واقعیت مجازی چیست و چه کاربردی دارد

واقعیت مجازی چیست و چه کاربردی دارد
واقعیت مجازی چیست و چه کاربردی دارد – به مجموعه ی تلاش هایی که در فضای مجازی به منظور برداشتن مرزهای بین  رخدادهای واقعی و مجازی صورت می گیرد، واقعیت مجازی گفته می شود.
هدف از این تلاش ها، ساختن محیط های فیزیکی در دنیای مجازی می باشد که سعی می شود انسان با لمس آن تصور کند در دنیای واقعی به سر می برد. واقعیت مجازی سبکی از طراحی می باشد که آفرینش آن به دست انسان صورت می گیرد، مصنوعی بوده و حواس شش گانه در آن بکار گرفته می شود.
طراحی های واقعیت مجازی از طریق سیستم های کامپیوتری و دیجیتالی و یا نمایش گرهایی که بصورت برجسته اجسام را به نمایش می گذارند صورت می گیرد.
مثالی از برجسته سازی عینک هایی است که در سینماهای سه بعدی رایج هستند. برای فعال شدن اصوات و همچنین برانگیختگی حواس ۶گانه انسان عینک های نامبرده به عدست هایی متصل هستند که به نام هدست های واقعیت مجازی نامگذاری شده اند. امروزه هدست هایی طراحی شده اند که  تکنولوژی های پزشکی نیز در آنها به کار برده شده است، مانند هدست هایی که مجهز به سیستم پیشرفته لمسی هستند.
این هدست ها در زمینه های فناوری پزشکی، نظامی و بازی ها کاربرد فراوانی دارند. ابزارهایی مانند موس، دستکش و یا کیبوردهایی که مجهز به سیستم لمسی هستند می توان در محیط های فیزیکی طراحی شده به گشت و گذار و پرداختن به سرگرمی های مختلف پرداخت.
واقعیت مجازی چیست
 

 
کاربرد واقعیت های مجازی
 
۱- پرداختن به آموزش و تمرین های مختلف: واقعیت های مجازی در زمینه آموزش و تمرین بسیار مستعد پیشرفت و توسعه  می باشد. هرچند استفاده از واقعیت مجازی به منظور آموزش چندان در جامعه جای خود را باز نکرده و نیاز به تلاش ها و بسترسازی های مناسب در زمینه های فرهنگی و آموزشی دارد با این حال ابتکار بسیار جذابی در زمینه آموزش و تمرین به شمار می رود. برای مثال کسانی که در زمینه های نظامی و مبارزه ای علاقه مند به تمرین هستند با استفاده از ابزار واقعیت مجازی می توانند توانایی ها و مهارتهای خود را در این زمینه افزایش دهند.
۲- کاربرد در زمینه ی باستان شناسی: برای مثال اولین بار در سال ۱۹۹۴ باستان شناسان برای نمایش یکی از آثار های باستانی انگلستان از این تکنولوژی استفاده کردند. در واقع پژوهشگران می توانستند با استفاده از این ابزار و به صورت سه بعدی در فضای این آثار باستانی به گردش و مشاهده علمی بپردازند.
۳- معماری و شهرسازی: تکنولوژی واقعیت مجازی در زمینه ی سازه ها و مدل های معماری بسیار کارآمد و راهگشا می باشد. امروزه بسیاری از کمپانی های پیشرفته در حوزه معماری و ساختمان سازی مهندسین خود را به این ابزار مجهز کرده اند تا این امکان برایشان فراهم باشد که بتوانند خلاقیت ها و ایده های خود را با استفاده از مدلهای سه بعدی با کیفیت بهتر و جذابیت بیشاری ارائه دهند.

مطالب بیشتر آموزش بافت پیراهن مجلسی دخترانه آموزش بافت ژاکت بچه گانه آموزش بافتن پیراهن دخترانه بهترین نرم افزارهای کامپیوتر برای سال ۲۰۱۵
نوشته واقعیت مجازی چیست و چه کاربردی دارد اولین بار در نیو حرف سایت جامع آموزشی پدیدار شد.

واقعیت مجازی چیست و چه کاربردی دارد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog