ویژگی های یک فروشگاه خوب و معتبر – ۲

با سلام خدمت همه همراهان همیشگی
در نوشته گذشته در مورد ویژگی های یک فروشگاه خوب و معتبر صحبتی داشتیم و نکاتی که به آن ها پرداختیم شاید دست کم گرفته میشدند ولی خوب توجه به آنها نه تنها خالی از لطف نبوده بلکه باید مد نظر قرار داد تا هیچ وقت مشتری وارد شده به فروشگاه، دست خالی از فروشگاه خارج نشود. امروزه مدیران یک فروشگاه معتبر همان کسانی هستند که دیروز تمام آموزش های ایمیل مارکتینگ ، بازاریابی اینترنتی ، آموزش های مدریت و بازرگانی، تکنیک های افزایش فروش را پشت سر گذاشته اند.
اعتماد سازی
ببینید اولین بخشی که مشتریان، همیشه با خود یکی به دو میکنند این است: آخه من چرا باید به این فروشگاه اعتماد کنم؟
میدانید اعتماد سازی بسیار مهم است در واقع اصل یک کار همیشه اعتماد سازی است. شرکتی بزرگ همانند اپل را در نظر بگیرید گرچه ما در حد مقایسه استراتژی های خود با این شرکت ها نیستیم ولی خب این ها نمونه بزرگتری از تجارت های کوچک کشور ماست. میدانید چرا محصولات جدید این شرکت با فقط ۱۷ درصد تغییر، باز هم فروش های آچنانی دارند؟ زیرا این شرکت برندی قابل اعتماد و با کیفیت را در اذهان عمومی برای خود دست و پا کرده است. این در حالی است که مثلا شرمت مایکروسافت شاید انقلابی ترین محصول ۵ سال اخیر را اختراع کرده و نام آن را هالولنز گذاشته است. گرچه این محصول در مقایسه با آیفون بسیار نو آورانه تر و خلاقانه تر است اما شاید نتواند تاثیری که آیفون داشت را حتی لمس کند و این استراتژی های یک شرکت است که میتواند کمر شرکت را خم کند یا اینکه آن را زنده نگه دارد.
بگذارید مثالی داخلی بزنیم. اگر به مصاحبه مدریران نت برگ در وبسایت آی تی سلام سری بزنید. آقای صادقیان میگوید که در همان روزهای ابتدائی یکی از خدماتی که ارائه میدادیم قیمتی معادل ۲ هزار تومن داشت اما یکی از کاربران ما تماس گرفت و پرسید چرا به نت برگ اعتماد کرده و این پول را بپردازد. ایشان هم در جواب گفته شما استفاده کن و اگر راضی بودید در دفعات بعدی هزینه را پرداخت کن.

نگاه کنید اینجا اگر یک پشتیبانی کامل دم دست نبود و کسی جوابگوی این کاربر عزیز نمیبود یک مشتری از دست نمی رفت بلکه یک نکته در اعتماد سازی از قلم می افتاد.

بخش پشتیبانی ضعیف
مهم این است که شما اگر بتوانید اعتماد بسازید یک کاربر را نیز تبدیل به مبلغ خود کرده اید. هنگامی که خدمات بخصوصی داشته باشید تا بتوانید تحسین کاربران و مشترایان را بر انگیزید توانایی این کار را دارید که مشتری بسازید. پس نکته مهم در هرر فروشگاهی اینست که یک بخش پشتیبانی خوبی داشته باشد. مردم وقتی خرید میکنند که پشتیبانی شوند. مردم پول پرداخت میکنند و توقع دارند که برایشان کار انجام شود. پس درنگ نکنید و بهترین افراد خود را در بخش پشتیبانی قرار دهید.


نبود امکان مقایسه محصولات در فروشگاه
مشتری شما همیشه یک خرید ندارد. یا اینکه دوست دارد بهترین خرید خود را انجام دهد. چه شما یک فروشگاه لوازم خانگی دارید و انواع کولر، یخچال یا ماشین لباس شویی را عرضه میکنید باید و باید این امکان را برای مشتری مهیا کنید تا بهترین محصول را خریداری کند.
فروشگاه محصولات مجازی دارید؟ بنابراین باید به اصل اول این مبحث برگردید. جایی که گفتیم برای هر یک محصولات خود سعی کنید ویژگی های مخصوص و منحصری که دارد را در دایره جزئیات ذکر کنید، اینجاست که مشتری شما میتواند بین محصولات مجازی مقایسه های خود را انجام دهد. برای نمونه اگر فروشگاه نرم افزار دارید و به عنوان مثال نرم افزارهای آفیس را عرضه میکنید باید در جزئیات جدیدی که به نسخه ۲۰۱۶ آفیس افزوده شده حتما تلاش خود را انجام دهید تا کاربر بتواند مقایسه ای بین آفیس ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ داشته و بداند که تغییرات آفیس ۲۰۱۶ در چه زمینه هایی میباشد.

دقت داشته باشید این نکته گرچه شاید زیاد حائز اهمیت بر شمرده نمیشود اما هنگامی که شما به مشتری یا کاربر این امکان را میدهید که بتواند ویژگی های چند محصول را در کنار هم قرار داده و بهترین را برگزید بدانید که این مشتری همیشه به سراغ فروشگاه شما خواهد آمد زیرا میداند که اگر کالا یا محصولی را بخواهد میتواند آن را بین محصوولات مشابه برگزیند. پس بخش مقایسه را در فروشگاه خود راه اندازی کنید. مهم نیست چه فروشگاهی دارید! خلاقیت به خرج دهید و حتی مقایسه را در یک فروشگاه پوشاک هم می توانید راه اندازی کنید.
در پایان از شما میخواهیم پیگیر بخش های بعدی ویژگی های یک فروشگاه معتبر از فریش تم باشید.
همچنین برای آموزش وردپرس نیز این مطالب را توصیه میکنیم.
   ویژگی های یک فروشگاه خوب و معتبر – ۱
   افزونه کاملی برای آمار فروش محصولات ووکامرس
منبع: فریش تم – ارائه دهنده: آموزش ایمیل مارکتینگ – آموزش بازاریابی اینترنتی – آموزش اصول ارتباط با مشتری

ویژگی های یک فروشگاه خوب و معتبر – ۲


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog