راه های طبیعی درمان آفتاب سوختگی

روغن های گیاهی

نه تنها برای بوی خوش و درمان استرس و اضطراب ، بلکه روغن های گیاهی در مبارزه با آفتاب سوختگی هم بی نظیر هستند. در اینجا به دو مورد از بهترین نوع این روغن ها ، یعنی نعناع تند و اسطوخودوس اشاره می کنیم.
روغن نعناع تند یکی از بهترین داروهای مسکن طبیعی بشمار می رود. این روغن با اثرات خنک کننده و تسکین بخش خود موجب ایجاد ارامش در نواحی آفتاب سوخته می شود. علاوه بر این ، روغن نعناع در درمان سردرد موثر بوده و به کاهش سردرد ایجاد شده بعد از آفتاب شدید کمک می کند.
روغن اسطوخودوس دومین روغن موثر در رفع آفتاب سوختگی است. این روغن سوزش و قرمزی ناشی از سوختگی را کم می کند و به دلیل خواص ضد میکروب به بدن اجازه ی درمان و ریکاوری سریعتر را می دهد.
می توانید به کمک روغن نعناع تند ، روغن اسطوخودوس ، عصاره ی آلوئه ورا و روغن نارگیل ، یک داروی بی نقص برای آفتاب سوختگی در منزل تهیه کنید.
نگاهی به اطراف آشپزخانه ی خود بیاندازید

بسیاری از مواد غذایی موجود در خانه می توانند ، در صورت استفاده ی موضعی ، با اثرات آفتاب سوختگی مبارزه کنند.
بلغور جو دوسر توانایی از بین بردن خارش و خشکی پوست و همینطور التهاب ناشی از سوختگی را دارد. کافی است جو را در آسیاب و یا غذا ساز ریخته و آنها را کاملا آسیاب کنید ، تا زمانی که نرم شود . یک فنجان از این جو را به آب گرم وان حمام خود اضافه نمایید.
شیر نیز در از بین بردن سوزش و گرمایی که حین آفتاب سوختگی تجربه می کنید موثر است . برای استفاده از شیر دو گزینه دارید . مورد اول اینکه می توانید پارچه ای را در شیر سرد فرو برده و مستقیما روی پوست آفتاب سوخته قرار دهید و یا یک فنجان شیر را به آب سرد وان حمام خود اضافه نمایید.
نشاسته ذرت درد و سوزش ناشی از ساییده شدن پوست ملتهب به ملافه هنگام خواب را کاهش دهد. البته استفاده از این مورد به معنی شستن ملافه ها در روز بعد خواهد بود. کاری که باید انجام دهید این است که نشاسته ذرت را روی ملافه بپاشید. این کار اصطحکاک بین پوست و ملافه را ، با ایجاد مرزی میان آنها ، کاهش می دهد. در این صورت می توانید با وجود آفتاب سوختگی خواب راحتی داشته باشید.
پروبیوتیک ها موجود در ماست به مرطوب نگه داشتن پوست و از بین بردن سوزش آن کمک می کند. برای رسیدن به این مقصود ماستی پرچرب و ساده را انتخاب کنید. این زمان در واقع موقع مناسبی برای اهمیت دادن به طعم ماست نیست. ماست را به آرامی روی پوست آسیب دیده قرار دهید . استفاده از یک تکه پارچه نیز مفید خواهد بود. اجازه دهید ماست حدود ۱۰ دقیقه روی پوست بماند و بعد آن را شست و شو دهید.
چای سیاه فقط برای نوشیدن نیست ، این نوع از چای برای از بین بردن قرمزی ناشی از آفتاب سوختگی و همچنین سرعت بخشیدن به روند درمان آن بسیار مناسب است. کیسه های کوچکی از چای سیاه را در یک پارچ آب فرو ببرید. این کار را ادامه دهید تا زمانی که اب داخل پارچ کاملا سیاه شود. سپس یک تکه پارچه را که در این مایع قرار داده اید ، برای استفاده از چای روی ناحیه ی آفتاب سوخته ، انتخاب نمایید و پوست را نشویید. تانیک اسید موجود در چای ، که دلیل رنگ سیاه آن نیز است ، گرما و سوزش را از بین برده و احساس آرامش به شما می بخشد.
ویتامین ها و مواد معدنی موجود در برخی مواد غذایی خاص از آفتاب سوختگی جلوگیری می نمایند . این مواد به شما کمک می کند تا دچار آفتاب سوختگی شدیدتر ، در حین درمان مورد قبلی از آفتاب سوختگی ، نشوید.
ویتامین C و E ( آجیل ، دانه ها ، پرتغال )
بتاکاروتن ( هویج ، کدو حلوایی ، سیب زمینی )
لیکوپن ( گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای قرمز )
فلاونوئید ( انواع توت ها )
امگا ۳

راه های طبیعی درمان آفتاب سوختگی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog