n-back test ؛ بازی‌ای برای تست حافظه فعال شما (+ معرفی سایت Cognitive Fun حاوی انواع تست هوش)

در تعریف حافظه کاری (یا حافظه پویا یا حافظه فعال) یا Working Memory گفته‌اند:

حافظه فعال ،کارکرد شناختی می باشد که مسئول حفظ اطلاعات آنی،دستکاری واستفاده ازآن درتفکر است . روشی است که شما چیزهایی که با آنها رو به رو می شوید را به بخشهایی ازمغزتان که میتواند اقدام کند محول می کنید. به این ترتیب، حافظه فعال، برای متمرکز ماندن برروی یک کار،جلوگیری از حواس پرتی ،وبه روزنگهداشتن شما وآگاه کردن شما درموردآنچه که دراطراف شما میگذرد ضروری است.
برای مثال: یک کودک با استفاده از حافظه ی کاریش است که، می تواند مراحل دستور پخت غذای مورد علاقه ی خود را به یاد بیاورد.کودکانی که در مهارت های حافظه ی کاری مشکل دارند، اغلب در به یادآوری دستورالعمل معلمان ، به یادآوری قوانین به بازی، یا انجام وظایف دیگری که شامل فراخوانی اطلاعات مهم می باشد.
استفاده ازحافظه فعال به طورمداوم درزندگی روزمره به ما برای کارآمد وموثر بودن در دانشگاه ، حرفه واجتماع کمک می کند.

پیشنهاد می‌کنم اطلاعات بیشتر درباره حافظه فعال را در این مطلب دنبال کنید (به ویژه جدول جالب آن در انتهای مطلب را ببینید):
http://yourl.ir/working-memory
 
برای تست حافظه کاری، روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها n-back است. در روش n-back هر بار یک شرایطی (مثلاً یک عکس یا یک خانه‌ی روش از یک جدول یا یک صدای خاص) به شما نمایش داده می‌شود و از شما خواسته می‌شود که اگر این شرایط برابر با شرایط مربوط به دو مرحله قبل بود روی یک دکمه کلیک کنید در این حالت اسم این تست می‌شود 2‎-back) و یا در مراحل بالاتر، اگر شرایط با شرایط سه مرحله قبل یا چهار مرحله قبل... برابر بود اعلام کنید. (که البته از ‎3-back به بعد واقعاً آزمون سخت می‌شود)

به هر حال، اگر می‌خواهید حافظه پویای خود را تست کنید و ببینید تمرکزتان روی سوژه‌های زندگی چقدر است، می‌توانید این بازی را انجام دهید:
http://yourl.ir/n-back
ابتدا در سایت ثبت‌نام کنید و سپس بازی کنید که رکورد شما ثبت شود و بتوانید رکوردتان را با دیگران مقایسه کنید...
بررسی کنید ببینید تا چند back می‌توانید پیش بروید؟ مثلاً اگر کسی بتواند از ‎3-back بالاتر برود (یعنی مثلاً درصدی بالای ۷۵ درصد بگیرد)، خیلی کسی است!!
اگر خیلی زرنگ بودید، همان تست را به صورت Dual انجام دهید: Jaeggi-Buschkuehl dual n-back task
سایت Cognitive Fun
در سایت cognitivefun..net گشتی بزنید، بازی‌های جالبی درباره تست هوش دارد.
مثلاً در این بازی شما زمان Reaction خود را تست می‌کنید! به محض دیدن گوی سبز روی آن کلیک کنید و ببینید چقدر سریع این کار را انجام می‌دهید؟
یا در این بازی باید رنگی که مشاهده می‌کنید (بدون توجه به نام رنگ) را با فشردن کلید حرف اول نام آن رنگ مشخص کنید. مثلاً اگر رنگ قرمز را دیدید سریعاً r را فشار دهید...)
با در این بازی سرعت شمارش خود را تنست کنید. به محض دیدن گوی‌ها تعداد آن‌ها را با فشردن کلید آن عدد بیان کنید...
تست‌های جالبی دارد! انتهای این آدرس، شماره را افزایش دهید و تست‌های مختلفش را (تا 25) ببینید:
http://cognitivefun.net/test/7
 
موفق باشید؛ حمید رضا نیرومند


n-back test ؛ بازی‌ای برای تست حافظه فعال شما (+ معرفی سایت Cognitive Fun حاوی انواع تست هوش)


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog