انتقاد رئیس دانشگاه اراک از عدم واگذاری پروژه‌ استانی به دانشگاه


رئیس دانشگاه اراک از واگذاری طرح‌های پژوهشی دستگاه‌ها به دانشگاه‌های خارج از استان مرکزی انتقاد کرد.


 


به گزارش سایت پی ان یو نیوز سعید حمیدی رئیس دانشگاه اراک گفت: استان مرکزی یک استان صنعتی است و باید دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی استان به طور خاص در حوزه صنعت پیشگام باشند و در اقدامات و پیشبرد پروژه‌هایی که مطابق علم و دنیای روز است به کمک صنعت بشتابند.


وی در خصوص واگذار نشدن طرح‌های پژوهشی دستگاه‌ها به دانشگاه‌های داخل استان مرکزی، گفت: در راستای حل این مشکل از استاندار درخواست شده است که طی مکاتبه با تمام دستگاه‌ها، اولویت اجرای تمام طرح‌های تحقیقاتی با مراکز تحقیقاتی داخل استان باشد و این مهم از طریق آنها پیگیری شود.


رئیس دانشگاه اراک با بیان اینکه متاسفانه شهرداری اراک طرح تحقیقاتی در خصوص محیط زیست را به دانشگاه شهید بهشتی تهران داده است، ادامه داد: اگر طرح‌ها و پروژه‌ها با حمایت استان و کارگروه ابتدا به مراکز تحقیقاتی داخل استان داده شود، رشد و بالندگی دستگاه‌ها و دانشگاه‌های استان و مراکز تحقیقاتی را به دنبال خواهد داشت.


حمیدی گفت: در خصوص تعداد پروژه‌های واگذار شده در سطح استان به سایر استان‌های کشور آماری موجود نیست، اما برخی استان‌ها از طریق استانداری الزام شده‌اند که حتما در ابتدا به مراکز تحقیقاتی داخل استان مراجعه کنند و سپس در صورت نبود پتانسیل لازم به خارج از استان رجوع کنند که کارگروه آموزش و پژوهش استان مرکزی نیز در حال پیگیری این مهم است.


وی ضمن تاکید بر اینکه دستگاه‌های استان مرکزی باید نسبت به این مسئله عرق بومی‌گزینی داشته باشند، اضافه کرد: ممکن است در استان پروژه‌ای امکان ۱۰۰درصدی برای طراحی و پیاده شدن نداشته باشند، اما همان درصد کم را می‌توان به مراکز خود استان سپرد و آن مرکز از استان‌های دیگر کمک بگیرد یعنی آن پروژه در استان حفظ شود، اما مشارکت از سایر استان‌ها و دعوت به همکاری می‌تواند راهکار حل مشکل باشد.


رئیس دانشگاه اراک با تاکید براینکه اصل این است که برای اجرای یک طرح ابتدا به دانشگاه‌های داخل استان مراجعه شود، ادامه داد: هر استانی در یک بخش قوی بوده و دارای امکانات بیشتر است، اما ممکن است در حوزه‌ای دیگر نیاز به همکاری و مشارکت داشته باشد. در استان امکانات مثبتی وجود دارد، اما اینگونه نیست که بی‌نیاز به همکاری سایر استان‌ها باشیم. از این رو ممکن است از متخصصانی در سایر استان‌ها جهت همکاری دعوت به عمل آید که این مهم در همه استان‌ها انجام می‌شود.


 

انتقاد رئیس دانشگاه اراک از عدم واگذاری پروژه‌ استانی به دانشگاه


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog