خواص شاهی

کاهش خطر ابتلا به سرطان روده

به عنوان یک سبزی با برگ سبز ، شاهی در لیست مواد غذایی که با سرطان مبارزه می کنند ، قرار دارد، زیرا این ماده سرشار از ویتامین ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان و آنزیم ها است ، در حالی که میزان کمی از کالری ، چربی ، سدیم و دیگر سموم را دارد.
حاوی امگا۳ است

اکثر ما می دانیم مواد غذایی حاوی امگا ۳ شامل ماهی هایی نظیر سالمون می شوند ، اما آیا می دانستید مصرف سبزیجات با برگ سبز نیز خواص بی شمار امگا ۳ را به بدن می رساند ؟ بله همینطور است .
شاهی از ویتامین ها و مواد معدنی زیاد و مفیدی نظیر ویتامین C ، فولات و آنتی اکسیدان برخوردار است ، همچنین میزان زیادی از امگا۳ ، اکثرا به فرم آلفا لینولنیک اسید ، را به بدن می رساند.
خواص ضد التهاب دارد

سبزیجات چلیپایی ، سبزیجاتی با خواص ضد التهاب هستند و با تاثیرات ضد ویروس و میکروب خود به کاهش التهاب کمک می کنند. طبق تحقیقات منتشر شده در مجله های سلامتی ، عصاره ی شاهی ورم و آسیب های موجود در بافت بدن را از بین می برد.
شاهی گیاهی سرشار از مواد مغذی است ، و به دلیل موادی مثل بتاکاروتن ، ویتامین A ، اسکوربیک اسید ، ویتامین C ، فولیک اسید ، ید ، فسفر و انواع آمینو اسیدها ، در مقایسه با دیگر سبزیجات ، می تواند ورم راه های تنفسی در شش ها را کاهش دهد و سرفه ، برونشیت و آنفولانزا را درمان می کند. این گیاه همچنین زمانی به عنوان درمان بیماری اسکوروی شناخته می شد .
فشار خون را کاهش می دهد

کلسیم ، منیزیم و پتاسیم مواد معدنی هستند که موجب کاهش فشار خون ، از طریق تخلیه ی سدیم از بدن و گشاد کردن رگ ها ، می شود.
از آنجایی که شاهی یکی از مواد غذایی سرشار از کلسیم محسوب می شود ، به کاهش فشار خون کمک می کند. بر اساس آخرین مطالعات ، شاهی و دیگر مواد غذایی مشابه ، فواید زیادی برای سیستم عروقی بدن ، مثل کاهش فشار خون ، مهار تجمع پلاکت ها و بهبود اختلال عملکرد اندوتلیال ، دارد . پس مواد غذایی سرشار از کلسیم و دیگر مواد معدنی برای از بین بردن مشکلات فشار خون پیشنهاد می شوند.
سلامت پوست ، مو و ناخن را تامین می نماید

بدن ما نیاز شدید به مواد معدنی و ویتامین های گیاهی موجود در مواد غذایی نظیر شاهی دارد . با مصرف سبزیجات با برگ سبز ، که حاوی مقادیر زیادی از ویتامین های متنوع هستند ، مو ، ناخن و پوست سالمی خواهید داشت.
به استخوان و دندان ها استحکام می بخشد

همه ما با این تفکر بزرگ شدیم که کلسیم در لبنیات وجود دارد، اما سبزیجات با برگ سبز مقدار بیشتری از کلسیم را فراهم می آورند. شاهی حاوی میزان زیادی از کلسیم ، منیزیم و منگنز است که به استحکام استخوان ها و دندان ها کمک می کنند.

خواص شاهی


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog