رئیس تبلیغات اسلامی لامرد: ظرفیت مردمی پشتوانه اعتلای دینی/خیرین بازوی این اداره هستند

لامــــرود - حجت الاسلام و المسلمین روح الله بلوری با توجه به عملکرد یکساله در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لامرد در سخنانی اظهار داشت: با شعار اینکه باید از ظرفیت و پتانسیل مردمی در جهت رشد و اعتلای فرهنگ دینی استفاده شود، در طول یکسال گذشته تمام تلاش و کوشش خود را در این زمینه به کار بسته ایم چرا که معتقدیم حکومت دینی است، اما دین حکومتی نیست. 
 
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان لامرد اضافه کرد: هرآنچه را که موفق به انجام آن شده ایم با کمک و همراهی مردم عزیز و مساعدت های بی شائبه ادارات و نهادهای فرهنگی شهرستانی بوده است.
 
وی همچنین خاطر نشان کرد: حمایت های بی دریغ حاج آقا شهیدی امام جمعه محترم، فرماندار پرتلاش، معاونت فرمانداری و همچنین همراهی دستگاه ها و ادارات فرهنگی سبب شده تا در انجام رسالت فرهنگی قدم هایی هرچند کوتاه، برداریم.
 
وی همچنین به همکاري و تعامل ساير ادارات و نهادها با اين اداره اشاره کرد و گفت: خوشبختانه روحيه همدلي و تفاهم در شهرستان لامرد درسطح بسيار خوبي است و تعامل بسيار خوبي هم بين اداره تبليغات اسلامي شهرستان و ساير ادارات و نهادهاي انقلابي حاکم است.
 
بنده با مسؤولين اکثر ادارات و نهادها ارتباط صميمي و نزديکي داشته و دارم و موفقيت خودم را نيز در اجراي کارهاي فرهنگي و مذهبي دراين تعامل و ارتباط مي دانم.
 
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان لامرد به کمبود اعتبارات فرهنگی اشاره کرد و گفت: در بحث مالی علیرغم تمام کمبودهایی که وجود دارد، اما همت و طبع بلند خیرین این منطقه یاریگر ما در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی بوده و شاید بتوان این نکته را به طور یقین عنوان کرد که « خیرین بازوی اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان لامرد هستند».
 
بلوری در بخش دیگری از سخنان خود با بيان اين‌که کار فرهنگي و قرآني در مساجد و مراکز فرهنگي در گرو استفاده از تکنولوژي مناسب است، گفت: با ايجاد جذابيت و  نقش دهي به مساجد، کانون ها و موسسات قرآني براي پاسخگويي به نيازهاي ديني و مذهبي جوانان مي توان در جذب و ترغيب حداکثري جوانان به اين مراکز ديني گام موثري برداشته و اين امر در سايه تجهيز مساجد و موسسات به امکانات و ابزار هاي نوين در حوزه فرهنگي و تبليغي ميسر خواهد شد.
 
وی به تشریح عملکرد فعالیت های صورت گرفته در یکسال گذشته نیز گذری زد و ابراز داشت: اداره تبليغات اسلامي در دو بخش فرهنگي و قرآني فعاليت مي کند که در بخش فرهنگي اهم فعاليتهاي انجام شده عبارتند از:
 اعزام مبلغ درمناسبت هاي مختلف و تیم تبلیغی امیر بیان در دهه اول محرم 94، اعزام 105 مبلغ در ایام ماه مبارک رمضان، برگزاري طرح گفتمان هاي ديني، اجراي طرح هسته هاي فرهنگي جوان باهدف غني سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، اجراي مراسم اعتکاف و ديگر مراسمات مذهبي در ایام مختلف سال، استقرار روحاني بصورت طرح خوداستقرار در 4 نقطه شهرستان و روستاهاي توابع، ساماندهی عزاداری در روز تاسوعا و ایام فاطمیه، برگزاري مراسمات ملي و مذهبي به مناسبتهاي مختلف درسطح شهرستان با همکاری ادارات و نهادهای مختلف از جمله؛ شهرداری و شورای اسلامی شهر لامرد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه و بسیج، آموزش و پرورش، اوقاف، هلال احمر و ... ، سامان دهي تشکل هاي ديني و هيئات مذهبي و مداحان اهل بيت (ع).
 
وی همچنین اضافه کرد: دربخش قرآني نيز فعاليت هايي انجام شده که از آن جمله مي توان به  برگزاري محافل انس با قرآن در ايام سال از جمله ماه مبارک رمضان و راه اندازي چندین خانه قرآنی روستایی و شهری، اهداي بیش از 800 جلد قرآن کريم به جلسات مردمي و کانون ها و مراکز قرآني اشاره کرد.
 
بلوری ضمن تشکر از همراهی و همدلی مسئولین هیئات مذهبی و حسینیه ها، اظهار کرد: درحال حاضر شهرستان لامرد داراي بیش از ۷۰ هيئت مذهبي فعال هستند که تمام اين هيئات داراي شناسنامه و کد مي باشند و در مناسبتهاي مختلف برنامه هاي فرهنگي را اجرا مي کنند . درکنار اين هيئات مذهبي شناسايي مداحان اهل بيت (ع) و شاعران مذهبي را داشته ايم که در مراسمات مختلف مذهبي از اين عزيزان بهره کافي و وافي را مي بريم.
 
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان لامرد حضور در فعالیت های ستادی را محور دیگری از سخنان خود قرار داد و گفت: با همراهی های صورت گرفته، در ستادهای دهه فجر، تشییع و تدفین شهدای گمنام و حادثه منا، سنت حسنه اعتکاف، راهپیمایی های ملی، سعی شد تا برنامه های محوله به نحو احسن انجام پذیرد.
 
وی در بخش پایانی گفتگوی خود از ائمه محترم جمعه، مسئولین ادارات و نهادها، جامعه روحانیت، حوزه علمیه رضویه، شورای هیئات مذهبی، اصحاب رسانه، طلاب و مبلغین شهرستان و تمامی کسانی که با این اداره به هر نحو همکاری داشته اند، تشکر و قدردانی نمود.
نوشته رئیس تبلیغات اسلامی لامرد: ظرفیت مردمی پشتوانه اعتلای دینی/خیرین بازوی این اداره هستند اولین بار در سایت خبری شهرستان خنج پدیدار شد.

رئیس تبلیغات اسلامی لامرد: ظرفیت مردمی پشتوانه اعتلای دینی/خیرین بازوی این اداره هستند


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog