوابگاه و غذا جزو تعهدات دانشگاه نبود و اعلام کرده‌ بودیم، پذیرفته‌شدگان باید به صورت آزاد از خوابگاه استفاده کنند چرا که این دانشگاه‌ها در بسیاری از مناطق خوابگاه ندارد. در حالیکه معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان می‌گوید: برای کاهش مشکلات داوطلبان، این فرصت را فراهم کردیم تا برخی دروس را در شهر محل سکونت خود طی کنند. داوطلبان معتقدند که دریافت انتقالی چندان هم آسان نیست چرا که کلاس‌ها باید به حدنصاب لازم برسد وشهریه دریافتی بابت انتقال زیاد است. آموزش‌وپرورش برای پرداخت شهریه دوره‌های آموزشی قول پرداخت وام را به داوطبان داده بود اما هیچ وامی برای پرداخت شهریه در اختیار آنها قرار نگرفت. محمد حسین سلیمی جهرمی رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش در این رابطه می‌گوید:‌ ما توانستیم، هزینه ۵ و ۶ میلیونی را با تعدیلی که انجام دادیم به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برسیم که یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان آن سهم داوطلب است. اعطای وام نیز از سوی معاونت پشتیبانی پیگیری می‌شد که محقق نشده است.
بخش دیگر از نظرات پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی بدین شرح است:‌ واقعا این رفتار و برخورد آموزش و پرورش مایه ننگ و آبروریزی برای دولت است.نهادی که بزرگترین متولی فرهنگ در جامعه است مثل راهزنان جلوی یک عده جوان نخبه و بیکار را گرفته و تقاضای پول می‌کند. آن هم از افرادی که قرار است به عنوان همکار ۳۰ سال با این مجموعه کار کنند. گرفتن هزینه‌ها و شهریه‌های میلیونی برای ما که هنوز کار نکردیم عدالت نیست. هیچکس نیست به مسئولان بگوی، اعتبار ندارید مجبور نیستید ۶ ماه دوره فشرده هزار کیلومتر آنطرف‌تر برای ما کلاس برگزار کنید و افراد را مجبور به حضور در کلاس‌ها کنید این دروس را می‌توانستید مجازی ارائه کنید. افرادی که به دلیل مشکلات فراوان خواستار برگزاری دوره در شهر خودشون بودند علاوه بر شهریه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی باید برای هر یک ساعت درس نظری ساعتی۲۵ هزار تومان و هر یک ساعت درس عملی ساعتی۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان شهریه بدهند، یعنی هزینه اساتید و هزینه‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان رو خودشان باید پرداخت کنند. در برخی رشته‌ها و شهرها برای دو ترم ۳ تا ۴ میلیون باید پرداخت کنند. آزمون جامع نیز که در پایان دوره‌های آموزشی قرار است برگزار شود منجر به نگرانی شده است. پذیرفته‌شدگان پول چه چیزی را باید پرداخت کنند؟پول استاد؟ استادی که از روی راهنمای معلم درس می‌دهد باید از ما پول بگیرد؟ هر سوالی میپرسیم جواب سربالا می‌دهند، آزمون جامع برای فردی است که چهار سال در دانشگاه فرهنگیان درس خوانده است نه برای فردی که کلا ۶ ماه دوره دیده است. به گزارش تسنیم، پس از اتمام دوره‌های آموزشی در آزمون جامع پایانی نیز شرکت کنند. این آزمون قرار است در مرداد ماه برگزار شود و متشکل از آزمون کتبی و مهارتی است که در بخش آزمون کتبی دو درس در هر رشته، امتحان گرفته خواهد شد. در بخش مهارتی نیز از فرد خواسته می‌شود تا در موقعیت های پیش بینی شده، اقدام به تدریس کند و سه داور در رشته علوم تربیتی، رشته تخصصی فرد و معاون پردیس یا رئیس گروه کارورزی‌، نحوه تدریس او را ارزیابی کرده و در رابطه با عملکرد فرد در شغل معلمی قضاوت می‌کنند و ملاک راه‌یابی افراد به شغل معلمی قبولی در آزمون جامع است. به گزارش تسنیم، این افراد قرار است از ابتدای مهر امسال به عنوان معلم به مدارس کشور وارد شوند و هیچ نهادی نیست که بر روند برگزاری این آزمون و مشکلات پیش روی پذیرفته شدگان و دریافت شهریه از آنها نظارت کند.



۱۰ تیر ۹۵ – نیروهای تازه نفس در حال پیوستن به آموزش و پرورش

خبرآنلاین: مدیرکل آموزش و پرورش همدان: برخی نیروهای آموزش و پرورش استان به بیماری یا مشکلات دیگر مبتلا هستند و برخی هم قرار است به سایر استان ها منتقل شوند که این امر موجب شده در برخی شهرستان ها بویژه نهاوند با کمبود نیروی انسانی مواجه شویم لذا با ساماندهی نیروها این کمبود نیرو رفع خواهد شد. به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛عبدالرضا فولادوند، که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: دانشگاه فرهنگیان که مهمترین تامین کننده نیروی انسانی آموزش و پرورش است امسال توانسته اولین فارغ التحصیلان خود را وارد مدار آموزش کند و در سالجاری ۷۰۰ نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه وارد فضای آموزشی استان می شوند. وی گفت: از بین این افراد ۳۵۰ فارغ التحصیل رشته ابتدایی اول مهرماه وارد مدار آموزشی می شوند و ۳۵۰ نفر نیز در مقطع بهمن ماه وارد آموزش و پرورش استان خواهند شد. فولادوند از تجمع بیش از حد نیروهای خانم در ناحیه یک و ۲ و کمبود نیروی آقا در آموزش و پرورش شهر همدان خبر داد و افزود: با ساماندهی نیروی انسانی این مشکلات رفع می شود. وی گفت: آموزش و پرورش همدان از لحاظ نیروی انسانی در سطح ملی وضعیت مطلوبی دارد به طوری که به ازای هر ۱۰ دانش آموز یک معلم داریم در حالی که در برخی استان ها همچون سیستان و بلوچستان به ازای هر ۱۶ دانش آموز یک معلم وجود دارد. وی یادآور شد: سال گذشته ۳۶ هزار نیرو داشتیم که ۲ هزار نفر آنها بازنشسته شدند و ۲۵ هزار دانش آموز به مجموعه آموزش و پرورش همدان اضافه شده است. فولادوند گفت: همدان در آموزش ابتدایی کمبود نیرو دارد اما در شهر همدان ۵۰۰ نیروی مازاد داریم که باید برای ساماندهی این نیروها به سمت تخصصی تر کردن تدریس پیش برویم و از نیروهای متخصص برای بالا بردن کیفیت آموزش استفاده کنیم. وی تصریح کرد: استقرار پایه دهم و هدایت تحصیلی دانش آموزان سوم متوسطه اول ورودی پایه دهم مهم ترین بخش پروژه مهر سال ۹۵ است. فولادوند افزود: سال گذشته پایه دهم نداشتیم و امسال اولین سالی است که پایه دهم استقرار می یابد و آموزش کتب درسی و آموزش معلمان این پایه جزو اولویت های آموزش و پرورش است. وی اظهار داشت: طبق تاکید مجلس شوراس اسلامی بر هدایت تحصیلی دانش آموزان و پذیرش دانش آموز به تناسب رشته ها باید بر اساس نیازهای جامعه، بازار کار و فضاهای آموزش عالی، رشته های تحصیلی را تقسیم کنیم و ساماندهی این رشته ها را انجام دهیم. فولادوند خطاب به دانش آموزان گفت: دانش آموزان باید بدانند علاقه به تنهایی برای انتخاب رشته تحصیلی کافی نیست و حدود ۳۵ درصد از امتیازات را سوابق تحصیلی دانش آموزان، ۱۰ درصد نظر دانش آموزان،پنج درصد نظر اولیا، ۱۰ درصد نظر دبیران، ۱۰ درصد نظر مشاوران، ۱۵ درصد نمرات آزمون سنجش استعدادها و ۱۵ درصد آزمون وضعیت دانش آموزان تشکیل می دهند. وی ادامه داد: پروژه مهر ۹۵ وسیع ترین و مشکل ترین طرحی است که فرهنگیان استان در طول سال تحصیلی در راستای اجرای آن تلاش می کنند و کمیته های پنج گانه پروژه مهر در استان همدان فعال هستند تا در آغاز سال تحصیلی ۹۵ ، شاهد بازگشایی به هنگام مدارس و شور و نشاط دانش آموزان باشیم. ابن مسئول افزود: محدودیت های مالی اجازه نمی دهد گام های بلند رفاهی برای فرهنگیان برداریم اما با اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان در سال گذشته به طور متوسط سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به حقوق فرهنگیان استان افزوده شد. فولادوند با بیان اینکه سال تحصیلی ۹۵ با ۱۲ هزار کلاس درس در قالب ۲ هزار و ۸۰۰ آموزشگاه آغاز به کارخواهد کرد ادامه داد: امسال ۲۷ هزار نوآموز داریم و در مدارس روستایی نرم کلاس ها عادی است اما در برخی شهرهای بزرگ استان مثل ملایر و نهاوند و همدان با احداث مسکن های مهر و به دلیل عدم پیش بینی فضای آموزشی و به دلیل تخریبی بودن بعضی از مدارس برخی مدارس دوشیفته شدند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: بیشترین مشکل را در مقطع ابتدایی خواهیم داشت و اگر اولیای دانش آموزان همکاری کنند تنها امسال با تنگناهای فضاهای آموزشی در استان مواجه هستیم و از سال آینده این تنگناها مرتفع می شود. فولادوند افزود: آموزش و پرورش نگران حضور دانش آموزان در مدارس تخریبی است و اگر اولیای دانش آموزان همکاری کنند در مدت ۱۴ ماه دوباره این مدارس به چرخه آموزش باز می گردند. وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید در عین حال که نقدینگی و اعتبارات کم بود اما در بحث تخریب و بازسازی مدارس بیشترین اعتبارات تخصیص داده شد و اگر اولیای دانش آموزان با آموزش و پرورش همکاری کنند می توان فضاهای تخریبی را به سمت فضاهای استاندار سوق داد. وی گفت: سال ۹۴ اولین سالی بود که یک پایه از مقطع متوسطه حذف و یک پایه به مقطع ابتدایی اضافه شد و این باعث شد در در مقطع ابتدایی کمبود نیرو داشته باشیم که استان همدان با ابتکار عمل خود طرح تخصصی شدن درس های پایه های پنجم و ششم مقطع ابتدایی را اجرایی و نیروهای مازاد در مقطع متوسطه را به سمت تدریس دروس تخصصی در مقطع ابتدایی هدایت کرد. فولادوند افزود: امسال اولین سالی که بر اساس پیش بینی های طرح تحول پایه ها به صورت ۶-۳-۳ بر سرجای خود قرار می گیرند. فولادوند وجود آماری مبنی بر زیاد بودن گرایش به اعتیاد در بین فرهنگیان استان همدان را تکذیب کرد و گفت: آموزش و پرورش در بحث مبارزه با اعتیاد همواره پیشرو بوده است. وی گفت: آموزش و پرورش در بحث آگاه سازی اولیای دانش آموزان مناطق حاشیه شهر اقدامات موثری داشته و کلاس های آموزش خانواده را در راستای معرفی اثرات سوء مصرف مواد مخدر برگزار کرده است. مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: دریافت هر گونه وجه به غیر از هزینه بیمه و کتاب در مدارس دولتی ممنوع است و با مدیران متخلف در این زمینه برخورد می شود. فولادوند همچنین از تدوین سامانه سجاد برای ساماندهی نحوه ثبت نام در مدارس شاهد خبر داد و گفت: برخی درخواست های غیرقانونی که نقض کننده دستورالعمل ها است فشارهایی را بر آموزش و پرورش وارد می کند اما آموزش و پرورش با وجود این فشارها تنها بر اساس قوانین و دستورالعمل ها عمل می کند.

۱۰ تیر ۹۵ – شرط فارغ التحصیلی پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
خبرگزاری میزان: رئیس مرکز توسعه نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: قرار شده اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای شرط فارغ التحصیلی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی باشد. به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، محمد حسین سلیمی جهرمی گفت: ۵ هزار پذیرفته شده آزمون استخدامی باید دوره یکساله خود را بگذرانند و سپس گواهی صلاحیت حرفه ای برای آنها صادر شود. وی ادامه داد: اگر نتوانند در زمان مقرر گواهی صلاحیت حرفه ای را دریافت کنند یکسال به آنها فرصت داده می شود تا بتوانند این گواهی را دریافت کنند. رئیس مرکز توسعه نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: افرادی که یکسال به آنها فرصت داده می شود در پایان این زمان، آزمون از آنها گرفته می شود و در صورتی که نتواند در آزمون صلاحیت حرفه ای موفقیت لازم را کسب کنند حذف خواهند شد. وی یادآورشد: طرحی را دانشگاه فرهنگیان به تصویب رسانده که اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای جزیی از شرایط فارغ و تحصیلان است . سلیمی جهرمی گفت: همه کسانی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل می شوند قرار است به نحوی ارزیابی شوند و گواهی صلاحیت حرفه ای به عنوان شرط فارغ التحصیلی برای آنها صادر می شود . وی اظهارکرد: به طور قطع نیمی از هزینه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی توسط یکی از بانک ها به عنوان وام به آنها پرداخت می شود.




۸ تیر ۹۵ – مشکلات پذیرفته شدگان استخدامی آموزش و پرورش پابرجاست
خبرگزاری مهر: پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای حل شدن مشکلات خود از رئیس‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی درخواست کمک کردند. به گزارش خبرنگار مهر، بیش از هزار نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش سال ۹۴ با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی درخواست رسیدگی به مشکلاتی که پس از پذیرفته شدن در آزمون استخدامی با آن روبرو هستند را، خواستار شده اند.
در متن این نامه آمده است: رئیس‌جمهور محترم جناب حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی سلام علیکم ما امضاکنندگان این نامه که جمع کثیری از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۹۴ (موسوم به ماده ۲۸) هستیم، بدین‌وسیله به استحضار می‌رسانیم دوره یکساله بدو خدمت حدود ۵ هزار معلم استخدامی ماده ۲۸ به نحوی اجرا شده که اشکالات عدیده و مشکلات بسیاری به همراه داشته است: ـ اخذ شهریه‌های ناعادلانه از معلمان به جای پرداخت حقوق به آنان ـ برگزاری تمام وقت دوره که در اکثر موارد منجر به از دست رفتن شغل موقت پذیرفته‌شدگان و فلج شدن اقتصاد زندگی آنان شده است (مضافاً اینکه بسیاری از پذیرفته‌شدگان متأهل‌اند) ـ برگزاری دوره در شهرهای غیربومی و تحمیل بُعد مسافت، هزینه‌ها و مخاطرات سفر به پذیرفته‌شدگان (لازم به ذکر است که خوابگاه و امکانات اولیه نیز در اختیار پذیرفته‌شدگان قرار نگرفته است) ـ محرومیت از بیمه و عدم احتساب این دوره به عنوان سابقه خدمتی پذیرفته‌شدگان ـ محتوای ضعیف دوره دانشگاه فرهنگیان چندی است با الزامی دانستن پرداخت دست‌کم ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به عنوان شهریه دوره‌ها بر رنج‌های این نخبگان فرهیخته افزوده است. شایان ذکر است پذیرفته‌شدگان این دوره عمدتاً دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند و از هر ۱۰۰ نفر شرکت‌کننده در آزمون، یک نفر در این دوره پذیرفته شده است.
آقای رئیس‌جمهور از جنابعالی که قافله‌سالار دولت تدبیر و امید هستید تقاضا داریم به خواسته‌های به حق این ۵۰۰۰ معلم نخبه، جامه عمل بپوشانید. اهم این خواسته‌ها به شرح ذیل است: ۱ـ لغو دریافت هر گونه شهریه و هزینه از پذیرفته‌شدگان این دوره ۲ـ بازگرداندن شهریه‌هایی که با اجبار و تهدید از پذیرفته‌شدگان این دوره اخذ شده است. ۳ـ لغو برگزاری ترم دوم این دوره به صورت تمام وقت و تبدیل آن به دوره ضمن خدمت ۴ـ احتساب مدت زمان خدمت و بیمه‌ پذیرفته‌شدگان ماده ۲۸ از آغاز دوره (حدود اول اسفند ۹۴) پیشاپیش از حسن توجه و حسن اقدام شما سپاسگزاریم.&l

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۵ + شروع استخدام سومین آزمون استخدامی مشترک


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog