فرصت طلبانِ سیاسی

فرصت طلبانِ سیاسی
حبیب مقیمی / صحبت نو: فرصت طلبی سیاسی. این هم برای خودش واژه ای است. حالا هستند کسانی که منتظرند تا اتفاق جدیدی کشور را بلرزاند و آنها از پس پشت آن رخ داد توهم قدرت دوباره در سر بپرورانند. نمونه اش همین جریان های فیش های نجومی. گروهی چنان از حق مردم و حرف می زنند و به آنها توصیه می کنند که نگذارید حقتان پایمال شود که انگار پیش از این هیچ خبری از این دست در کشور نبوده و عدالت اقتصادی قصه دیروز و امروز است.
البته در پس این شعارها دست یافتن به قدرت نهفته است که موضوع بحث ما همین جاست. نمی دانم حافظه تاریخی ما را چه شده و کمی آنسوتر را به یاد نداریم که قرار بود مرد هزاره سوم  با شعار عدالت مردم را به سفرهای تفریحی بفرستد و طلای سیاه بیاورد سر سفره ها. حالا این مردم وامانده اند و حیران و شاید گاهی خجالت زده خانواده که در روزمرگی شان مانده اند. سرگردانند و حیران که به کجای این شب تیره قبای ژنده خود را  بیاویزند.
روزهای پیش دکتر احمدی نژاد در جمع مردم ملارد گفت که حق شما دارد پایمال می شود. به  گمان من بی درنگ باید درباره مبحث حق در کشور ما یک اجماع صورت بگیرد. گویا تعاریف از حق نزد اشخاص گوناگون و طیف های سیاسی و در زمان های گو ناگون متفاوت است. سیاستمداران ما در تمام طیف های سیاسی خارج از قدرت  هرگز به احقاق حقوق مردم فکر نمی کنند. برای مثال در میان این همه موسسات غیر دولتی، هیچ نهادی وابسته به طیف های سیاسی حتی آنها که داعیه آزاد اندیشی دارند نمی کوشد به مسائل مربوط به حقوق مردم بپردازد.
از سیاستمداران باید پرسید  مگر عدالت و برابری یا سیاست فقط از کوی و برزن قدرت می‌گذرد که سیاستمداران  همواره در پی آن‌اند تا براندازند کسان و برکشند خویشان را. در این وانفسا، اصولگرایی، اصلاح‌طلبی و اعتدال، واژه‌هایی بی ‌معنایند در کوچه‌های فقر این سامان. جنگیدن برای قدرت به‌ نام مردم و عدالت، کاری است بی‌ثمر و پُرخسران.
بی شک شخصی مانند احمدی نژاد با تجربه هشت ساله رییس جمهوری این سرزمین حالا قربه الی‌الله هم می تواند به داد این مردم برسد. ولی این شعارهاست که در کشور ما  مثل خوره روح آدم را می خورد نه زخم ها. شعارهایی که پوسته های رنگارنگی بیش نیست و از پشت لایه نازک آن می توانی به راحتی فقر و سرگردانی مردم را ببینی.نمی دانم چه حالی به سیاستمداران جویای قدرت با سواستفاده از فقر و عدالت خواهی مردم  دست می دهد وقتی اشک آرام کارگری را ببینی که با شنیدن خبر فیش های نجومی بر گونه اش ریخت. کارگری که برای مداوای دختر بیمارش لنگ یک جرعه عدالت بود. حالا هی بنشینیم و چشم بچرخانیم که کی، کجا علیه حزب و گروهمان قدعلم کرده تا ریشه اش را بخشکانیم.
نوشته فرصت طلبانِ سیاسی اولین بار در سایت خبری شهرستان خنج پدیدار شد.

فرصت طلبانِ سیاسی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog