پیامدهای منفی تجمع وانت بارها/معضل سد معبر

لامــــــرود - سروان اکبر مجاب (رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لامرد): توقف وانت بارها در در حاشیه خیابانها برای خرید و فروش کالا موجب تجمع اشخاص و سایر وسایل نقلیه در محل و انحراف دید و کاهش توجه رانندگان از رانندگی می گردد ودرنهایت  وقوع تصادفات را به دنبال دارد که در جامعه شهرنشینی این پدیده باعث اخلال درنظم و کندی رفت و آمد و نارضایتی شهروندان میگردد و پیامدهای منفی زیادی به دنبال دارد که به خاطر رفاه حال عموم مردم و رعایت حقوق شهروندی و سهولت در تردد و جلوگیری ازتصادفات و برقراری امنیت عبورو مرور عابرین پیاده وکاهش هزینه ها در این راستا در سال اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل پلیس راهور باهماهنگی مراجع محترم قضایی علاوه بر اعمال قانون این گونه وسائل نقلیه را به پارکینگ منتقل می نماید .
پیامدها:
 خودروهایی که در سطح خیابان و یا در حاشیه راه ها مبادرت به فروش کالا می نمایند درواقع تجاوز به حقوق شهروندی محسوب می گردد.
کاهش سرعت و تغییر مسیر ناگهانی(هنگامی که راننده قیمت اجناس که پایین تراز قیمت بازار است می بیند). ومنجر به بروز تصادف می گردد
پارک های دوبل  و بعضا توقف در وسط خیابان که باعث ایجاد محدودیت دید و تاثیر در رویت رانندگان نسبت به عبورعابران و... می گردد. و دراین مکانها تصادفات باعابرین پیاده نیز رخ میدهد.
تراکم ترافیک که ضمن ایجاد اثر روانی بر ترافیک منطقه ،بروز رفتارهای نا متعارف از طرف  دیگر رانندگان نیز باعث می شود که می تواند حادثه آفرین باشد.
مستندات
ردیف
آئین نامه
عنوان
۱
ماده ۱۵۹آیین نامه راهور
هرگونه توقف کوتاه یا طولانی وسایل نقلیه در خط های عبور یا مسیر وسایل نقلیه و پیادگان و همچنین توقف وسایل نقلیه در حاشیه راه ها برای عرضه و خرید و فروش کالا که موجب تجمع اشخاص و یا وسایل نقلیه در محل یا انحراف دید و یا کاهش توجه رانندگان از رانندگی و احتمال وقوع تصادف گردد ممنوع است . رانندگان وسایل نقلیه در صورت توقف اضطراری که امکان انتقال وسیله به بیرون خط ویا مسیر عبوری وجود نداشته باشد، موظفند با نصب علایم از فاصله ۷۰ متری رانندگان وسایل نقلیه دیگر و پیادگان راه آگاه نمایند. 
۲
جدول جریمه های تخلفات راهنمایی رانندگی
کد تخلف
عنوان تخلف رانندگی
مبلغ جریمه
۲۰۸۸
توقف وسایل نقلیه در حاشیه راههابرای فروش کالا
۴۵۰۰۰۰ریال
۲۰۷۸
توقف وسایل نقلیه در سطح سواره روها و محل هایی که شانه کناری وجود دارد
۳۰۰۰۰۰ریال
۲۰۳۸
توقف و سد معبر
۵۰۰۰۰۰ ریال
۲۰۶۰
عدم توجه فرمان حرکت پلیس
۴۰۰۰۰۰ ریال
 
 
 
علت های این پدیده ناهنجار( فروش کالا در سطح خیابان ها و در حاشیه جاده ها )
قانون گریزی افراد
عدم اطلاع از قانون
آماده نبودن بستر مناسب شهر ها و عدم ساماندهی بعضی از مشاغل در فضای مناسب
پیشنهاد و راهکار
اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از طریق اصحاب رسانه و مطبوعات برای آشنایی بیشتر  رانندگان و شهروندان با قوانین و مقررات در سطح شهر
تهیه مکانی مناسب برای ایجاد بازارچه میوه و تره بار برای اینگونه مشاغل
ساماندهی  و ایجاد فضای مناسب در بیرون شهر توام با  ایجاد راه دسترسی ایمن
نوشته پیامدهای منفی تجمع وانت بارها/معضل سد معبر اولین بار در سایت خبری شهرستان خنج پدیدار شد.

پیامدهای منفی تجمع وانت بارها/معضل سد معبر


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog