پذیرش همکار در سایت «یک پزشک»

چندکارگی یا مالتی‌تسکنیگ، یک سراب است و درست به همین خاطر است که مدتی است به خاطر ابتلا به همین مطلب، تمرکز خود را برای لذت‌بخش‌ترین کاری که در زندگی دوست داشته‌ام، از دست داده‌ام. حقیقت‌اش این است که به محض اینکه سایت شما کمی بزرگ می‌شود، حجم کارهای ناگزیر مدیرتی، آنقدر زیاد می‌شود که شما در وقت آزاد، از نویسندگی بازمی‌مانید.
مدت زیادی است که من در پی ایجاد یک تعادل بین مدیریت سایت، نویسندگی و دیگر کارهایی که دوست دارم مثل مطالعه آزاد، تماشای فیلم و کارهای ضروری روزانه بوده‌ام، حالا بعد از تغییر نسبتا مثبتی که حتما متوجه شده‌اید در پوسته سایت رخ داده است، تصور می‌کنم زمان برای جذب نیروها و همکاران تازه در «یک پزشک» مهیا باشد تا بتوانم بخشی از ایده‌هایم را عملی کنم.
پس در اینجا شرایط و الزامات همکار/همکارانی که در پی جذب آنها هستیم را تشریح می‌کنم.
لطفا این نوشته را با دقت بخوانید، اگر خودتان واجد شرایط نیستید، می‌توانید آن را به دوستی که احساس می‌کنید، شرایطش منطبق با خواسته‌های ماست، نشان بدهید.
نوع کار: کاری که در گام اول به شما واگذار می‌شود، آمیزه‌ای از اینهاست: کار در شبکه‌های اجتماعی- تایپ کردن- پایش اخبار روزانه و بازتاب آن در سایت به همراه تحلیل‌های مختصر و مفید، انجام یک سری وظایف تعریف‌شده در سایت.
دقیق‌تر بگویم می‌خواهم با واگذاری یک سری وظایف جانبی به همکار/همکاران، فرصتی برای خودم آزاد کنم تا بتوانم دو سه مقاله روتین همیشگی‌ام را بنویسم.
۱- برای این کار مسلما دستمزد منصفانه‌ای پرداخت می‌شود. اما در همان ابتدای امر باید تأکید کنم که اگر واقعا عشق کار رسانه ندارید و حس می‌کنید که این کار را بیشتر برای دریافت دستمزد می‌خواهید انجام بدهید، لطفا پیشنهاد ندهید. اولویت ما جذب شخص/اشخاصی است که عاشق مطالعه و نویسندگی، تأثیرگذاری بر جامعه و ایجاد نگاه تازه به مسائل باشند.
۲- این کار مستلزم ساعت فراغت زیاد است. کار و لیست وظایف روزانه‌ای که باید انجام بدهید، از ساعت ۸ صبح شروع می‌شود و تا ۱۲ شب ختم می‌شود! البته نه لزوما به صورت یکسره و بی‌وقفه! اما به هر حال شما باید آنلاین باشید و به تناوب، کارها را یک به یک انجام بدهید.
۳- مسلما باید اتصال اینترنتی با سرعت قابل قبول داشته باشید.
۴- درک مطلب انگلیسی‌تان باید خوب باشد و ترجمه قابل قبولی داشته باشید. خوانندگان «یک پزشک» بسیار نکته‌سنج هستند و در صورت بروز اشتباه فاحش از سوی شما، مطمئنا من و شما را مشمول لطف خاصه خود خواهند کرد:)
۵- مهم است که مسئولیت‌شناس باشید، کارها را با وسواس و دقت انجام بدهید. به موقع اشتباه‌ها و خطاها را برطرف کنید و پیشنهادهای خوبی بدهید.
۶- باید سابقه کار در رسانه‌های ترجیحا اینترنتی را داشته باشید که می‌تواند شامل وبلاگ‌نویسی «موفق»، همکاری با سایت‌های اینترنتی باشد.
۷- توانایی نویسندگی‌تان به فارسی باید خوب باشد، باید قدرت پروراندن مطالب را داشته باشید. باید بتوانید تیترهای مناسب بزنید و مقدمه‌های جذاب بنویسید. باید آداب نگارش و نقطه‌گذاری را به درستی رعایت کنید. پس اگر آدمی هستید که نیم‌فاصله‌گذاری را رعایت نمی‌کنید و با ویرگول میانه‌ای ندارید، شانس اندکی برای پذیرش دارید!
۸- باید در کار با شبکه‌های اجتماعی خبره و حرفه‌ای باشید، در این راستا مسلما کسانی که اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب داشته باشند، در اولویت ما قرار می‌گیرند. شما باید قدرت ابتکار و انعطاف داشته باشید و بدانید چطور متن‌های کوتاه و عکس‌ها را با هم ترکیب کنید تا بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشید، باید با هشتگ‌گذاری آشنا باشید و رموز کار را بدانید.
۹- آشنایی «کامل» با کاربری وردپرس- توانایی ویرایش عکس در حد ری‌سایز، کراپ، ملحق کردن عکس‌ها به هم، درج نوشته روی عکس. اگر مهارت بیشتر هم دارید که چه بهتر!
اینها شرایط کلی ما هستند. اگر این شرایط را ندارید، مثلا فقط یکی دو ماه تابستان را فرصت دارید یا تا به حال تجربه عملی کار رسانه‌ای «موفق» در وب نداشته‌اید یا سبک نوشتارتان خوب نیست، بهتر است، در پیشنهاد تأمل کنید.
ایمیل‌های خود را با عنوانی که گویا باشند، به ایمیل [email protected] بفرستید. مشخصات هویتی خودتان را حتما ذکر کنید. توجه کنید که ما فقط نویسنده و همکار کارآزموده جذب می‌کنیم و متأسفانه به خاطر کمبود وقت، فرصتی برای آموزش نداریم.
از ملحق کردن روزومه‌های طویل غیرشفاف خودداری کنید، چون به احتمال زیاد مطالعه نخواهند شد! سعی کنید در ایمیل به صورت مختصر و مفید سوابق خود را بنویسید و در مورد ۹ بند بالا و چیزهایی که به نظرتان ذکرشان ضروری است، بنویسید.
آدرس وبلاگ/سایت/شبکه‌های اجتماعی خود را برای ما بنویسید.
بنویسید که از چه زمانی «یک پزشک» را می‌خوانید و آیا با جو کلی نوشته‌های ما آشنا هستید یا نه.
سعی کنید صادقانه، کوتاه و دقیق جواب بدهید.
نوشته پذیرش همکار در سایت «یک پزشک» اولین بار در یک پزشک پدیدار شد.

پذیرش همکار در سایت «یک پزشک»


خرید بک لینک
کپی رابت محفوظ است اخبار ایران و جهان
قدرت گرفته از niloblog