کار هدایت تحصیلی از دولت گذشته آغاز شد


معاون وزیرآموزش وپرورش:

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: کار هدایت تحصیلی از دولت گذشته و در معاونت پرورشی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی زرافشان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: شش سال است که هدایت تحصیلی بر اساس استعداد، علاقه، نیاز و امکانات در مدارس انجام می شود و آزمون استعداد و رغبت نیز در این سال ها برگزار شده است. 
وی گفت: علت مشکلات به وجود آمده در تعیین رشته های دانش آموزان مقطع نهم این است که امسال هدایت تحصیلی از دوره متوسطه پس از 22 سال به دوره اول منتقل شده است. 
زرافشان افزود: امسال پس از دوره اول متوسطه و در سال دوم بر اساس سند تحول نظام تعلیم و تربیت باید نظام هدایت تحصیلی تدوین و اجرا می شد که دانش آموزان بر اساس علاقه و نمرات خود ادامه تحصیل دهند.
وی گفت: مدیران مدارس باید تأثیر معدل عملکرد سال هفتم تا نهم را به دانش آموزان و اولیاء آنان اعلام می کردند. 
زرافشان افزود: در دوره دولت گذشته 1660 هنرستان به عنوان ضمیمه دبیرستان ها راه اندازی شد که در ان فقط رشته های کامپیوتر، حسابداری و نقشه کشی تدریس می شد. 
وی گفت: اگر با 35 میلیارد تومان نمی توان هنرستان های کشور را تجهیز کرد چگونه در دولت گذشته این تعداد هنرستان راه اندازی شد؟
زرافشان افزود: نخستین جلسه توجیهی مدیران مدارس شهر تهران برای نظام هدایت تحصیلی در دی سال گذشته برگزار شد و اینکه گفته می شود بحث هدایت تحصیلی پس از امتحانات خرداد مطرح شده نادرست است. 
وی گفت: دانش آموزانی که درباره انتخاب رشته و هدایت تحصیلی مشکل دارند به اداره مشاوره آموزش و پرورش مناطق خود مراجعه کنند. 
ابراهیم سحرخیز معاون سابق وزارت آموزش و پرورش نیز در این برنامه با بیان اینکه نظام هدایت تحصیلی آنچه که در دولت گذشته با عنوان نظام جامع هدایت تحصیلی تدوین و تصویب شد نیست گفت: چرا در سه سال گذشته برای انتخاب رشته دانش آموزان زمینه ایجاد نشد که اکنون آنان بدون در نظر گرفتن نمرات و علائق برای نام نویسی در رشته هایی که گرایشی به آنها ندارند هدایت شوند.
وی افزود: بحث هدایت تحصیلی قرار بود از دوره ابتدایی آغاز شود و وزارت علوم و تحقیقات و فنآوری را نیز در بر بگیرد. 
سحرخیز گفت: در این مدت کاری در حد و اندازه های نظام جامع هدایت تحصیلی انجام نشده است. 
وی افزود: حدود چهار ماه از رونمایی نظام هدایت تحصیلی می گذرد و این نظام همان بند و بست های نظام آموزشی قدیم است و نظام جامع هدایت تحصیلی نیست. 
سحرخیز با بیان اینکه در دولت گذشته 12 هزار هنرآموز استخدام شدند گفت: اکنون در هنرستان ها استادکار وجود ندارد و با 35 میلیارد تومان نمی توان هنرستان ها را تجهیز کرد. 
وی افزود: در دولت گذشته در حاشیه دبیرستان های روستاها که بیشتر دانش آموزان آنها به دلیل مشکلات مجبور بودند در رشته های علوم انسانی تحصیل کنند هنرستان ایجاد شد. 
سحرخیز با بیان اینکه باید استعدادهای خاص را در دوره ابتدایی مدیریت می کردیم گفت: اکنون مدارس غیردولتی از هفت دولت آزاد هستند.

Let's block ads! (Why?)

کار هدایت تحصیلی از دولت گذشته آغاز شد


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog